Komunikaty PR

Opakowanie, które nie śmieci, czyli 20 żyć szklanej butelki

2024-05-14  |  10:00
Biuro prasowe

Wciąż uczymy się dokonywać ekologicznych wyborów. Z jednej strony kluczowa staje się dla nas troska o klimat, z drugiej ważą względy ekonomiczne. Segregowanie odpadów, zakręcanie wody podczas mycia zębów czy wybór roweru zamiast auta – to powszechnie znane rozwiązania. Na poziomie zakupów też dokonujemy ekologicznych wyborów. Ważne tu jest to co dzieje się z opakowaniami po zakupionych produktach.

Używaj wielokrotnie

Ślad węglowy szklanej butelki zwrotnej maleje z każdym jej użyciem. Jako konsumenci mamy realny wpływ na ten proces, pod warunkiem, że odniesiemy butelkę do sklepu. Jedną taką butelkę producent może użyć do 20 razy, odbierając, myjąc i napełniając ją ponownie. Każda z butelek zwrotnych jest w 71% wyprodukowana z surowca wtórnego. Dodatkowo taka butelka po zużyciu w 100% nadaje się do recyklingu. Blisko 1/3 wolumenu piw Carlsberg Polska sprzedawana jest właśnie w butelce zwrotnej, a w 2023 r. 93% z nich wróciło do browarów i zostało ponownie napełnione - mówi Agata Koppa, dyrektorka ESG i dodajeTo świetny wynik, ale dążymy do 100%. Dlatego nie tylko w Dzień bez Śmiecenia, ale przez cały rok, zachęcamy konsumentów do tego, by zwracali butelki do sklepu.

Butelka zwrotna vs. bezzwrotna – czym się różnią?

W kwestii szklanych butelek, największe znaczenie ma rozróżnianie czy jest to opakowanie zwrotne, czy jednorazowe. Od tego zależy, gdzie ma trafić po wypiciu zawartości. Butelka zwrotna na etykiecie zawsze ma napis „butelka zwrotna” lub ikonę oznaczającą zwrotność. Zawsze powinna trafić z powrotem do sklepu, skąd transportowana jest do browaru, myta i ponownie napełniana. Dzięki temu jej ślad węglowy jest 10 krotnie mniejszy aniżeli butelki jednorazowej. Jej wyrzucenie do śmietnika lub kosza na szkło jest marnowaniem potencjału tego opakowania, gdyż jest to opakowanie przystosowane do wielokrotnego użytku. Butelka bezzwrotna – jednorazowa, jest zazwyczaj z cieńszego szkła i w 100% podlega recyklingowi. Dlatego powinna zawsze zostać wyrzucona do pojemnika na stłuczkę, skąd trafia do huty, gdzie przetapiana jest w pełnowartościowy szklany wyrób.

20 żyć jednej butelki

Jedna szklana butelka zwrotna potrafi zastąpić aż 20 butelek bezzwrotnych. Niestety, potencjał ten często nie jest w pełni wykorzystywany. Według danych Carlsberg Polska 1 butelka wraca do napełniania średnio około 13 razy, to o 7 mniej aniżeli jej potencjał. A co potem? Zużyta butelka jest w 100% przetapiana na nowe, pełnowartościowe opakowanie.

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz celu ZERO odpadów opakowaniowych, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/ gdzie znajduje się Raport ESG za rok 2023.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.