Komunikaty PR

Japoński spektakl teatru nō w Teatrze Narodowym. Dochód wesprze Ukrainę

2022-05-25  |  12:00
Biuro prasowe

Aktorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni już 18 czerwca na deskach Teatru Narodowego w Warszawie wystawią tradycyjny spektakl japońskiego teatru nō. To sztuka nieznanego autora, i jednocześnie jeden z najstarszych dramatów w repertuarze gości. Dochód ze sprzedaży biletów zostanie w całości przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej na wsparcie Ukrainy. Charytatywny występ Teatru Hōshō z Tokio to jedyna okazja, by zobaczyć klasyczny teatr japoński na żywo.

Międzynarodowe połączenie sił we wspólnym celu

Shōjō midare („Duch wina Shōjō”) to dramat tradycyjnego japońskiego teatru nō w wykonaniu Teatru Hōshō z Tokio. Na deskach Teatru Narodowego w Warszawie zagości już 18 czerwca. Bilety w formie charytatywnych cegiełek można zakupić na stronie: www.ebilet.pl/teatr/pozostale/spektakl-japonskiego-teatru-no.

Spektakl, którego akcja rozgrywa się w starożytnych Chinach, opowiada historię bohatera o imieniu Kōfū z wioski Yōzu, leżącej u podnóża góry Kanekin-zan. Pewnej nocy przyśniło mu się, że stanie się bogaty, jeśli sprzeda wyrabiane przez siebie wino na lokalnym targu. Kōfū uznał, że to proroczy sen – postąpił tak i rzeczywiście zaczęło mu się bardzo dobrze powodzić. Jeden z klientów regularnie kupował i pił ten trunek, ale był wyjątkowo odporny na jego działanie. Zapytany o imię, przedstawił się jako żyjący w wodach rzeki Jangcy, Duch wina Shōjō. Poprosił on Kōfū o przysługę. Jak skończyło się spotkanie nad rzeką Jangcy? Co było jawą, a co snem?

Obecność 18 czerwca w Teatrze Narodowym na Shōjō midare to znakomita okazja, by dotknąć japońskiej sztuki bez konieczności dalekiej podróży. Gatunek, który aktorzy zaprezentują w Polsce, sięga swoją udokumentowaną historią drugiej połowy wieku XIV i jest jednym z najważniejszych symboli kultury Japonii. Wraz z indyjskim kathakali, teatr nō jest uważany za bezcenne dziedzictwo teatralne Azji. Teatr przemiany, w którym na widzów czeka barwne połączenie dramatu, muzyki i tańca. Widowisko, które na długo pozostanie w pamięci. To prawdziwa artystyczna uczta, a wszystko to w służbie pomocy Ukrainie. Tam trzeba być!

Wojna trwa, a my nadal pomagamy

Już ponad rok temu świat wstrzymał oddech, gdy za naszą wschodnią granicą wybuchła wojna. Ta wojna wciąż trwa, ale mimo upływu czasu wiele krajów, organizacji, firm i ludzi, nie pozostaje obojętnych i nie przestaje pomagać.          

Wojna w Ukrainie to poważny kryzys, który dotknął ten kraj, jego obywateli, a także wpłynął na sytuację w całej Europie. Japoński rząd oraz tamtejsze przedsiębiorstwa od początku trwania konfliktu przekazują wsparcie ukraińskim przyjaciołom.

Dotknięci skutkami wojny ludzie wciąż potrzebują pomocy, po zaspokojeniu najpilniejszych potrzeb humanitarnych wciąż powstają kolejne. Nadal organizowanych jest wiele inicjatyw, w które można się zaangażować, by nieść pomoc. Najlepiej zaufać doświadczonym organizacjom, które monitorują sytuację i w odpowiedni sposób są w stanie przekazać zebrane środki, przekuwając je w konkretne i celowane wsparcie.

Kajima Poland, Kajima Europe i Kajima Corporation pod patronatem Ambasady Japonii i ze wsparciem Jego Ekscelencji Akio Miyajimy, Ambasadora Japonii w Polsce, zorganizowały zbiórkę charytatywną oraz wyjątkowe wydarzenie kulturalne, które odbędzie się w Teatrze Narodowym. Dochód ze sprzedaży biletów oraz środki zebrane w ramach e-skarbonki „Kajima wspiera Ukrainę” zostaną w całości przekazane Polskiej Akcji Humanitarnej i przeznaczone m.in. na pomoc żywnościową, rzeczową, psychologiczną i remont zniszczonej infrastruktury sanitarnej w Ukrainie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.