Świąteczne spotkanie z kulturą chińską
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” zaprasza wszystkich w piątek 13 grudnia o godz. 16:00 na „Świąteczne spotkanie z kulturą chińską”.
Wydarzenie będzie wspaniałą okazją do przeniesienia się na chwilę do świata chińskich tradycji i doświadczenia tego, jak Chińczycy obchodzą Święta Bożego Narodzenia.
W programie:
- Fascynująca opowieść o tym, jak Boże Narodzenie obchodzone jest w Chinach. Wykład poprowadzą lektorki chińskie Su Linjie i Xu Guoqiu.
- Warsztaty chińskich wycinanek, podczas których będzie można stworzyć unikalną ozdobę świąteczną w chińskim stylu.
- Pisanie życzeń po chińsku na ozdobach choinkowych.
Spotkanie to doskonała okazja, żeby połączyć świąteczny nastrój z poznawaniem chińskiej kultury.
Wstęp wolny!
Ilość miejsc ograniczona!
Obowiązują zapisy: instytut.konfucjusza@uj.edu.pl.
Uwaga!
Uczestnicy powinni zabrać ze sobą nożyczki oraz pisaki, inne materiały zapewnia organizator.
Czas: 13 grudnia (piątek) godz. 16:00.
Miejsce: Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie”, ul. Oleandry 2A, sale: 2.01 i 2.02.
Więcej informacji na stronie Facebook Ośrodka „Instytut Konfucjusza w Krakowie”.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.