Komunikaty PR

Wernisaż prac uczestników i zwycięzców Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

2024-03-19  |  13:00
Biuro prasowe

W poniedziałek 11 marca odbył się wernisaż organizowany przez Green Caffè Nero w ramach 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. W przestrzeni kawiarni zlokalizowanej w budynku Generation Park przy ul. Towarowej 28 w Warszawie zaprezentowano wybrane prace fotografów – profesjonalistów oraz amatorów, którzy wzięli udział w konkursie. Nie zabrakło oczywiście zdjęć samych laureatów nagród głównych. Motywem przewodnim, z którym musieli zmierzyć się uczestnicy, były ,,Zmysły i uczucia”.

Wernisaż rozpoczął się uroczystym przywitaniem gości przez kuratorów – Marka Grygiela i Adama Erdheima oraz Ewelinę Karpińską, szefową marketingu w Green Caffè Nero. Po części oficjalnej na zaproszonych gości czekał poczęstunek oraz wystawa najlepszych zdjęć konkursowych.

W trakcie minionej, 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, zadaniem uczestników była fotograficzna interpretacja tematów: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Uczestnicy konkurowali także w kategorii autorska interpretacja numeru startowego. Dodatkowym wyzwaniem dla fotografów był fakt, że tematykę edycji poznali dopiero w dniu startu konkursu. W ramach rywalizacji musieli wykonać 8 zdjęć, które miały stanowić spójną kompozycję.

Nadchodząca, 5. edycja wydarzenia, odbędzie się 14.09.2024 r. Rejestracja uczestników została otwarta i można jej dokonać przez stronę konkursu: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl. 

W 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego wzięła udział rekordowa liczba osób – ponad 500 fotografów. Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Pierwsze miejsce zajęła Aneta Derkacz, drugie Justyna Jezierska, a trzecie Maria Seta. Najlepszy portret wykonał natomiast Łukasz Komosiński. Z kolei zwycięzcami poszczególnych kategorii dotyczących różnych emocji zostali: 

  • Miłość: Łukasz Paciorek

  • Smutek: Dariusz Walicki

  • Smak: Krzysztof Jagodziński

  • Wzrok: Dariusz Walicki

  • Duma: Kamil Guz

  • Dotyk: Tomasz Sznerch

  • Radość: Diana Kisiała

Wybrane prace uczestników, zaprezentowane podczas wernisażu, będzie można zobaczyć w 4 kawiarniach Green Caffè Nero w Warszawie od 13 marca 2024 r.:

  • Green Caffè Nero MDM, Plac Konstytucji 1,

  • Green Caffè Nero, Marszałkowska 84/92,

  • Green Caffè Nero, Nowy Świat 53,

  • Green Caffè Nero Generation Park, ul Towarowa 28.

 

W każdej z kawiarni zaprezentowana zostanie inna seria zdjęć uczestników. Kuratorzy podzielili je tematycznie na kategorie: portrety, zdjęcia czarno-białe, kolorowe oraz prace zwycięskie. 

Wystawa prac uczestników Warszawskiego Maratonu Fotograficznego to kolejny krok marki Green Caffè Nero w stronę integracji z lokalną kulturą. Wystrój każdej z 79 kawiarni, które zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie, zaprojektowany jest w unikalny sposób, nawiązujący do konkretnej lokalizacji, m.in. za sprawą oryginalnych fotografii. Zatem wystawa zdjęć wykonanych podczas fotomaratonu będzie idealnym uzupełnieniem warszawskich wnętrz kawiarni. 

Niezwykle cieszy nas, że ubiegłoroczna edycja przyciągnęła rekordową liczbę ponad 500 uczestników. Poziom wykonanych prac był bardzo wysoki, zarówno jeśli chodzi o zdjęcia wykonane profesjonalnymi sprzętami, jak i za pomocą smartfonów. Wystawa prezentowana w naszych kawiarniach to forma wyróżnienia nie tylko zwycięzców, ale również wyjątkowych prac pozostałych uczestników maratonu. Gorąco zapraszam do odwiedzania czterech kawiarni w Warszawie i zapoznania się z galerią niezwykłych kadrów. Nasi goście doceniają wizualne nawiązania do konkretnych lokalizacji w kawiarniach, dlatego pomyśleliśmy, że wystawa zdjęć wykonanych w Warszawie podczas naszego maratonu doskonale uzupełni ich wystrój. Każdego, kto pasjonuje się fotografią, zachęcam również do udziału w tegorocznej edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. To niezwykła przygoda i możliwość zaprezentowania swoich umiejętności szerokiej publiczności – mówi Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero.

Warszawski Maraton Fotograficzny

Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero w 2018 roku. Wydarzenie co roku przyciąga wielu zapalonych fotografów nie tylko zajmujących się fotografią zawodowo, ale również i pasjonatów. Aby wziąć udział w konkursie, nie trzeba posiadać profesjonalnego sprzętu – od 3. edycji wydarzenia uczestnicy mogą wykonywać zdjęcia również za pomocą telefonu. 

Warszawski Maraton Fotograficzny to tylko jedna z inicjatyw kulturalnych, w którą zaangażowana jest marka Green Caffè Nero. Jest ona także organizatorem cyklu spacerów #zKawąPoWarszawie, podczas których goście kawiarni mają okazję zwiedzić miasto z licencjonowanym przewodnikiem, by wspólnie odkrywać tajemnice i zakamarki miasta. 

***

Green Caffè Nero to marka powstała z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee i międzynarodowej sieci kawiarni Caffè Nero. Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela Caffè Nero i Adama Ringera – szefa Green Coffee. Od momentu otwarcia pierwszej wspólnej kawiarni w 2012 roku, Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej fundatorom: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, mili i profesjonalni bariści oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu. Green Caffè Nero posiada 67 kawiarni w Warszawie, 7 w Krakowie oraz 5 we Wrocławiu.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki
Sztuka Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
2024-06-20 | 01:00

Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days

Centrum Riviera zostało partnerem  nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.