Wirtualna influencerka zachęca młodych Polaków do głosowania wyborach do Parlame
Konsutant PR
Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/
Czy aktywizm postaci stworzonej dzięki sztucznej inteligencji zmobilizuje młodych, których bezprecedensowa frekwencja wyborcza przyczyniła się do zmiany politycznej ostatniej jesieni? To okaże się już w niedzielę 9 czerwca, kiedy odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Już dziś warto zapytać czy wykreowana przez programistów osobowość medialna udowodni, że udział zaawansowanej technologii w procesach wyborczych potrafi wywrzeć pozytywny wpływ na jakość demokracji, w kontekście skandali wywołanych przez Cambrige Analitica, fake newsy i farmy trolli.
- W naszej akcji wprost adresujemy społeczne napięcia związane z manipulowaniem wyborami przez nowe rozwiązania technologiczne – zdradza Krzysztof Kujawski, współzałożyciel firmy Humanverse, która stworzyła Meta_Queen. – W pierwszej scenie spotu nasza wirtualna influencerka udaje, że próbuje przejąć kontrolę nad
światem. Od razu jednak wyprowadzamy widza z takiej narracji. Pojawia się napis „error”, a bohaterka sama przyznaje, że to tylko żart. Jedyną osobą, która może zmienić rzeczywistość jest realny wyborca, który korzysta ze swojego prawa do głosowania – tłumaczy zamysł Krzysztof Kujawski. Meta_Queen na koniec dodaje „nie bądź NPCem”. – To czytelne dla młodych nawiązanie do postaci z gier komputerowych, których zachowanie oraz interakcje z otoczeniem zostało ściśle zaplanowane i w praktyce nie posiadają wolnej wolni ani zdolności decyzyjnych – mówi Krzysztof Kujawski. Kampania mówi językiem generacji, która przede wszystkim czerpie informacje i inspiracje od influencerów w takich kanałach jak TikTok. Wykorzystując potencjał Meta_Queen, twórcy kampanii liczą na zwiększenie świadomości i zaangażowania społecznego w wybory.
- Meta_Queen, choć nie jest realną osobą, symbolizuje to co nowe i jeszcze nieznane. Wykorzystajmy jej głos, aby przypomnieć sobie, jak ważne jest, byśmy my, prawdziwi ludzie, korzystali z naszych praw i obowiązków obywatelskich” – stwierdza Jarosław Czajkowski, współzałożyciel Humanverse.
Przebieg akcji oraz losy pierwszej w Polsce wirtualnej influencerki można śledzić na jej kanale na TikToku:
https://www.tiktok.com/@meta_queen/video/7377368123239959841

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok
Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska

Według analizy bezdomności zwierząt przeprowadzonej przez The State of Pet Homelessness Project opublikowanych w maju 2024 roku w Polsce żyje blisko 950 tys. bezdomnych psów i kotów. W 2023 roku w 230 polskich schroniskach dla zwierząt przebywało 81 778 psów i 35 391 kotów. To o 1,3 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z najnowszych danych Głównego Lekarza Weterynarii. Mimo podejmowanych działań na rzecz zwalczania problemu on wciąż narasta, głównie w obszarze finansowym.