Wystartowała piąta edycja konkursu "Design by Śliwka Nałęczowska 2024"
Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie tych kultowych pralin. Nadesłane prace powinny być ilustracją hasła marki: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły”. Łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. Produkty ze zwycięskimi projektami trafią do ogólnopolskiej sprzedaży w 2025 roku jako część limitowanej linii Art Collection. Zgłoszenia można przesyłać do 15 maja br.
Marka Śliwka Nałęczowska należąca do portfolio firmy Colian już po raz piąty organizuje konkurs Design by Śliwka Nałęczowska. Tegorocznym tematem przewodnim jest stworzenie autorskiej grafiki na opakowanie produktu
w kształcie sztabki, ilustrującej hasło: „Śliwka Nałęczowska - inspiruje wszystkie zmysły". Zgłoszenia powinny zawierać projekt grafiki wykonany na siatce opakowania (dostępnej do pobrania na stronie www.designbysliwkanaleczowska.pl) oraz jej wizualizację.
Ideą przyświecającą Design by Śliwka Nałęczowska jest wspieranie i promocja młodych twórców, grafików, ilustratorów i projektantów - zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Z tego względu w tym roku na laureatów pierwszych dziesięciu miejsc czekają atrakcyjne nagrody finansowe, wynoszące w zależności od zajętego miejsca od 10 000 zł do 1 000 zł, a także zapasy Śliwki Nałęczowskiej – podkreśla Bożena Piotrowska odpowiedzialna za markę Śliwka Nałęczowska i dodaje „To jednak nie wszystko! Z wybranych projektów powstanie kolejna odsłona limitowanej serii opakowań Art Collection. Premiera pierwszej kolekcji prezentującej nagrodzone prace z edycji 2021, miała miejsce na początku bieżącego roku.”
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska łączy w sobie aspekt artystyczny z użytkowym. Z jednej strony to platforma do komunikacji marki, a z drugiej szansa dla młodych twórców do zaprezentowania umiejętności i zobaczenia swoich prac w realizacji na sklepowych półkach. Dlatego w tym roku jury reprezentują zarówno eksperci z dziedziny sztuki, designu i wzornictwa przemysłowego, jak również specjaliści z obszaru marketingu.
Skład jury Design by Śliwka Nałęczowska 2024:
- dr Piotr Kuczkowski - Prodziekan Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii we wrocławskiej ASP
- Katarzyna Puczyłowska – odpowiedzialna za koordynację projektów w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, która za swoje działania artystyczne w 2021 r. otrzymała odznaczenie ministerialne Zasłużony dla Kultury Polskiej
- Lena Pianovska - członkini Zarządu STGU, inicjatorka, koordynatorka oraz mentorka w programie Mentoringowym STGU
- Aleksandra Tulibacka - redaktor naczelna magazynu Grafmag, współorganizatorka konferencji dla projektantów GrafConf
- Renata Krawczyk - ilustratorka i graficzka, znana w mediach społecznościowych jako @rena.illustration
- Marcin Małecki - redaktor naczelny i współzałożyciel tytułów Nowy Marketing oraz MamStartup
Projekty można przesyłać do 15 maja br. wyłącznie za pośrednictwem strony www.designbysliwkanaleczowska.pl. Wyniki zostaną ogłoszone 20 czerwca br. Szczegółowe zasady uczestnictwa określa regulamin, którego akceptacja jest niezbędnym warunkiem do udziału w akcji.
Design by Śliwka Nałęczowska 2024 zyska szerokie wsparcie medialne i PR, w tym zasięgową kampanię internetową, w social mediach, promocję w kanałach patronów medialnych oraz w kanałach własnych marki Śliwka Nałęczowska. Partnerami V edycji są: Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, Instytut Wzornictwa Przemysłowego oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Patronat medialny nad konkursem objęli: NOIZZ, Grafmag, Nowy Marketing, Label Magazine, Purpose, a także Pakamera. Działania PR prowadzi Kolterman Media Communications.
----
Art Collection – to limitowana seria opakowań, która swoją premierę miała w pierwszym kwartale br. Tegoroczna odsłona linii stanowi nawiązanie do artystycznej strony marki, promującej sztukę i jest uhonorowaniem zwycięskich prac konkursowych z ostatniej edycji „Design by Śliwka Nałęczowska 2021”.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach
Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.
Problemy społeczne
Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.
Gwiazdy
Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.