Komunikaty PR

Ponad 65 ton żywności zebranej w trakcie zbiórek w sklepach Lidl Polska

2023-04-05  |  16:00
Biuro prasowe

Lidl Polska wraz z parterami – Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności – po raz kolejny przeprowadzili wielkanocne zbiórki żywności w sklepach sieci. Dzięki zaangażowaniu klientów i pracowników przekazano potrzebującym ponad 65 ton żywności!

Świąteczne zbiórki żywności przeprowadzane każdego roku w sklepach Lidl Polska mają na celu przekazanie wsparcia osobom najbardziej potrzebującym. Sieć od wielu lat współpracuje z  Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności w zakresie edukacji żywieniowej oraz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Dzięki wspólnym zbiórkom produkty spożywcze trafiają we właściwe ręce i mogą odmienić czyjeś Święta.

Co składa się na „Obraz szczęśliwych Świąt”?  W tym roku zbiórki odbywały się w sklepach Lidl Polska w dwa marcowe weekendy. Tradycyjnie zbierane były najbardziej przydatne produkty, czyli takie, które nie wymagają szczególnych warunków przechowywania oraz mają długi termin przydatności do spożycia, w tym zwłaszcza: mąka, makaron, cukier, bakalie, miód, kasza, konserwy, słodycze, olej, kawa, ryż.

„Z Lidl Polska współpracujemy od początku jego istnienia, czyli od 2002 r. Cieszymy się, że znaleźliśmy partnera, z którym wspólnie możemy stawiać czoła jednemu z największych wyzwań dzisiejszego świata – z jednej strony niedożywieniu, a z drugiej – marnotrawieniu żywności. Wspólnie przeprowadzamy dwa razy do roku zbiórki żywności, która trafia do najbardziej potrzebujących – chorych, samotnych, osób w kryzysie bezdomności czy wielodzietnych rodzin. Na temat potrzeby ograniczenia marnotrawienia żywności edukujemy podczas corocznych obchodów Światowego Dnia Żywności oraz poprzez realizowany w szkołach program „EkoMisja. Nie marnuję!”, z którym co roku docieramy do tysięcy uczniów w Polsce”mówi Beata Ciepła Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

„Współpracujemy z Lidl Polska przy różnorodnych programach polegających m.in. na przekazywaniu żywności i artykułów rzeczowych osobom w potrzebie, a także na wsparciu w modernizacji jadłodajni oraz organizacji zbiórek żywności. Wspólnie prowadzimy również edukację dotyczącą niemarnowania żywności. Na szybką pomoc Lidl Polska mogliśmy liczyć także podczas pandemii COVID-19. Środki przekazane przez sieć pomogły nam znacząco zwiększyć skalę pomocy dla lekarzy i pielęgniarek w ramach akcji „Wdzięczni Medykom” oraz udzielić niezbędnej pomocy seniorom objętym programem #PomocDlaSeniora”komentuje ks. Marcin Iżycki Dyrektor Caritas Polska.

Lidl Polska dziękuje wszystkim klientom oraz pracownikom zaangażowanym w pomoc. Dzięki działaniom podejmowanym wspólnie z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności możliwe było przekazanie ponad 65 ton produktów spożywczych, które odmieniają obraz świąt w wielu polskich domach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.