Komunikaty PR

OPERA WARLIKOWSKIEGO W ARTE.TV

2023-03-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Jesiotr
XXX

XXX
09-876 XXX
M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL| |M.JESIOTR|AGENCJAFACEIT.PL
+48 000 000 000
XXX

W marcu, w ramach 5. sezonu cyklu ARTE Opera, platforma streamingowa ARTE.tv przygotowała wyjątkową ofertę dla miłośników muzyki operowej. Melomani będą mogli zobaczyć aż trzy nowe opery – muzyczną odsłonę powieści „Wojna i Pokój” w reżyserii Dmitrija Czerniakowa, czteroaktowe dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta „Wesele Figara” oraz znany wszystkim Szekspirowski dramat „Hamleta” zrealizowany przez Krzysztofa Warlikowskiego, transmitowany na żywo prosto z Paryskiej Opery Narodowej. Przedstawienia operowe będą dostępne bezpłatnie z napisami w sześciu językach: polskim, niemieckim, angielskim, francuskim, włoskim i hiszpańskim na platformie streamingowej ARTE.tv pod linkiem www.arte.tv/opera.

Od niedzieli, 5 marca polscy widzowie ARTE.tv mogą zobaczyć wystawianą w Bawarskiej Operze Państwowej zjawiskową operę „Wojna i Pokój” w reżyserii Dmitrija Czerniakowa, pod kierownictwem muzycznym Vladimira Jurowskiego: https://www.arte.tv/pl/videos/113701-000-A/siergiej-prokofjew-wojna-i-pokoj/. Jest to sztuka, która bije wszelkie dymensje: Prokofiew udźwiękowił epokową powieść Tołstoja jako potężny ciąg scen pomiędzy historią miłosną Nataszy Rostowej i Andrzeja Bołkońskiego, a bitwą rosyjskiej armii z wojskami Napoleona. Największe dzieło muzyczno-dramatyczne Prokofiewa łączy w 13 obrazach dramat społeczny z kroniką dziejów, tworząc monumentalną całość. Po raz pierwszy „Wojna i Pokój” zostanie wystawiona w Monachium. Rosyjski reżyser Dmitrij Czerniakow zazwyczaj przenosi fabuły operowe do czasów współczesnych, często prezentuje je w pozornie codziennych lub intymnych sceneriach i sytuacjach przez co widzowie nigdy nie mogą uciec w zdystansowaną perspektywę planu ogólnego. Poruszają nas przedstawione w swojej niedoskonałości postaci, ze swoimi błędami i raz to udanymi, innym razem daremnymi próbami bycia szczęśliwymi.

Nie sposób wyobrazić sobie Wiedeńską Operę Państwową bez opery komicznej Mozarta. Już 11 marca widzowie ARTE.tv będą mogli zobaczyć jedną z najwybitniejszych oper w historii muzyki: „Wesele Figara”. Już w ramach swojej pierwszej współpracy Wolfgang Amadeusz Mozart i jego librecista Lorenzo Da Ponte podjęli ryzyko: rozpoczęli pracę nad operą nie otrzymawszy ani zlecenia na dzieło, ani obietnicy jego wystawienia czy zapłaty. Ponadto oryginał, komedia Beaumarchais´go, został krótko wcześniej zakazany przez cesarza Józefa II, ponieważ „sztuka zawiera wiele obraźliwych elementów”. Dyplomatycznie utalentowany Da Ponte zdołał rozwiać wątpliwości cesarza i nawet go przekonał, aby osobiście nakazał wystawienie prapremiery „Wesela Figara” w teatrze Hofburgu. Tym razem, Barrie Kosky, jeden z najbardziej innowacyjnych reżyserów operowych naszych czasów, odważył się na nową interpretację Figara, pod kierownictwem głównego dyrektora muzycznego Philippe’a Jordan’a i z udziałem Andrè’a Schuen, Hanna-Elisabeth Müller, Ying Fang i Peter’a Kellner’a w rolach głównych.

