Komunikaty PR

Wirtualna influencerka zachęca młodych Polaków do głosowania wyborach do Parlame

2024-06-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Witoń
Konsutant PR

Warszawa
03-439 Warszawa
monikawiton|gmail.com| |monikawiton|gmail.com
516156128
https://www.linkedin.com/in/monikawiton/

Czy aktywizm postaci stworzonej dzięki sztucznej inteligencji zmobilizuje młodych, których bezprecedensowa frekwencja wyborcza przyczyniła się do zmiany politycznej ostatniej jesieni? To okaże się już w niedzielę 9 czerwca, kiedy odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Już dziś warto zapytać czy wykreowana przez programistów osobowość medialna udowodni, że udział zaawansowanej technologii w procesach wyborczych potrafi wywrzeć pozytywny wpływ na jakość demokracji, w kontekście skandali wywołanych przez Cambrige Analitica, fake newsy i farmy trolli.

- W naszej akcji wprost adresujemy społeczne napięcia związane z manipulowaniem wyborami przez nowe rozwiązania technologiczne – zdradza Krzysztof Kujawski, współzałożyciel firmy Humanverse, która stworzyła Meta_Queen. – W pierwszej scenie spotu nasza wirtualna influencerka udaje, że próbuje przejąć kontrolę nad
światem. Od razu jednak wyprowadzamy widza z takiej narracji. Pojawia się napis „error”, a bohaterka sama przyznaje, że to tylko żart. Jedyną osobą, która może zmienić rzeczywistość jest realny wyborca, który korzysta ze swojego prawa do głosowania
– tłumaczy zamysł Krzysztof Kujawski. Meta_Queen na koniec dodaje „nie bądź NPCem”. – To czytelne dla młodych nawiązanie do postaci z gier komputerowych, których zachowanie oraz interakcje z otoczeniem zostało ściśle zaplanowane i w praktyce nie posiadają wolnej wolni ani zdolności decyzyjnych – mówi Krzysztof Kujawski. Kampania mówi językiem generacji, która przede wszystkim czerpie informacje i inspiracje od influencerów w takich kanałach jak TikTok. Wykorzystując potencjał Meta_Queen, twórcy kampanii liczą na zwiększenie świadomości i zaangażowania społecznego w wybory.

- Meta_Queen, choć nie jest realną osobą, symbolizuje to co nowe i jeszcze nieznane. Wykorzystajmy jej głos, aby przypomnieć sobie, jak ważne jest, byśmy my, prawdziwi ludzie, korzystali z naszych praw i obowiązków obywatelskich” – stwierdza Jarosław Czajkowski, współzałożyciel Humanverse.

Przebieg akcji oraz losy pierwszej w Polsce wirtualnej influencerki można śledzić na jej kanale na TikToku:
https://www.tiktok.com/@meta_queen/video/7377368123239959841

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konsutant PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki

Prezenterka uczestniczyła w Paris Fashion Week, który dla niej jest nie tylko wydarzeniem modowym, ale i szansą do obserwacji dynamicznych zmian w branży. Malwina Wędzikowska uważa, że kryzys, z jakim boryka się obecnie rynek mody, może skłonić marki do uproszczenia swoich kolekcji oraz wprowadzenia bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzebę oszczędności oraz zrównoważonego rozwoju w modzie powinna być chociażby możliwość wykorzystania tych samych modeli w propozycjach na różne sezony. Jej zdaniem może się również zmienić kształt tradycyjnych pokazów mody, które wiążą się z dużymi kosztami i spektakularnymi efektami.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Żywienie

Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę

– Skomponowanie odpowiedniego jadłospisu i kultura jedzenia są obecnie sporym wyzwaniem – uważa prof. dr hab. n. med. Grzegorz Dworacki, ekspert z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego zdaniem zaszkodzić może nam chociażby spożywanie produktów tuż po wyjęciu ich z lodówki. Ekspert medycyny stylu życia zaznacza też, że bardzo ważną rolę w naszym organizmie odgrywają jelita, a żeby właściwie funkcjonowały, powinniśmy włączyć do swojego menu probiotyki oraz prebiotyki.