Platige Image współtworzy cyber musical
Polskie studio produkcji i postprodukcji, wraz z twórcami z Broadwayu, przygotowuje musical „Pilot i Mały Książę. Historia Antoine’a de Saint-Exupery’ego i Małego Księcia”. Widowisko połączy w sobie doskonałą muzykę, piękne kostiumy z prawdziwie nowojorską choreografią. Immersyjne doświadczenie spektaklu dopełnią, przygotowane przez Platige Image, animacje 3D, które wyświetlane będą na wielkoformatowych ekranach LED. Światowa premiera odbędzie się w październiku w Katowickim Mieście Ogrodów. Obecnie prowadzone są castingi zarówno do ról pierwszo, jak i drugoplanowych.
Musical będzie opowieścią o życiu autora Małego Księcia oraz o powstaniu tej, jednej z najpiękniejszych książek o dorastaniu, która podbiła serca czytelników na całym świecie. Wśród twórców multimedialnego spektaklu znaleźli się zarówno doświadczeni broadwayowscy artyści, jak i polscy. Polska będzie także obsada spektaklu. Do 10 kwietnia trwa casting na aktorów i aktorki: do głównej roli mogą zgłaszać się chłopcy w wieku ok. 10-14 lat oraz mężczyźni i kobiety w wieku 30-60 lat. Poszukiwani są także tancerze oraz tancerki.
Platige Image posiada bogate doświadczenie w pracy z teatrami. Studio zrealizowało m.in. multimedia i scenografię do pierwszego na świecie spektaklu 3D - „Polita”. Doświadczenie w przygotowaniu technologii cyfrowych wykorzystano także w musicalu „Piloci”, stworzonym dla Teatru Muzycznego Roma.
Ze strony Platige Image za projekt odpowiada Piotr Sikora, który jest dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia. Producentami musicalu są: Kinoshita Group, Gorgeous Entertainment oraz Massbuzz Entertainment.
„Mały Książę” u dziadka na urodzinach. Premiera w Teatrze Pinokio w Łodzi
SUROWY REALIZM I GŁĘBOKA REFLEKSJA. POEZJA TADEUSZA RÓŻEWICZA
Marcin Muszyński odsłania tajemnice Trójkąta Bermudzkiego!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.