Komunikaty PR

DRACULA, ZIELONE SPEKTAKLE I PLANOWANIE JUBILEUSZU. TEATR MUZYCZNY W ŁODZI W NO

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

„Dracula” (wciąż na fali popremierowych emocji), ostatnie sety „Pretty Woman”
i „Les Misérables, kolejne spotkania z wielką poezją i alternatywnymi formami dramatyczno-muzycznymi. Rozpoczynający się sezon w
Teatrze Muzycznym w Łodzi będzie czasem kontynuacji i pożegnań.

 

W sezon 2024/2025 Teatr Muzyczny w Łodzi wchodzi z „Draculą”, którego majowa premiera przyniosła tytułowi uznanie publiczności i krytyków. Autorski musical, oparty na kanwie gotyckiej powieści Brama Stokera z muzyką Jakuba Lubowicza i librettem Jakuba Szydłowskiego zebrał liczne, znakomite recenzje, zwracające uwagę na widowiskową scenografię, bogactwo kostiumów, inscenizacyjny rozmach, szerokie orkiestrowe brzmienia i znakomite umiejętności wykonawców. Już we wrześniu publiczność znów będzie mogła z zapartym tchem śledzić historię o pragnieniu nieśmiertelności i walce dobra ze złem, w której nic nie jest tak oczywiste, jak się wydaje. 

 

– W rozpoczynającym się sezonie będziemy realizować założone wcześniej plany repertuarowe – mówi p.o. dyrektora Anna Korzon-Wnukowska. – Rewolucji nie będzie. Dążymy do tego, by teatr działał stabilnie i prężnie, przygotowując się jednocześnie do 80-lecia swojego istnienia, przypadającego w następnym sezonie – podkreśla.

 

W repertuarze nowego sezonu znalazło się miejsce dla wielu przebojów Muzycznego, wśród nich m.in. „Złap mnie, jeśli potrafisz”, „Skrzypka na dachu”, „Madagaskaru – musicalowej przygody” czy wreszcie „Pretty Woman” i „Les Misérables”. To właśnie te dwa ostatnie tytuły łódzka widownia pożegna w nadchodzącym sezonie. Przygody przebojowej i wygadanej Vivian Ward można będzie zobaczyć już w listopadzie, a opowieść o losach ukrywającego się Jean Valjeana zagości na łódzkiej scenie w styczniu, lutym i czerwcu 2025 roku. Ostatnie spotkanie z tytułem przed jego zejściem z afisza to tak zwany zielony spektakl. Budzi on niemal tak samo silne emocje jak premiera, ponieważ artyści często wprowadzają dowcipne zmiany w przebieg i formę przedstawienia, a najwytrwalsi i najwierniejsi widzowie lubią tych zmian w nim szukać.

 

Oprócz 130 zaplanowanych spektakli i koncertów widzowie i sympatycy teatru znajdą w jego repertuarze również powracający Krakowski Salon Poezji i IX edycję festiwalu OFF-Północna, prezentującego alternatywne formy dramatyczno-muzyczne z całego kraju. W planach jest również kontynuacja współpracy z Akademią Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi, dzięki której górne foyer teatru staje się galerią sztuki, prezentującą dorobek pedagogów, studentów i absolwentów łódzkiej uczelni.

 

Za kilka tygodni ruszą przygotowania do kolejnej wielkiej premiery – „Mamma Mia!”. Tę rozgrywającą się na słonecznej greckiej wyspie radosną opowieść o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA, pokochały miliony ludzi na całym świecie. Casting do ról głównych i zespołowych zaplanowano na listopad, a premierę na jesień 2025 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.