Oswajanie wewnętrznego tygrysa. Premiera „Księgi dżungli” w Teatrze Pinokio
Oswajanie wewnętrznego tygrysa. Premiera „Księgi dżungli” w Teatrze Pinokio już w tę sobotę
Oczekiwania innych, lęki, nadmierne wymagania wobec siebie samego – każdy z nas ma w sobie tygrysa, którego musi oswoić, by odważnie przedzierać się przez dżunglę życia. Jak to zrobić? Podpowiedzi przynosi „Księga dżungli” – barwna, uwspółcześniona adaptacja opowiadań Rudyarda Kiplinga, opracowana i wyreżyserowana przez Annę Rozmianiec. Premiera Teatru Pinokio w Łodzi już 2 grudnia.
Z kart klasycznych opowiadań Rudyarda Kiplinga i licznych ekranizacji tę historię chłopca wychowywanego przez wilki zna niemal każdy. Mowgli i jego przyjaciele – czarna pantera Bagheera i niedźwiedź Baloo – wyruszają w podróż pełną przygód.
Choć i w łódzkiej inscenizacji nie zabraknie żywych barw bujnej roślinności i wyrazistych postaci zwierzęcych bohaterów, Anna Rozmianiec chce przede wszystkim, by jej „Księga Dżungli” skłaniała międzypokoleniową publiczność do refleksji na temat przynależności i zmagania się ze sobą samym.
– Pokażemy Mowgliego zaplątanego w tytułowym gąszczu dżungli, będącej nie tylko zewnętrznym światem, w którym spotyka on różnych bohaterów, ale też tym wewnętrznym, gdzie trzeba zmierzyć się z Szir Kanem – tygrysem, którego chłopiec hoduje w sobie. A przecież każdy z nas ma w sobie takiego tygrysa – lęki, strachy oczekiwania innych wobec nas, i te, które mamy sami wobec siebie – mówi Anna Rozmianiec, reżyserka, autorka adaptacji, odpowiedzialna również za ruch sceniczny w spektaklu. – Jest to też opowieść o przynależności, o tym, czym właściwie jest rodzina i czy urodzenie nas określa – dodaje i zapewnia, że w przedstawieniu zarówno dzieci, jak i dorośli odnajdą pretekst do rozmowy o tym, jak widzą nas inni i jak możemy walczyć z własnymi lękami czy niedoskonałościami.
Projekt lalki Mowgliego, aktorskie maski i scenografię do niezwykle barwnego przedstawienia stworzyła Olga Ryl-Krystianowska. Z kolei warstwa muzyczna „Księgi dżungli” to dzieło Roberta Łuczaka, a teksty piosenek napisała Aga Jun. W obsadzie: Łukasz Batko, Krzysztof Ciesielski, Małgorzata Krawczenko, Piotr Osak, Piotr Pasek, Anna Sztuder-Mieszek i Ewa Wróblewska.
Premiera spektaklu odbędzie się 2 grudnia o godzinie 17:00 na Dużej Scenie Teatru Pinokio w Łodzi przy ulicy Sienkiewicza 75/77. Kolejne prezentacje odbędą się 3, 5, 6 i 7 grudnia.
Przedstawienie przeznaczone jest dla widzów od dziewiątego roku życia, a bilety można kupować za pośrednictwem strony Teatru Pinokio w Łodzi www.teatrpinokio.pl i w jego kasie.
„Księga dżungli” to spektakl zrealizowany w ramach zadania „Teatr Otwartej Formy: DALECY-BLISCY. Wydarzenia otwarcia nowej siedziby Teatru Pinokio w Łodzi”, w ramach którego powstały również spektakle „Ciepłe pszczoły, zimne jelenie, czyli jak pozbyć się dzieci” oraz „Zamieniam się w słuch”. Dofinansowano z budżetu państwa – ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ze środków Miasta Łodzi.
Kontakt prasowy:
Biuro prasowe Teatru Pinokio w Łodzi, Magdalena Król, 577 972 353
REALIZATORZY:
Adaptacja, reżyseria i ruch sceniczny: Anna Rozmianiec
Scenografia, lalki i kostiumy: Olga Ryl-Krystianowska
Teksty pieśni: Aga Jun
Muzyka: Robert Łuczak
Obsada: Łukasz Batko, Krzysztof Ciesielski, Małgorzata Krawczenko, Piotr Osak, Piotr Pasek, Anna Sztuder-Mieszek i Ewa Wróblewska
Premiera: 2 grudnia 2023 r.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.