Komunikaty PR

Japoński spektakl teatru nō w Teatrze Narodowym. Dochód wesprze Ukrainę

2022-05-25  |  12:00
Biuro prasowe

Aktorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni już 18 czerwca na deskach Teatru Narodowego w Warszawie wystawią tradycyjny spektakl japońskiego teatru nō. To sztuka nieznanego autora, i jednocześnie jeden z najstarszych dramatów w repertuarze gości. Dochód ze sprzedaży biletów zostanie w całości przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej na wsparcie Ukrainy. Charytatywny występ Teatru Hōshō z Tokio to jedyna okazja, by zobaczyć klasyczny teatr japoński na żywo.

Międzynarodowe połączenie sił we wspólnym celu

Shōjō midare („Duch wina Shōjō”) to dramat tradycyjnego japońskiego teatru nō w wykonaniu Teatru Hōshō z Tokio. Na deskach Teatru Narodowego w Warszawie zagości już 18 czerwca. Bilety w formie charytatywnych cegiełek można zakupić na stronie: www.ebilet.pl/teatr/pozostale/spektakl-japonskiego-teatru-no.

Spektakl, którego akcja rozgrywa się w starożytnych Chinach, opowiada historię bohatera o imieniu Kōfū z wioski Yōzu, leżącej u podnóża góry Kanekin-zan. Pewnej nocy przyśniło mu się, że stanie się bogaty, jeśli sprzeda wyrabiane przez siebie wino na lokalnym targu. Kōfū uznał, że to proroczy sen – postąpił tak i rzeczywiście zaczęło mu się bardzo dobrze powodzić. Jeden z klientów regularnie kupował i pił ten trunek, ale był wyjątkowo odporny na jego działanie. Zapytany o imię, przedstawił się jako żyjący w wodach rzeki Jangcy, Duch wina Shōjō. Poprosił on Kōfū o przysługę. Jak skończyło się spotkanie nad rzeką Jangcy? Co było jawą, a co snem?

Obecność 18 czerwca w Teatrze Narodowym na Shōjō midare to znakomita okazja, by dotknąć japońskiej sztuki bez konieczności dalekiej podróży. Gatunek, który aktorzy zaprezentują w Polsce, sięga swoją udokumentowaną historią drugiej połowy wieku XIV i jest jednym z najważniejszych symboli kultury Japonii. Wraz z indyjskim kathakali, teatr nō jest uważany za bezcenne dziedzictwo teatralne Azji. Teatr przemiany, w którym na widzów czeka barwne połączenie dramatu, muzyki i tańca. Widowisko, które na długo pozostanie w pamięci. To prawdziwa artystyczna uczta, a wszystko to w służbie pomocy Ukrainie. Tam trzeba być!

Wojna trwa, a my nadal pomagamy

Już ponad rok temu świat wstrzymał oddech, gdy za naszą wschodnią granicą wybuchła wojna. Ta wojna wciąż trwa, ale mimo upływu czasu wiele krajów, organizacji, firm i ludzi, nie pozostaje obojętnych i nie przestaje pomagać.          

Wojna w Ukrainie to poważny kryzys, który dotknął ten kraj, jego obywateli, a także wpłynął na sytuację w całej Europie. Japoński rząd oraz tamtejsze przedsiębiorstwa od początku trwania konfliktu przekazują wsparcie ukraińskim przyjaciołom.

Dotknięci skutkami wojny ludzie wciąż potrzebują pomocy, po zaspokojeniu najpilniejszych potrzeb humanitarnych wciąż powstają kolejne. Nadal organizowanych jest wiele inicjatyw, w które można się zaangażować, by nieść pomoc. Najlepiej zaufać doświadczonym organizacjom, które monitorują sytuację i w odpowiedni sposób są w stanie przekazać zebrane środki, przekuwając je w konkretne i celowane wsparcie.

Kajima Poland, Kajima Europe i Kajima Corporation pod patronatem Ambasady Japonii i ze wsparciem Jego Ekscelencji Akio Miyajimy, Ambasadora Japonii w Polsce, zorganizowały zbiórkę charytatywną oraz wyjątkowe wydarzenie kulturalne, które odbędzie się w Teatrze Narodowym. Dochód ze sprzedaży biletów oraz środki zebrane w ramach e-skarbonki „Kajima wspiera Ukrainę” zostaną w całości przekazane Polskiej Akcji Humanitarnej i przeznaczone m.in. na pomoc żywnościową, rzeczową, psychologiczną i remont zniszczonej infrastruktury sanitarnej w Ukrainie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.