Nie śmieć w majówkę!
Operacja Rzeka Sztab Główny
ul. Zamkowa 1
21-505 Janów Podlaski
iza|operacjarzeka.pl| |iza|operacjarzeka.pl
+40609900492
www.operacjarzeka.pl
Majówka to czas, który chętnie spędzamy na łonie natury. Zadbajmy o to, aby podczas pikników, spacerów czy wycieczek rowerowych nie pozostawić po sobie śladów w postaci odpadów. Jeśli podczas wycieczek na łono natury wygenerujemy odpady to najlepiej zabierzmy je ze sobą do domu, a tam posegregujmy - radzą organizatorzy Operacji Czysta Rzeka. Bo wtedy jest szansa na większy odzysk surowca - tłumaczą. Możemy też skorzystać z możliwości wyrzucenia ich do kosza w miejscu biesiadowania, jeśli taki znajduje się w pobliżu.
Niestety puste butelki i opakowania po jedzeniu to najczęstszy widok po przebywaniu ludzi nad rzeką, jeziorem czy w lesie. Coraz częściej zdarzają się też jednorazowe grille, a także utopione hulajnogi.
"Majówka sprzyja częstszemu przebywaniu w plenerze, dlatego tak ważne jest, aby uczulić społeczeństwo, by podeszło odpowiedzialnie do relaksu i rozrywki na powietrzu. Stąd nasze upominanie. Czasem jeden dodatkowy komunikat wystarczy, by ktoś zachował się inaczej, dlatego nie poddajemy się i uświadamiamy przed masowym wyjściem w plener. Wiele miejsc relaksu zostało posprzątanych w ramach Operacji Czysta Rzeka czy innych inicjatyw z okazji Światowego Dnia Ziemi. Pokażmy, że doceniamy trud tych, którzy robią porządki po cudzych imprezach na łonie natury i że potrafimy zachować się przyzwoicie, nie śmiecąc" - mówi Izabela Sałamacha, rzeczniczka prasowa Operacji Czysta Rzeka.
Wiele miejsc relaksu zostało posprzątanych w ramach Operacji Czysta Rzeka czy innych inicjatyw z okazji Światowego Dnia Ziemi. Pokażmy, że doceniamy trud tych, którzy robią porządki po cudzych imprezach na łonie natury i że potrafimy zachować się przyzwoicie, nie śmiecąc.
Operacja Czysta Rzeka to największa w Polsce akcja społeczne sprzątania terenów zielonych. W 4 edycjach ponad 15600 wolontariuszy zebrało ponad 500 ton śmieci. W piątej edycji uczestniczy ponad 18 000 osób, zarejestrowano blisko 600 akcji i zaraportowano do tej pory 219 ton śmieci. Najwięcej akcji - 176 - odbyło się w weekend z okazji obchodów Światowego Dnia Ziemi. Akcje sprzątania odbywają się wiosną, bo właśnie wtedy przyroda budzi się do życia i można zaobserwować ogromne pokłady śmieci, które zalegają w zaroślach, zagajnikach i na polanach położonych przy korytach rzek czy innych zbiornikach.
Rejestracja sztabów wystartowała 1 marca i już tradycyjnie odbywa się drogą elektroniczną na stronie internetowej akcji www.operacjarzeka.pl.
Lokalne akcje sprzątania potrwają do 6 maja. Sztaby i akcje można zgłaszać jeszcze do 30 kwietnia. W tym samym terminie mogą się rejestrować także uczestnicy.
Operacja Czysta Rzeka
Pomysłodawcą i organizatorem Operacji Czysta Rzeka jest Wydawnictwo 5 Strona - wydawca magazynu Kraina Bugu.
Piąta edycja Operacji Czysta Rzeka wspierana jest przez sponsorów i partnerów. Głównym Partnerem Edycji jest Fundacja Inter Cars. Marka Dafi jest Sponsorem Strategicznym. Sponsorem Oficjalnym jest Intel Technology, a wśród Sponsorów Wspierających znalazły się firmy: Epson, Forte Plus oraz PepsiCo. Firma Prologis jest Sponsorem Sztabu Głównego, a firma Segro Partnerem Oficjalnym. W gronie Partnerów Wspierających są: Arche, Bank Ochrony Środowiska, Servier Polska, Egis, Anpharm Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne, Dobra Energia Dla Olsztyna oraz Ecol-Unicon. Marka 4F jest Partnerem Sztabu Głównego. Partnerem Merytorycznym jest Asekol PL Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego. Partnerem Logistycznym została Toyota Auto Podlasie. Oficjalnym Ubezpieczycielem Edycji jest Generali, Oficjalnym Dostawcą Paliwa – sieć stacji paliw Moya, a firma Remondis otrzymała status Oficjalnego Odbiorcy Odpadów. Partnerem Technologicznym zostało Autenti, Partnerem Analitycznym – CUX Research, Partnerem DOOH – Jet Line, Partnerem Reklamowym – BeDigital, a Partnerem Informatycznym dhosting.pl.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.