Wirtualna influencerka zachęca młodych Polaków do głosowania wyborach do Parlame
Konsutant PR
Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/
Czy aktywizm postaci stworzonej dzięki sztucznej inteligencji zmobilizuje młodych, których bezprecedensowa frekwencja wyborcza przyczyniła się do zmiany politycznej ostatniej jesieni? To okaże się już w niedzielę 9 czerwca, kiedy odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Już dziś warto zapytać czy wykreowana przez programistów osobowość medialna udowodni, że udział zaawansowanej technologii w procesach wyborczych potrafi wywrzeć pozytywny wpływ na jakość demokracji, w kontekście skandali wywołanych przez Cambrige Analitica, fake newsy i farmy trolli.
- W naszej akcji wprost adresujemy społeczne napięcia związane z manipulowaniem wyborami przez nowe rozwiązania technologiczne – zdradza Krzysztof Kujawski, współzałożyciel firmy Humanverse, która stworzyła Meta_Queen. – W pierwszej scenie spotu nasza wirtualna influencerka udaje, że próbuje przejąć kontrolę nad
światem. Od razu jednak wyprowadzamy widza z takiej narracji. Pojawia się napis „error”, a bohaterka sama przyznaje, że to tylko żart. Jedyną osobą, która może zmienić rzeczywistość jest realny wyborca, który korzysta ze swojego prawa do głosowania – tłumaczy zamysł Krzysztof Kujawski. Meta_Queen na koniec dodaje „nie bądź NPCem”. – To czytelne dla młodych nawiązanie do postaci z gier komputerowych, których zachowanie oraz interakcje z otoczeniem zostało ściśle zaplanowane i w praktyce nie posiadają wolnej wolni ani zdolności decyzyjnych – mówi Krzysztof Kujawski. Kampania mówi językiem generacji, która przede wszystkim czerpie informacje i inspiracje od influencerów w takich kanałach jak TikTok. Wykorzystując potencjał Meta_Queen, twórcy kampanii liczą na zwiększenie świadomości i zaangażowania społecznego w wybory.
- Meta_Queen, choć nie jest realną osobą, symbolizuje to co nowe i jeszcze nieznane. Wykorzystajmy jej głos, aby przypomnieć sobie, jak ważne jest, byśmy my, prawdziwi ludzie, korzystali z naszych praw i obowiązków obywatelskich” – stwierdza Jarosław Czajkowski, współzałożyciel Humanverse.
Przebieg akcji oraz losy pierwszej w Polsce wirtualnej influencerki można śledzić na jej kanale na TikToku:
https://www.tiktok.com/@meta_queen/video/7377368123239959841
![Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1369330396,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście
![Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord](/files/_uploaded/glownekonf_21902051,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord
![Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?](/files/_uploaded/glownekonf_1435977117,w_270,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.