Festiwal „Folkowe Inspiracje” w Manufakturze
Trwa 13. Międzynarodowy Festiwal Twórczości Młodych „Folkowe Inspiracje”, a więc spektakle, wernisaże, koncerty i nie tylko. Na trasie „Folkowych Inspiracji” nie mogło zabraknąć Manufaktury! W tym roku artyści pojawią się tutaj w innej formule niż dotychczas.
XIII Międzynarodowy Festiwal Twórczości Młodych „Folkowe Inspiracje”
26.07 – 02.07, rynek Manufaktury
To wyjątkowo kolorowe wydarzenie już na stałe wpisało się w letni krajobraz imprez w Łodzi. Festiwal zrzesza zarówno grupy artystyczne, jak i indywidualnych uczestników, dla których inspirację stanowi folklor, kultura ludowa, narodowe tradycje i etniczne obyczaje. W tegorocznej edycji swoją twórczość zaprezentują młodzi artyści-amatorzy, ale też profesjonalni twórcy, reprezentujący różne kultury – te bliższe i te całkowicie egzotyczne. W planach są: taniec, koncerty, spektakle muzyczne i teatralne, wystawy, instalacje plastyczne i pokazy mody.
Co będzie się działo w Manufakturze?
1 lipca od 16:00 do 21:30 zaplanowano wielką, kolorową Manufiestę, czyli koncert uczestników i gości festiwalu z Europy, Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Na scenie wystąpią: Karolina Lizer – laureatka KFPP Opole 2022, Urwani z Wesela, Tropicans Show Latino, Samba Extrema. W przerwie koncertu (17:00 – 18:00) będzie można wziąć udział w ludowo-współczesnym flash mobie tanecznym. Na sam koniec dnia (21:30 – 22:00) zaplanowano wyjątkowy spektakl teatru tańca Folk Laser Show w wykonaniu Narodowego Zespołu Tańca Współczesnego FLAMINGO z Kijowa w Ukrainie.
Plenerowe studio od godziny 15:00 będzie relacjonowało cały festiwalowy dzień. Młodzieżowe telewizje zrealizują wejścia na żywo ze studia, wywiady i reportaże uliczne.
Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.