Oswajanie wewnętrznego tygrysa. Premiera „Księgi dżungli” w Teatrze Pinokio
Oswajanie wewnętrznego tygrysa. Premiera „Księgi dżungli” w Teatrze Pinokio już w tę sobotę
Oczekiwania innych, lęki, nadmierne wymagania wobec siebie samego – każdy z nas ma w sobie tygrysa, którego musi oswoić, by odważnie przedzierać się przez dżunglę życia. Jak to zrobić? Podpowiedzi przynosi „Księga dżungli” – barwna, uwspółcześniona adaptacja opowiadań Rudyarda Kiplinga, opracowana i wyreżyserowana przez Annę Rozmianiec. Premiera Teatru Pinokio w Łodzi już 2 grudnia.
Z kart klasycznych opowiadań Rudyarda Kiplinga i licznych ekranizacji tę historię chłopca wychowywanego przez wilki zna niemal każdy. Mowgli i jego przyjaciele – czarna pantera Bagheera i niedźwiedź Baloo – wyruszają w podróż pełną przygód.
Choć i w łódzkiej inscenizacji nie zabraknie żywych barw bujnej roślinności i wyrazistych postaci zwierzęcych bohaterów, Anna Rozmianiec chce przede wszystkim, by jej „Księga Dżungli” skłaniała międzypokoleniową publiczność do refleksji na temat przynależności i zmagania się ze sobą samym.
– Pokażemy Mowgliego zaplątanego w tytułowym gąszczu dżungli, będącej nie tylko zewnętrznym światem, w którym spotyka on różnych bohaterów, ale też tym wewnętrznym, gdzie trzeba zmierzyć się z Szir Kanem – tygrysem, którego chłopiec hoduje w sobie. A przecież każdy z nas ma w sobie takiego tygrysa – lęki, strachy oczekiwania innych wobec nas, i te, które mamy sami wobec siebie – mówi Anna Rozmianiec, reżyserka, autorka adaptacji, odpowiedzialna również za ruch sceniczny w spektaklu. – Jest to też opowieść o przynależności, o tym, czym właściwie jest rodzina i czy urodzenie nas określa – dodaje i zapewnia, że w przedstawieniu zarówno dzieci, jak i dorośli odnajdą pretekst do rozmowy o tym, jak widzą nas inni i jak możemy walczyć z własnymi lękami czy niedoskonałościami.
Projekt lalki Mowgliego, aktorskie maski i scenografię do niezwykle barwnego przedstawienia stworzyła Olga Ryl-Krystianowska. Z kolei warstwa muzyczna „Księgi dżungli” to dzieło Roberta Łuczaka, a teksty piosenek napisała Aga Jun. W obsadzie: Łukasz Batko, Krzysztof Ciesielski, Małgorzata Krawczenko, Piotr Osak, Piotr Pasek, Anna Sztuder-Mieszek i Ewa Wróblewska.
Premiera spektaklu odbędzie się 2 grudnia o godzinie 17:00 na Dużej Scenie Teatru Pinokio w Łodzi przy ulicy Sienkiewicza 75/77. Kolejne prezentacje odbędą się 3, 5, 6 i 7 grudnia.
Przedstawienie przeznaczone jest dla widzów od dziewiątego roku życia, a bilety można kupować za pośrednictwem strony Teatru Pinokio w Łodzi www.teatrpinokio.pl i w jego kasie.
„Księga dżungli” to spektakl zrealizowany w ramach zadania „Teatr Otwartej Formy: DALECY-BLISCY. Wydarzenia otwarcia nowej siedziby Teatru Pinokio w Łodzi”, w ramach którego powstały również spektakle „Ciepłe pszczoły, zimne jelenie, czyli jak pozbyć się dzieci” oraz „Zamieniam się w słuch”. Dofinansowano z budżetu państwa – ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ze środków Miasta Łodzi.
Kontakt prasowy:
Biuro prasowe Teatru Pinokio w Łodzi, Magdalena Król, 577 972 353
REALIZATORZY:
Adaptacja, reżyseria i ruch sceniczny: Anna Rozmianiec
Scenografia, lalki i kostiumy: Olga Ryl-Krystianowska
Teksty pieśni: Aga Jun
Muzyka: Robert Łuczak
Obsada: Łukasz Batko, Krzysztof Ciesielski, Małgorzata Krawczenko, Piotr Osak, Piotr Pasek, Anna Sztuder-Mieszek i Ewa Wróblewska
Premiera: 2 grudnia 2023 r.
![URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1804037743,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA
![S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI](/files/_uploaded/glownekonf_1302738692,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
![Night Fever Dinner Show w Manuarte](/files/_uploaded/glownekonf_438356257,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Night Fever Dinner Show w Manuarte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.