Komunikaty PR

Wirtualna influencerka zachęca młodych Polaków do głosowania wyborach do Parlame

2024-06-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Witoń
Konsutant PR

Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/

Czy aktywizm postaci stworzonej dzięki sztucznej inteligencji zmobilizuje młodych, których bezprecedensowa frekwencja wyborcza przyczyniła się do zmiany politycznej ostatniej jesieni? To okaże się już w niedzielę 9 czerwca, kiedy odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Już dziś warto zapytać czy wykreowana przez programistów osobowość medialna udowodni, że udział zaawansowanej technologii w procesach wyborczych potrafi wywrzeć pozytywny wpływ na jakość demokracji, w kontekście skandali wywołanych przez Cambrige Analitica, fake newsy i farmy trolli.

- W naszej akcji wprost adresujemy społeczne napięcia związane z manipulowaniem wyborami przez nowe rozwiązania technologiczne – zdradza Krzysztof Kujawski, współzałożyciel firmy Humanverse, która stworzyła Meta_Queen. – W pierwszej scenie spotu nasza wirtualna influencerka udaje, że próbuje przejąć kontrolę nad
światem. Od razu jednak wyprowadzamy widza z takiej narracji. Pojawia się napis „error”, a bohaterka sama przyznaje, że to tylko żart. Jedyną osobą, która może zmienić rzeczywistość jest realny wyborca, który korzysta ze swojego prawa do głosowania
– tłumaczy zamysł Krzysztof Kujawski. Meta_Queen na koniec dodaje „nie bądź NPCem”. – To czytelne dla młodych nawiązanie do postaci z gier komputerowych, których zachowanie oraz interakcje z otoczeniem zostało ściśle zaplanowane i w praktyce nie posiadają wolnej wolni ani zdolności decyzyjnych – mówi Krzysztof Kujawski. Kampania mówi językiem generacji, która przede wszystkim czerpie informacje i inspiracje od influencerów w takich kanałach jak TikTok. Wykorzystując potencjał Meta_Queen, twórcy kampanii liczą na zwiększenie świadomości i zaangażowania społecznego w wybory.

- Meta_Queen, choć nie jest realną osobą, symbolizuje to co nowe i jeszcze nieznane. Wykorzystajmy jej głos, aby przypomnieć sobie, jak ważne jest, byśmy my, prawdziwi ludzie, korzystali z naszych praw i obowiązków obywatelskich” – stwierdza Jarosław Czajkowski, współzałożyciel Humanverse.

Przebieg akcji oraz losy pierwszej w Polsce wirtualnej influencerki można śledzić na jej kanale na TikToku:
https://www.tiktok.com/@meta_queen/video/7377368123239959841

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konsutant PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.