Komunikaty PR

Wernisaż prac uczestników i zwycięzców Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

2024-03-19  |  13:00
Biuro prasowe

W poniedziałek 11 marca odbył się wernisaż organizowany przez Green Caffè Nero w ramach 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. W przestrzeni kawiarni zlokalizowanej w budynku Generation Park przy ul. Towarowej 28 w Warszawie zaprezentowano wybrane prace fotografów – profesjonalistów oraz amatorów, którzy wzięli udział w konkursie. Nie zabrakło oczywiście zdjęć samych laureatów nagród głównych. Motywem przewodnim, z którym musieli zmierzyć się uczestnicy, były ,,Zmysły i uczucia”.

Wernisaż rozpoczął się uroczystym przywitaniem gości przez kuratorów – Marka Grygiela i Adama Erdheima oraz Ewelinę Karpińską, szefową marketingu w Green Caffè Nero. Po części oficjalnej na zaproszonych gości czekał poczęstunek oraz wystawa najlepszych zdjęć konkursowych.

W trakcie minionej, 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, zadaniem uczestników była fotograficzna interpretacja tematów: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Uczestnicy konkurowali także w kategorii autorska interpretacja numeru startowego. Dodatkowym wyzwaniem dla fotografów był fakt, że tematykę edycji poznali dopiero w dniu startu konkursu. W ramach rywalizacji musieli wykonać 8 zdjęć, które miały stanowić spójną kompozycję.

Nadchodząca, 5. edycja wydarzenia, odbędzie się 14.09.2024 r. Rejestracja uczestników została otwarta i można jej dokonać przez stronę konkursu: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl. 

W 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego wzięła udział rekordowa liczba osób – ponad 500 fotografów. Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Pierwsze miejsce zajęła Aneta Derkacz, drugie Justyna Jezierska, a trzecie Maria Seta. Najlepszy portret wykonał natomiast Łukasz Komosiński. Z kolei zwycięzcami poszczególnych kategorii dotyczących różnych emocji zostali: 

  • Miłość: Łukasz Paciorek

  • Smutek: Dariusz Walicki

  • Smak: Krzysztof Jagodziński

  • Wzrok: Dariusz Walicki

  • Duma: Kamil Guz

  • Dotyk: Tomasz Sznerch

  • Radość: Diana Kisiała

Wybrane prace uczestników, zaprezentowane podczas wernisażu, będzie można zobaczyć w 4 kawiarniach Green Caffè Nero w Warszawie od 13 marca 2024 r.:

  • Green Caffè Nero MDM, Plac Konstytucji 1,

  • Green Caffè Nero, Marszałkowska 84/92,

  • Green Caffè Nero, Nowy Świat 53,

  • Green Caffè Nero Generation Park, ul Towarowa 28.

 

W każdej z kawiarni zaprezentowana zostanie inna seria zdjęć uczestników. Kuratorzy podzielili je tematycznie na kategorie: portrety, zdjęcia czarno-białe, kolorowe oraz prace zwycięskie. 

Wystawa prac uczestników Warszawskiego Maratonu Fotograficznego to kolejny krok marki Green Caffè Nero w stronę integracji z lokalną kulturą. Wystrój każdej z 79 kawiarni, które zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie, zaprojektowany jest w unikalny sposób, nawiązujący do konkretnej lokalizacji, m.in. za sprawą oryginalnych fotografii. Zatem wystawa zdjęć wykonanych podczas fotomaratonu będzie idealnym uzupełnieniem warszawskich wnętrz kawiarni. 

Niezwykle cieszy nas, że ubiegłoroczna edycja przyciągnęła rekordową liczbę ponad 500 uczestników. Poziom wykonanych prac był bardzo wysoki, zarówno jeśli chodzi o zdjęcia wykonane profesjonalnymi sprzętami, jak i za pomocą smartfonów. Wystawa prezentowana w naszych kawiarniach to forma wyróżnienia nie tylko zwycięzców, ale również wyjątkowych prac pozostałych uczestników maratonu. Gorąco zapraszam do odwiedzania czterech kawiarni w Warszawie i zapoznania się z galerią niezwykłych kadrów. Nasi goście doceniają wizualne nawiązania do konkretnych lokalizacji w kawiarniach, dlatego pomyśleliśmy, że wystawa zdjęć wykonanych w Warszawie podczas naszego maratonu doskonale uzupełni ich wystrój. Każdego, kto pasjonuje się fotografią, zachęcam również do udziału w tegorocznej edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. To niezwykła przygoda i możliwość zaprezentowania swoich umiejętności szerokiej publiczności – mówi Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero.

Warszawski Maraton Fotograficzny

Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero w 2018 roku. Wydarzenie co roku przyciąga wielu zapalonych fotografów nie tylko zajmujących się fotografią zawodowo, ale również i pasjonatów. Aby wziąć udział w konkursie, nie trzeba posiadać profesjonalnego sprzętu – od 3. edycji wydarzenia uczestnicy mogą wykonywać zdjęcia również za pomocą telefonu. 

Warszawski Maraton Fotograficzny to tylko jedna z inicjatyw kulturalnych, w którą zaangażowana jest marka Green Caffè Nero. Jest ona także organizatorem cyklu spacerów #zKawąPoWarszawie, podczas których goście kawiarni mają okazję zwiedzić miasto z licencjonowanym przewodnikiem, by wspólnie odkrywać tajemnice i zakamarki miasta. 

***

Green Caffè Nero to marka powstała z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee i międzynarodowej sieci kawiarni Caffè Nero. Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela Caffè Nero i Adama Ringera – szefa Green Coffee. Od momentu otwarcia pierwszej wspólnej kawiarni w 2012 roku, Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej fundatorom: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, mili i profesjonalni bariści oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu. Green Caffè Nero posiada 67 kawiarni w Warszawie, 7 w Krakowie oraz 5 we Wrocławiu.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś

Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.

Farmacja

Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.

Media i PR

Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.