Komunikaty PR

Czym jest zjawisko NoLo?

2024-06-01  |  10:00
Biuro prasowe

Zmieniają się styl życia i preferencje konsumentów, którzy coraz częściej poszukują alternatyw dla tradycyjnych napojów alkoholowych, uwielbiają nowości i szukają napojów bezalkoholowych lub niskoalkoholowych. Trzeźwe podejście do alkoholu, który powinien być spożywany z rozsądkiem i tylko przez osoby pełnoletnie, jest promowane również przez samą branżę alkoholową. Przykład? Carlsberg Polska, firma, która postawiła sobie za cel „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Oczywiście jako jeden z liderów branży chcemy się rozwijać w sposób zrównoważony i społecznie odpowiedzialny. Przypomnę, że to właśnie branża piwna zapoczątkowała trend NoLo, a swoim portfelem produktów bezalkoholowych i niskoalkoholowych mocno wspiera jego rozwój – komentuje Agata Koppa, dyrektorka ESG, Carlsberg Polska.

Co mówi rynek?

Dziś piwa bezalkoholowe to blisko 5% rynku piwa. Co ciekawe jest to najbardziej stabilny segment branży, która od lat walczy z topniejącym wolumenem sprzedaży złotego napoju. Nawet okres pandemii, galopująca inflacja i malejący dochód polskich gospodarstw domowych nie zatrząsły tą subkategorią. To pokazuje jej siłę i konsekwencję konsumentów. – W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek aż osiem nowych piw bezalkoholowych. W efekcie udział tej kategorii produktów w łącznym wolumenie sprzedanych przez nas napojów wzrósł do 9%, znacznie powyżej średniej rynkowej – mówi Agata Koppa. Droga do rozkwitu mody na napoje bezalkoholowe nie była krótka. Przypomnijmy, że pierwsze piwa zaliczane do grupy bezalkoholowych pojawiły się w Polsce ponad 30 lat temu! Piwo Karmi warzone jest od 1993 r. Propozycja ta na stałe wpisała się w repertuar konsumentów, a swoją silną pozycję zawdzięcza niepowtarzalnemu smakowi.

Edukacja konsumentów

Wybór zaczyna się od decyzji. Dlatego najwięksi gracze na rynku piwa stawiają na aktywną edukację nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zawierane są partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, a kampanie marketingowe skupiają się na edukacji konsumentów czym jest odpowiedzialne podejście do alkoholu. „Alkohol tylko dla pełnoletnich”, „W ciąży nigdy nie piję” czy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” to hasła, które powinny rezonować w każdym. W zeszłym roku razem z marką Carlsberg dotarliśmy do 51 mln odbiorców z przekazem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Do tego wprowadziliśmy obowiązkowe kontrole trzeźwości wszystkich kierujących wjeżdżających na teren naszych browarów, a w sezonie to jest ok. 700 aut dostawczych dziennie. Podejmujemy konkretne akcje, by wyeliminować nieodpowiedzialne podejście do alkoholu – dodaje Agata Koppa, dyrektorka ESG.

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach promujących odpowiedzialną konsumpcję alkoholu Carlsberg Polska oraz innych na rzecz zrównoważonego rozwoju zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.