Z kolei 30 marca o godz. 19:30 odbędzie się transmisja „Hamleta” prosto z Paryskiej Opery Narodowej. Inscenizacja została zrealizowana przez polskiego reżysera Krzysztofa Warlikowskiego pod kierownictwem muzycznym Thomasa Hengelbrocka. „Być, albo nie być” – Szekspir i jego dramaty do dziś poruszają poetów, filozofów i muzyków. Romantyków XIX wieku fascynował szczególnie „Hamlet”, tragedia zadającą pytania egzystencjalne, opowiadająca o nieszczęśliwej miłości Ofelii i mściwym duchu ojca Hamleta. Ambroise Thomas przekłada dzieło Szekspira na muzyczno-dramatyczny język wielkiej opery francuskiej (grand opera). Otchłanie ludzkiej psychiki są głównym motywem produkcji Krzysztofa Warlikowskiego. Również w przypadku Hamleta zgłębia on szaleństwo, które leży u podstaw dramatu Szekspira i udźwiękowienia Thomasa. Słynny francuski baryton Ludovic Tézier śpiewa rolę tytułową, a Lisette Oropesa wciela się w rolę Ofelii.

 

 

Partnerzy ARTE Opera:

  • Teatr Wielki - Opera Narodowa (Warszawa),
  • Festiwal w Aix-en-Provence (Aix-en-Provence),
  • Holenderska Opera Narodowa (Amsterdam),
  • Gran Teatre del Liceu (Barcelona) ,
  • Staatsoper Unter den Linden (Berlin),
  • Théâtre Royal de la Monnaie (Bruksela),
  • Semperoper (Drezno),
  • Opera Państwowa w Hamburgu (Hamburg),
  • Fińska Opera Narodowa (Helsinki),
  • Opera w Lozannie (Lozanna),
  • Royal Opera House (Londyn),
  • Teatro Real (Madryt),
  • Teatro alla Scala (Mediolan),
  • Bawarska Opera Państwowa (Monachium),
  • Teatro Massimo (Palermo),
  • Opéra-Comique de Paris (Paryż),
  • Paryska Opera Narodowa (Paryż),
  • Czeska Opera Narodowa (Praga),
  • Opéra National du Rhin (Strasburg),
  • Wexford Festival Opera (Wexford),
  • Wiedeńska Opera Narodowa (Wiedeń),
  • Opernhaus Zurich (Zurych).

 

O ARTE.tv

ARTE.tv to bezpłatny kulturalny kanał VOD współfinansowany ze środków unijnych, który powstał z inicjatywy publicznego, niekomercyjnego, francusko-niemieckiego kanału kulturalnego ARTE, istniejącego na rynku już od 30 lat. ARTE.tv ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona Europejczyków poprzez udostępnianie wysokiej jakości programów w językach ojczystych odbiorców. Programy ARTE są dostępne w Internecie bezpłatnie w kilku wersjach językowych: francuskiej, niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, polskiej i włoskiej.

Bezpłatna oferta cyfrowa ARTE.tv, obejmuje najciekawsze programy z ramówki ARTE - nowoczesne filmy dokumentalne, reportaże śledcze, magazyny poświęcone aktualnym zagadnieniom społecznym, polityce, historii, podróżom, technologii, kulturze i popkulturze i sztuce.

Oferta obfituje także w relacje z różnorodnych występów scenicznych: spektakli operowych, baletowych, teatralnych oraz koncertów pełnego przekroju gatunków muzycznych. Programy ARTE.tv można oglądać na www.arte.tv/pl, na urządzeniach mobilnych, a także na smart TV i na kanale na YouTubie https://www.youtube.com/c/ARTEtvDokumenty.

Więcej informacji i nowości: http://facebook.com/ARTEpopolsku, https://twitter.com/ARTEpl

Aby otrzymywać cotygodniowy newsletter z nowościami ARTE.tv można zapisać się na stronie https://www.arte.tv/pl/articles/newsletter

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: XXX
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.