JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KPA IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI
JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KONKURS PIOSENKI AKTORSKIEJ IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI TRWA FESTIWAL OFF-PÓŁNOCNA
Szczerość wykonania i zdolność poruszenia słuchaczy przekonującą interpretacją zdecydowały o zwycięstwie Joanny Sokołowskiej w rozstrzygniętym dziś VI Konkursie Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty. Drugie miejsce zajęła Michalina Dworzaczek, trzecie – Miłosz Dutkiewicz. Nagrodę równościową przyznano Monice Łopuszyńskiej i Stanisławowi Łopuszyńskiemu. Nagroda specjalna Dyrektora Teatru Muzycznego w Łodzi trafiła do Katarzyny Hołyńskiej. Galowy występ laureatów i koncert „Konstelacje” Katarzyny Groniec zakończyły pierwszy weekend tegorocznej edycji Festiwalu
OFF-Północna w Łodzi.
W przesłuchaniach na żywo VI edycji Konkursu Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty zmierzyło się ośmioro wokalistów, duet i jeden zespół – wybranych spośród ponad stu zgłoszeń z całego kraju. Występy oceniało mistrzowskie jury w składzie: Wojciech Kościelniak, Katarzyna Groniec, Konrad Imiela, Piotr Kofta, Danuta Antoszewska, Eliza Gaust, Jakub Szydłowski oraz Krzysztof Wawrzyniak. Honorowym członkiem jury była Julia Szewczyk, laureatka poprzedniej edycji konkursu.
– Oczywiście braliśmy pod uwagę profesjonalizm wykonania, czyli te wszystkie czynniki, jak dykcja, umiejętności wokalne czy sam pomysł na piosenki. Ale najważniejsze było dla nas prawdziwe poruszenie. Szukaliśmy tych wykonań, które sprawiają, że słyszymy coś, czego jeszcze nie słyszeliśmy, że widzimy coś, czego nie widzieliśmy. Jeśli w środku, w odbiorcy, dzieje się coś szczególnego, ciepłego, miłego, to o to właśnie chodzi tak naprawdę w piosence aktorskiej – podkreśla Wojciech Kościelniak, przewodniczący jury konkursu.
Jury zdecydowało, że nagroda główna – statuetka Jonaszka i 8 000 złotych trafią do Joanny Sokołowskiej – absolwentki Akademii Teatralnej w Warszawie, związanej gościnnie z teatrami w Łodzi, Opolu i Słupsku, laureatki nagrody aktorskiej za rolę w spektaklu „Zakonnice odchodzą po cichu” na Festiwalu Debiutantów Pierwszy Kontakt. Nagrodę główną wywalczyła wykonaniem piosenki Jonasza Kofty „Radość o poranku” z muzyką Juliusza Michala Loranca oraz „Nie żałuję” (Agnieszka Osiecka, Cezary Reinert).
– Zawsze wychodzę z założenia, że w piosence aktorskiej najważniejszy jest przekaz. To, co czuję ja i co czuję, że może być dobre dla ludzi. A wtedy wokal gdzieś za mną podąża – mówi zwyciężczyni konkursu.
II miejsce i nagrodę w wysokości 3 000 złotych wyśpiewała Michalina Dworzaczek – studentka III roku Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi wykonaniem „Trzeba marzyć” (Jonasz Kofta, Janusz Strobel) oraz „Stojąc w kolejce” (Grzegorz Ciechowski, Republika).
Trzecie miejsce, z nagrodą w wysokości 2 000 złotych, zajął Miłosz Dutkiewicz – pochodzący z Gniezna student Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Uwagę jury przykuła jego interpretacja tekstów „To wszystko mafia” Jonasza Kofty i „Maratończyk” Włodzimierza Wysockiego w aranżacjach Marka Wincenciaka.
Wręczono także nagrodę równościową, przyznawaną przez Pełnomocniczkę Prezydenta Miasta Łodzi ds. Równego Traktowania. Trafiła ona do Moniki Łopuszyńskiej i Stanisława Łopuszyńskiego. Sponsorem nagrody równościowej było OPG Property Professionals. Z kolei pulę nagród finansowych za zajęcie trzech pierwszych miejsc zasiliła Fundacja LodzArte.
Przyznano również pozaregulaminową nagrodę specjalną Dyrektora Teatru Muzycznego w Łodzi, która trafiła do Katarzyny Hołyńskiej za dojrzałość wykonawczą i siłę emocjonalnego przekazu występu.
Laureaci zaprezentowali się przed publicznością festiwalu OFF-Północna, w ramach którego organizowany jest konkurs. Gala Finałowa zwieńczona koncertem Katarzyny Groniec z utworami z płyty „Konstelacje” zakończyła pierwszy weekend tegorocznej edycji festiwalu.
Po dwudniowej przerwie OFF-Północna powróci w środę z propozycją dla młodzieży: spektaklem Fundacji Pomysłodalnia „Nie tylko Przemyk” w reżyserii Piotra Wyszomirskiego.
W czwartek, 18 kwietnia na scenie OFF-Północna zagości Teatr Muzyczny z Torunia ze spektaklem „Piękna Lucynda”, proponując teatralną zabawę wokół molierowskiej intrygi według Hemara.
Drugi weekend festiwalu otworzą Maciej Pawlak i Karina Komendera koncertem „Tides and Times” opartym na fragmentach uznanych amerykańskich musicali autorstwa Adama Guettela, Jasona Roberta Browna, Craiga Carnelii, Kait Kerrigan, Briana Lowdermilka czy Maury’ego Yestona.
W sobotę, Barbara Sanecka, Kamil Olczyk i Łukasz Walczak podzielą się z publicznością swoją fascynacją postacią amerykańskiego choreografa Boba Fosse'a i twórczością legendarnych artystów, takich jak Fred Astaire, Ginger Rogers, Cyd Charisse i Gene Kelly w programie „Miłość ci wszystko wypaczy. Musicalowa rewia absurdu”. Tego samego dnia w poemacie jazzowym „Bona Sforza d’Aragona” wystąpią Artur Żmijewski i Ewa Żmijewska. Wyjątkowość projektu polega na połączeniu dwóch gatunków scenicznych. Koncert, skomponowany przez jednego z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych – Kubę Stankiewicza, jest jednocześnie kameralną formą teatralną zbudowaną wokół tekstu Michała Zabłockiego – lekką, dowcipną, a zarazem wzruszającą opowieścią o jednej z najbardziej intrygujących postaci w naszej historii.
Wreszcie na finał – „Depesze” w wykonaniu artystów Teatru Rampa na Targówku. Wystawiany, po raz pierwszy w festiwalowej odsłonie, spektakl poświęcony jest muzyce kultowego zespołu Depeche Mode. Publiczność usłyszy zupełnie nowe interpretacje ich utworów w aranżacji Marty Zalewskiej, a w wykonaniu m.in. Marcina Januszkiewicza.
Bilety na Festiwal OFF-Północna można kupować w kasie Teatru Muzycznego w Łodzi oraz online, w serwisie sprzedażowym teatru: www.bilety.teatr-muzyczny.lodz.pl. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej festiwalu – offpolnocna.com.
Organizatorem OFF-Północna jest Teatr Muzyczny w Łodzi, a festiwal współfinansowany jest ze środków Miasta Łodzi.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.