Komunikaty PR

Ponad 65 ton żywności zebranej w trakcie zbiórek w sklepach Lidl Polska

2023-04-05  |  16:00
Biuro prasowe

Lidl Polska wraz z parterami – Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności – po raz kolejny przeprowadzili wielkanocne zbiórki żywności w sklepach sieci. Dzięki zaangażowaniu klientów i pracowników przekazano potrzebującym ponad 65 ton żywności!

Świąteczne zbiórki żywności przeprowadzane każdego roku w sklepach Lidl Polska mają na celu przekazanie wsparcia osobom najbardziej potrzebującym. Sieć od wielu lat współpracuje z  Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności w zakresie edukacji żywieniowej oraz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Dzięki wspólnym zbiórkom produkty spożywcze trafiają we właściwe ręce i mogą odmienić czyjeś Święta.

Co składa się na „Obraz szczęśliwych Świąt”?  W tym roku zbiórki odbywały się w sklepach Lidl Polska w dwa marcowe weekendy. Tradycyjnie zbierane były najbardziej przydatne produkty, czyli takie, które nie wymagają szczególnych warunków przechowywania oraz mają długi termin przydatności do spożycia, w tym zwłaszcza: mąka, makaron, cukier, bakalie, miód, kasza, konserwy, słodycze, olej, kawa, ryż.

„Z Lidl Polska współpracujemy od początku jego istnienia, czyli od 2002 r. Cieszymy się, że znaleźliśmy partnera, z którym wspólnie możemy stawiać czoła jednemu z największych wyzwań dzisiejszego świata – z jednej strony niedożywieniu, a z drugiej – marnotrawieniu żywności. Wspólnie przeprowadzamy dwa razy do roku zbiórki żywności, która trafia do najbardziej potrzebujących – chorych, samotnych, osób w kryzysie bezdomności czy wielodzietnych rodzin. Na temat potrzeby ograniczenia marnotrawienia żywności edukujemy podczas corocznych obchodów Światowego Dnia Żywności oraz poprzez realizowany w szkołach program „EkoMisja. Nie marnuję!”, z którym co roku docieramy do tysięcy uczniów w Polsce”mówi Beata Ciepła Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

„Współpracujemy z Lidl Polska przy różnorodnych programach polegających m.in. na przekazywaniu żywności i artykułów rzeczowych osobom w potrzebie, a także na wsparciu w modernizacji jadłodajni oraz organizacji zbiórek żywności. Wspólnie prowadzimy również edukację dotyczącą niemarnowania żywności. Na szybką pomoc Lidl Polska mogliśmy liczyć także podczas pandemii COVID-19. Środki przekazane przez sieć pomogły nam znacząco zwiększyć skalę pomocy dla lekarzy i pielęgniarek w ramach akcji „Wdzięczni Medykom” oraz udzielić niezbędnej pomocy seniorom objętym programem #PomocDlaSeniora”komentuje ks. Marcin Iżycki Dyrektor Caritas Polska.

Lidl Polska dziękuje wszystkim klientom oraz pracownikom zaangażowanym w pomoc. Dzięki działaniom podejmowanym wspólnie z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności możliwe było przekazanie ponad 65 ton produktów spożywczych, które odmieniają obraz świąt w wielu polskich domach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Muzyka

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Prawo

Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prekonsultacje dotyczące dalszych etapów reformy opieki wczesnodziecięcej i podkreśla, że jest to jedno z kluczowych zadań podjętych przez resort. Ma to pomóc w zatrzymaniu negatywnych trendów demograficznych. W 2024 roku w Polsce urodziło się 252 tys. dzieci, czyli o ponad 20 tys. mniej niż w poprzednim roku i najmniej w całym okresie powojennym.