Myśl globalnie, działaj lokalnie
1. Wybieraj produkty w ekologicznych opakowaniach
Na bazarek zabieraj torby wielokrotnego użytku i odmawiaj pakowania produktów w tzw. foliówki. Różne warzywa, owoce i zioła mogą się dotykać, i tak myjesz je przed spożyciem. To właśnie opakowania generują ogrom śladu węglowego. Np. jednorazowa szklana butelka na napoje ma średnio 10-krotnie wyższy ślad węglowy aniżeli butelka zwrotna. Ta wielokrotnego użytku może być napełniona aż 20 razy, a każde jej powtórne użycie zmniejsza ślad węglowy. Dlatego tak ważne jest zwracanie butelek do sklepów. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę. - Dziś średnio butelki wielokrotnego użytku napełniane są 13,45 razy, a mogłyby być 20. Ważne by ich nie wyrzucać do szkła, do odpadów zmieszanych, nie przechowywać w piwnicy czy garażu, lecz zwracać do sklepu - komentuje Agata Koppa, dyrektorka ESG i Corporate Affairs, Carlsberg Polsa. – Zależy nam na tym, aby ta świadomość była możliwie powszechna, by zwrot butelek stał się jednym z codziennych nawyków – dodaje.
2. Angażuj się w lokalne inicjatywy
Warto angażować się w inicjatywy na rzecz środowiska lokalnie, w miejscu które codziennie mijamy idąc do pracy. Niech każdy zadba o swoje osiedle, ich suma stworzy przyjazne miasteczka. – Brzeski Browar znacząco przyczynia się do rozwoju lokalnej gospodarki np. tworząc miejsca pracy, ale wspiera też inicjatywy społeczne. Tradycją są już wiosenne eko-pikniki, podczas których wspólnie z mieszkańcami okolicznych bloków porządkujemy tereny zielone, nasadzamy nowe rośliny, budujemy domy dla zapylaczy, a potem się integrujemy. Naszym działaniem, nie mówieniem, zmieniamy otoczenia i budujemy pozytywne wzorce u dzieci, które zawsze nam towarzyszą - mówi Marcin Będlin, dyrektor Browaru Okocim.
3. A co na to marka?
W działania na rzecz środowiska angażują się też marki. Na przykład Somersby realizuje program „Zapylamy z pomocą”, którego celem jest ochrona owadów zapylających. Z kolei marka Harnaś wspiera Strażaków OSP, a Carlsberg edukuje „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. I choć duża odpowiedzialność spoczywa na producentach, to społeczeństwo jest największą siłą napędową działań. Badania pokazują, że konsumenci są coraz bardziej świadomi znaczenia zrównoważonego rozwoju. Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków wierzy, że ich działania mają wpływ na postępowanie marek. Natomiast co piąty uczestnik badania zrezygnował z produktów konkretnej firmy z powodu jej nieetycznych lub antyspołecznych działań[1].
Browar Okocim w tym roku opublikował pierwszy Lokalny Raport Wpływu. Jest on również zaproszeniem do kolejnych rozmów, na rzecz rozwoju regionu. Szczegóły pod linkiem: https://www.carlsbergpolska.pl/media/rakpto2e/lokalny-raport-wp%C5%82ywu-browaru-okocim-w-brzesku.pdf
[1] Badanie Socio-Cultural Trend Tracker'22 (Sustainable Brands Poland i Ipsos): https://www.ipsos.com/pl-pl/socio-cultural-trend-tracker22

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.