Komunikaty PR

Czas na podsumowanie drugiej edycji Miesiąca Walki z Dyskryminacją !

2024-06-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

Czy wiesz, że osoby z niepełnosprawnościami ukazywane są w mediach na ogół jako ludzie bierni i doświadczający wielu negatywnych rzeczy w życiu — choroby, cierpienia, braku pomocy bądź też jako superbohaterowie, którzy każdego dnia przełamują bariery i dokonują niemożliwego - życia z niepełnosprawnością? Czy wiesz, że jedynie co dziesiąta osoba potwierdza, że media skupiają się na pozytywnych cechach osób z niepełnosprawnościami?

Już drugi raz Fundacja Avalon obchodziła w maju Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami (OzN). Tegoroczna edycja skupiała się wokół tematu ich wizerunku w przestrzeni publicznej i mediach. Fundacja Avalon przez cały miesiąc edukowała swoich odbiorców o zasadach savoir-vivre i zachęcała do podpisania apelu o zwiększenie widoczności osób z niepełnosprawnościami w mediach. Teraz przyszedł czas na podsumowanie tej inicjatywy!

Apelowanie o dostrzeżenie

Z badań przeprowadzonych w marcu Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Fundacji Avalon o wizerunku osób z niepełnosprawnościami w mediach wynika, że w ciągu ostatniego roku tylko 50% osób widziało osoby z niepełnosprawnościach w mediach. Ich obecność w reklamie zauważył co piąty respondent. Badania pokazują, że osoby z niepełnosprawnościami wciąż nie są dostrzegane w przestrzeni publicznej.

Fundacja Avalon przez cały maj apelowała o poparcie wobec zwiększenia reprezentacji OzN w mediach oraz budowania prawdziwego i sprawiedliwego wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Inicjatywę poparło do dzisiaj blisko 1000 osób. Do akcji można przyłączyć się w każdej chwili, nie tylko w maju. 

Głośno i odważnie o niepełnosprawności

W maju Fundacja Avalon rozpoczęła nowy projekt, którym jest podcast “Wystarczy Zacząć”. Pierwszy odcinek poświęcony był wizerunkowi osób z niepełnosprawnościami. Goście, Jan Mela i Renata Orłowska, próbowali odpowiedzieć na pytanie: “Jak nas widzą? Jacy jesteśmy?”. Całość poprowadziła Helena Szczuka- Kalenský, kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon. Organizacja nie zwalnia tempa 
i już szykuje kolejne odcinki. Pierwszy z nich można już zobaczyć na Youtube, albo posłuchać na serwisach streamingowych.

Przez cały miesiąc organizacja zabierała głos w mediach, aby edukować 
o zasadach savoir-vivre, uwrażliwiać społeczeństwo na problem dyskryminacji i wskazywać podmiotowy, prawdziwy wizerunek osób z niepełnosprawnościami. W ciągu majowej akcji Fundacja Avalon zabrała głos w 122 publikacjach mediowych, w tym: Radio Eska, Radio Kampus, Radio Opole, Radio Kraków, Radio Białystok, TVP INFO, TVP 3 Warszawa, TVP 3 Regiony, Polskie Radio 24, Czwórce Polskiego Radia, TVP 1, Radio Vox FM, Nowy Marketing, Polityka Zdrowotna, Nasze Sprawy oraz Waw4free.

Misja edukacja

Fundacja Avalon w jednym ze swoich statutowych założeń ma edukację społeczeństwa w zakresie niepełnosprawności. Podczas Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami na stronie internetowej organizacji można było wziąć udział w quizie, który miał na celu sprawdzić i uwrażliwić na to, jak w codzienności zachowywać się wobec osób z niepełnosprawnościami. Ponad 3600 osób wzięło udział w zabawie, a przy okazji sprawdzili swoją znajomość zasad savoir-vivre w codziennych sytuacjach.

Fundacja Avalon poprzez swoje 17 letnie doświadczenie, wie, że obawa przed kontaktem z osobami z niepełnosprawnością wynika przede wszystkim z niewiedzy. Dlatego na stronie internetowej można pobrać specjalnie przygotowany poradnik z zasadami savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.

