OPERA WARLIKOWSKIEGO W ARTE.TV
XXX
XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX
W marcu, w ramach 5. sezonu cyklu ARTE Opera, platforma streamingowa ARTE.tv przygotowała wyjątkową ofertę dla miłośników muzyki operowej. Melomani będą mogli zobaczyć aż trzy nowe opery – muzyczną odsłonę powieści „Wojna i Pokój” w reżyserii Dmitrija Czerniakowa, czteroaktowe dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta „Wesele Figara” oraz znany wszystkim Szekspirowski dramat „Hamleta” zrealizowany przez Krzysztofa Warlikowskiego, transmitowany na żywo prosto z Paryskiej Opery Narodowej. Przedstawienia operowe będą dostępne bezpłatnie z napisami w sześciu językach: polskim, niemieckim, angielskim, francuskim, włoskim i hiszpańskim na platformie streamingowej ARTE.tv pod linkiem www.arte.tv/opera.
Od niedzieli, 5 marca polscy widzowie ARTE.tv mogą zobaczyć wystawianą w Bawarskiej Operze Państwowej zjawiskową operę „Wojna i Pokój” w reżyserii Dmitrija Czerniakowa, pod kierownictwem muzycznym Vladimira Jurowskiego: https://www.arte.tv/pl/videos/113701-000-A/siergiej-prokofjew-wojna-i-pokoj/. Jest to sztuka, która bije wszelkie dymensje: Prokofiew udźwiękowił epokową powieść Tołstoja jako potężny ciąg scen pomiędzy historią miłosną Nataszy Rostowej i Andrzeja Bołkońskiego, a bitwą rosyjskiej armii z wojskami Napoleona. Największe dzieło muzyczno-dramatyczne Prokofiewa łączy w 13 obrazach dramat społeczny z kroniką dziejów, tworząc monumentalną całość. Po raz pierwszy „Wojna i Pokój” zostanie wystawiona w Monachium. Rosyjski reżyser Dmitrij Czerniakow zazwyczaj przenosi fabuły operowe do czasów współczesnych, często prezentuje je w pozornie codziennych lub intymnych sceneriach i sytuacjach przez co widzowie nigdy nie mogą uciec w zdystansowaną perspektywę planu ogólnego. Poruszają nas przedstawione w swojej niedoskonałości postaci, ze swoimi błędami i raz to udanymi, innym razem daremnymi próbami bycia szczęśliwymi.
Nie sposób wyobrazić sobie Wiedeńską Operę Państwową bez opery komicznej Mozarta. Już 11 marca widzowie ARTE.tv będą mogli zobaczyć jedną z najwybitniejszych oper w historii muzyki: „Wesele Figara”. Już w ramach swojej pierwszej współpracy Wolfgang Amadeusz Mozart i jego librecista Lorenzo Da Ponte podjęli ryzyko: rozpoczęli pracę nad operą nie otrzymawszy ani zlecenia na dzieło, ani obietnicy jego wystawienia czy zapłaty. Ponadto oryginał, komedia Beaumarchais´go, został krótko wcześniej zakazany przez cesarza Józefa II, ponieważ „sztuka zawiera wiele obraźliwych elementów”. Dyplomatycznie utalentowany Da Ponte zdołał rozwiać wątpliwości cesarza i nawet go przekonał, aby osobiście nakazał wystawienie prapremiery „Wesela Figara” w teatrze Hofburgu. Tym razem, Barrie Kosky, jeden z najbardziej innowacyjnych reżyserów operowych naszych czasów, odważył się na nową interpretację Figara, pod kierownictwem głównego dyrektora muzycznego Philippe’a Jordan’a i z udziałem Andrè’a Schuen, Hanna-Elisabeth Müller, Ying Fang i Peter’a Kellner’a w rolach głównych.
Z kolei 30 marca o godz. 19:30 odbędzie się transmisja „Hamleta” prosto z Paryskiej Opery Narodowej. Inscenizacja została zrealizowana przez polskiego reżysera Krzysztofa Warlikowskiego pod kierownictwem muzycznym Thomasa Hengelbrocka. „Być, albo nie być” – Szekspir i jego dramaty do dziś poruszają poetów, filozofów i muzyków. Romantyków XIX wieku fascynował szczególnie „Hamlet”, tragedia zadającą pytania egzystencjalne, opowiadająca o nieszczęśliwej miłości Ofelii i mściwym duchu ojca Hamleta. Ambroise Thomas przekłada dzieło Szekspira na muzyczno-dramatyczny język wielkiej opery francuskiej (grand opera). Otchłanie ludzkiej psychiki są głównym motywem produkcji Krzysztofa Warlikowskiego. Również w przypadku Hamleta zgłębia on szaleństwo, które leży u podstaw dramatu Szekspira i udźwiękowienia Thomasa. Słynny francuski baryton Ludovic Tézier śpiewa rolę tytułową, a Lisette Oropesa wciela się w rolę Ofelii.
Partnerzy ARTE Opera:
- Teatr Wielki - Opera Narodowa (Warszawa),
- Festiwal w Aix-en-Provence (Aix-en-Provence),
- Holenderska Opera Narodowa (Amsterdam),
- Gran Teatre del Liceu (Barcelona) ,
- Staatsoper Unter den Linden (Berlin),
- Théâtre Royal de la Monnaie (Bruksela),
- Semperoper (Drezno),
- Opera Państwowa w Hamburgu (Hamburg),
- Fińska Opera Narodowa (Helsinki),
- Opera w Lozannie (Lozanna),
- Royal Opera House (Londyn),
- Teatro Real (Madryt),
- Teatro alla Scala (Mediolan),
- Bawarska Opera Państwowa (Monachium),
- Teatro Massimo (Palermo),
- Opéra-Comique de Paris (Paryż),
- Paryska Opera Narodowa (Paryż),
- Czeska Opera Narodowa (Praga),
- Opéra National du Rhin (Strasburg),
- Wexford Festival Opera (Wexford),
- Wiedeńska Opera Narodowa (Wiedeń),
- Opernhaus Zurich (Zurych).
O ARTE.tv
ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.
Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv, obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.
Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.
Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl
Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter
![URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1804037743,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA
![S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI](/files/_uploaded/glownekonf_1302738692,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
![Night Fever Dinner Show w Manuarte](/files/_uploaded/glownekonf_438356257,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Night Fever Dinner Show w Manuarte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.