Czas na podsumowanie drugiej edycji Miesiąca Walki z Dyskryminacją !
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
Czy wiesz, że osoby z niepełnosprawnościami ukazywane są w mediach na ogół jako ludzie bierni i doświadczający wielu negatywnych rzeczy w życiu — choroby, cierpienia, braku pomocy bądź też jako superbohaterowie, którzy każdego dnia przełamują bariery i dokonują niemożliwego - życia z niepełnosprawnością? Czy wiesz, że jedynie co dziesiąta osoba potwierdza, że media skupiają się na pozytywnych cechach osób z niepełnosprawnościami?
Już drugi raz Fundacja Avalon obchodziła w maju Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami (OzN). Tegoroczna edycja skupiała się wokół tematu ich wizerunku w przestrzeni publicznej i mediach. Fundacja Avalon przez cały miesiąc edukowała swoich odbiorców o zasadach savoir-vivre i zachęcała do podpisania apelu o zwiększenie widoczności osób z niepełnosprawnościami w mediach. Teraz przyszedł czas na podsumowanie tej inicjatywy!
Apelowanie o dostrzeżenie
Z badań przeprowadzonych w marcu Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Fundacji Avalon o wizerunku osób z niepełnosprawnościami w mediach wynika, że w ciągu ostatniego roku tylko 50% osób widziało osoby z niepełnosprawnościach w mediach. Ich obecność w reklamie zauważył co piąty respondent. Badania pokazują, że osoby z niepełnosprawnościami wciąż nie są dostrzegane w przestrzeni publicznej.
Fundacja Avalon przez cały maj apelowała o poparcie wobec zwiększenia reprezentacji OzN w mediach oraz budowania prawdziwego i sprawiedliwego wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Inicjatywę poparło do dzisiaj blisko 1000 osób. Do akcji można przyłączyć się w każdej chwili, nie tylko w maju.
Głośno i odważnie o niepełnosprawności
W maju Fundacja Avalon rozpoczęła nowy projekt, którym jest podcast “Wystarczy Zacząć”. Pierwszy odcinek poświęcony był wizerunkowi osób z niepełnosprawnościami. Goście, Jan Mela i Renata Orłowska, próbowali odpowiedzieć na pytanie: “Jak nas widzą? Jacy jesteśmy?”. Całość poprowadziła Helena Szczuka- Kalenský, kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon. Organizacja nie zwalnia tempa
i już szykuje kolejne odcinki. Pierwszy z nich można już zobaczyć na Youtube, albo posłuchać na serwisach streamingowych.
Przez cały miesiąc organizacja zabierała głos w mediach, aby edukować
o zasadach savoir-vivre, uwrażliwiać społeczeństwo na problem dyskryminacji i wskazywać podmiotowy, prawdziwy wizerunek osób z niepełnosprawnościami. W ciągu majowej akcji Fundacja Avalon zabrała głos w 122 publikacjach mediowych, w tym: Radio Eska, Radio Kampus, Radio Opole, Radio Kraków, Radio Białystok, TVP INFO, TVP 3 Warszawa, TVP 3 Regiony, Polskie Radio 24, Czwórce Polskiego Radia, TVP 1, Radio Vox FM, Nowy Marketing, Polityka Zdrowotna, Nasze Sprawy oraz Waw4free.
Misja edukacja
Fundacja Avalon w jednym ze swoich statutowych założeń ma edukację społeczeństwa w zakresie niepełnosprawności. Podczas Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami na stronie internetowej organizacji można było wziąć udział w quizie, który miał na celu sprawdzić i uwrażliwić na to, jak w codzienności zachowywać się wobec osób z niepełnosprawnościami. Ponad 3600 osób wzięło udział w zabawie, a przy okazji sprawdzili swoją znajomość zasad savoir-vivre w codziennych sytuacjach.
Fundacja Avalon poprzez swoje 17 letnie doświadczenie, wie, że obawa przed kontaktem z osobami z niepełnosprawnością wynika przede wszystkim z niewiedzy. Dlatego na stronie internetowej można pobrać specjalnie przygotowany poradnik z zasadami savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
Fundacja Avalon od dawna dąży do zmiany wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Chcemy by ten wizerunek był sprawiedliwy wobec możliwości i codzienności tych osób. Przede wszystkim zależy nam również na przełamaniu bariery, która nadal dzieli wiele osób w naszym społeczeństwie. Poprzez nieznajomość osób z niepełnosprawnościami ludzie mają obawę, że nie będą wiedzieli, jak się zachować by nie popełnić faux pas i przez to często rezygnują z jakiegokolwiek kontaktu. Staramy się naszymi działaniami niwelować te obawy i wskazywać, że wszyscy jesteśmy po prostu ludźmi o różnych cechach, które nie muszą nas definiować. Najważniejsze to dostrzec w drugiej osobie człowieka. Maj był miesiącem, w którym ze wzmożoną aktywnością mówiliśmy o tym temacie, ale nie zaprzestajemy naszych działań i zachęcamy w dalszym ciągu by się edukować, a przede wszystkim by być otwartym na drugiego człowieka niezależnie od jego stopnia sprawności.- komentuje Łukasz Wielgosz - członek zarządu Fundacji Avalon
Spotkanie z Fundacją Avalon w plenerze
Na zakończenie Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami, w niedzielę 26 maja odbył się trzeci, rodzinny Piknik Fundacji Avalon. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Niektórzy uczestnicy czekali na to wydarzenie cały rok, a inni zapoznali się z działalnością Fundacji po raz pierwszy, przechodząc przez Park Szczęśliwicki. Podczas pikniku można było poznać wszystkie projekty organizacji, zagrać w edukacyjną grę terenową, sprawdzić swoje siły w torze przeszkód na wózku i torze “Niewidzialny świat”. Piknik poprowadził BARD Kowalski, który jest lubianym aktorem telewizyjnym i teatralnym. Całość wydarzenia uświetnił występ chóru All That Sound. Piknik Fundacji Avalon odbył się pod patronatem pani burmistrz Dzielnicy Ochoty Doroty Stegienki oraz Prezydenta M.St. Warszawy Rafała Trzaskowskiego.
Trzeci Piknik Fundacji Avalon już za nami! Niezmiernie się cieszę, że po raz kolejny mogłam koordynować to wydarzenie. W Fundacji Avalon uwielbiamy spotykać się z ludźmi, którzy chcą wspierać nasze działania na rzecz godnego i podmiotowego życia osób z niepełnosprawnościami. Każdy kolejny piknik uświadamia mi, że bariery są tylko w naszych głowach.- Zuzanna Makowska, Główna specjalistka ds. Eventów i Komunikacji i Promocji.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.