Fundacja Avalon od dawna dąży do zmiany wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Chcemy by ten wizerunek był sprawiedliwy wobec możliwości i codzienności tych osób. Przede wszystkim zależy nam również na przełamaniu bariery, która nadal dzieli wiele osób w naszym społeczeństwie. Poprzez nieznajomość osób z niepełnosprawnościami ludzie mają obawę, że nie będą wiedzieli, jak się zachować by nie popełnić faux pas i przez to często rezygnują z jakiegokolwiek kontaktu. Staramy się naszymi działaniami niwelować te obawy i wskazywać, że wszyscy jesteśmy po prostu ludźmi o różnych cechach, które nie muszą nas definiować. Najważniejsze to dostrzec w drugiej osobie człowieka. Maj był miesiącem, w którym ze wzmożoną aktywnością mówiliśmy o tym temacie, ale nie zaprzestajemy naszych działań i zachęcamy w dalszym ciągu by się edukować, a przede wszystkim by być otwartym na drugiego człowieka niezależnie od jego stopnia sprawności.- komentuje Łukasz Wielgosz - członek zarządu Fundacji Avalon

Spotkanie z Fundacją Avalon w plenerze

Na zakończenie Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami, w niedzielę 26 maja odbył się trzeci, rodzinny Piknik Fundacji Avalon. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Niektórzy uczestnicy czekali na to wydarzenie cały rok, a inni zapoznali się z działalnością Fundacji po raz pierwszy, przechodząc przez Park Szczęśliwicki. Podczas pikniku można było poznać wszystkie projekty organizacji, zagrać w edukacyjną grę terenową, sprawdzić swoje siły w torze przeszkód na wózku i torze “Niewidzialny świat”. Piknik poprowadził BARD Kowalski, który jest lubianym aktorem telewizyjnym i teatralnym. Całość wydarzenia uświetnił występ chóru All That Sound. Piknik Fundacji Avalon odbył się pod patronatem pani burmistrz Dzielnicy Ochoty Doroty Stegienki oraz Prezydenta M.St. Warszawy Rafała Trzaskowskiego.

Trzeci Piknik Fundacji Avalon już za nami! Niezmiernie się cieszę, że po raz kolejny mogłam koordynować to wydarzenie. W Fundacji Avalon uwielbiamy spotykać się z ludźmi, którzy chcą wspierać nasze działania na rzecz godnego i podmiotowego życia osób z niepełnosprawnościami. Każdy kolejny piknik uświadamia mi, że bariery są tylko w naszych głowach.- Zuzanna Makowska, Główna specjalistka ds. Eventów i Komunikacji i Promocji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Avalon
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki

Prezenterka uczestniczyła w Paris Fashion Week, który dla niej jest nie tylko wydarzeniem modowym, ale i szansą do obserwacji dynamicznych zmian w branży. Malwina Wędzikowska uważa, że kryzys, z jakim boryka się obecnie rynek mody, może skłonić marki do uproszczenia swoich kolekcji oraz wprowadzenia bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzebę oszczędności oraz zrównoważonego rozwoju w modzie powinna być chociażby możliwość wykorzystania tych samych modeli w propozycjach na różne sezony. Jej zdaniem może się również zmienić kształt tradycyjnych pokazów mody, które wiążą się z dużymi kosztami i spektakularnymi efektami.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Żywienie

Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę

– Skomponowanie odpowiedniego jadłospisu i kultura jedzenia są obecnie sporym wyzwaniem – uważa prof. dr hab. n. med. Grzegorz Dworacki, ekspert z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego zdaniem zaszkodzić może nam chociażby spożywanie produktów tuż po wyjęciu ich z lodówki. Ekspert medycyny stylu życia zaznacza też, że bardzo ważną rolę w naszym organizmie odgrywają jelita, a żeby właściwie funkcjonowały, powinniśmy włączyć do swojego menu probiotyki oraz prebiotyki.