Majowy Jarmark Produktów Regionalnych
W połowie maja rozpoczyna się - zdaniem wielu - najlepszy sezon w polskim kalendarzu kulinarnym. Może i już po majówce, może i spektakularnych świąt na horyzoncie brak, nie brakuje za to nowalijek. Od tych, które teoretycznie są dostępne cały rok (ale z pewnością nie w takich cenach, o smaku nie wspominając) aż po te, na które sezon skończy się szybciej niż się zaczął.
Do celebrowania majowo-czerwcowego asortymentu warzywniaków i targów nikogo namawiać nie trzeba, warto jednak zadbać o odpowiednią oprawę. Niezależnie od tego, czy królową sezonu jest dla nas młoda kapusta, rabarbar czy botwinka, z całą pewnością w towarzystwie zagrodowego sera, wiejskich jaj lub też rzemieślniczego chleba dostarczy jeszcze pełniejszych wrażeń kulinarnych.
Młode ziemniaczki w okrasie z tradycyjnego smalczyku? A może szparagi zapiekane w plastrach boczku wędzonego drewnem owocowym? Wiejski twarożek z czosnkiem niedźwiedzim? Opcji jest wiele, a Jarmark Produktów Regionalnych niejednokrotnie dostarczył już gościom kulinarnych inspiracji i nowych smaków.
W menu majówkowej edycji nie zabraknie też znanych klientom Blue City Klasyków - wyboru chałwy, daktyli i oliwek z Turcji i Azerbejdżanu, wędzonych ryb, ekologicznych kozich serów, miodów i nalewek z Podlasia.
Jarmark Produktów regionalnych rozpocznie się w środę 15 maja i potrwa do soboty 18 maja. Wystawcy będą dostępni w godzinach otwarcia centrum (10:00 - 22:00) na poziomie -1 przy fontannie.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.