Wirtualna influencerka zachęca młodych Polaków do głosowania wyborach do Parlame
Konsutant PR
Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/
Czy aktywizm postaci stworzonej dzięki sztucznej inteligencji zmobilizuje młodych, których bezprecedensowa frekwencja wyborcza przyczyniła się do zmiany politycznej ostatniej jesieni? To okaże się już w niedzielę 9 czerwca, kiedy odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Już dziś warto zapytać czy wykreowana przez programistów osobowość medialna udowodni, że udział zaawansowanej technologii w procesach wyborczych potrafi wywrzeć pozytywny wpływ na jakość demokracji, w kontekście skandali wywołanych przez Cambrige Analitica, fake newsy i farmy trolli.
- W naszej akcji wprost adresujemy społeczne napięcia związane z manipulowaniem wyborami przez nowe rozwiązania technologiczne – zdradza Krzysztof Kujawski, współzałożyciel firmy Humanverse, która stworzyła Meta_Queen. – W pierwszej scenie spotu nasza wirtualna influencerka udaje, że próbuje przejąć kontrolę nad
światem. Od razu jednak wyprowadzamy widza z takiej narracji. Pojawia się napis „error”, a bohaterka sama przyznaje, że to tylko żart. Jedyną osobą, która może zmienić rzeczywistość jest realny wyborca, który korzysta ze swojego prawa do głosowania – tłumaczy zamysł Krzysztof Kujawski. Meta_Queen na koniec dodaje „nie bądź NPCem”. – To czytelne dla młodych nawiązanie do postaci z gier komputerowych, których zachowanie oraz interakcje z otoczeniem zostało ściśle zaplanowane i w praktyce nie posiadają wolnej wolni ani zdolności decyzyjnych – mówi Krzysztof Kujawski. Kampania mówi językiem generacji, która przede wszystkim czerpie informacje i inspiracje od influencerów w takich kanałach jak TikTok. Wykorzystując potencjał Meta_Queen, twórcy kampanii liczą na zwiększenie świadomości i zaangażowania społecznego w wybory.
- Meta_Queen, choć nie jest realną osobą, symbolizuje to co nowe i jeszcze nieznane. Wykorzystajmy jej głos, aby przypomnieć sobie, jak ważne jest, byśmy my, prawdziwi ludzie, korzystali z naszych praw i obowiązków obywatelskich” – stwierdza Jarosław Czajkowski, współzałożyciel Humanverse.
Przebieg akcji oraz losy pierwszej w Polsce wirtualnej influencerki można śledzić na jej kanale na TikToku:
https://www.tiktok.com/@meta_queen/video/7377368123239959841

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.