Komunikaty PR

PÓŁMETROWY JUREK OWSIAK Z TEATRU PINOKIO W ŁODZI GRA DLA WOŚP

2024-01-18  |  13:00
Biuro prasowe

PÓŁMETROWY JUREK OWSIAK Z TEATRU PINOKIO W ŁODZI GRA DLA WOŚP

 

 

Czerwone trampki, charakterystyczne oprawki okularów i uśmiech od ucha do ucha. W pracowni krawieckiej Teatru Pinokio w Łodzi powstała lalka wzorowana na postaci Jurka Owsiaka. Jest jedyna w swoim rodzaju i chociaż mierzy zaledwie 55 centymetrów, to podobnie jak jej pierwowzór ma wielką moc pomagania – została przekazana  na licytację WOŚP przez prezydent Łodzi Hannę Zdanowską.

Za projekt i wykonanie lalki odpowiadają Magdalena Wlazło i Klaudia Anuszczyk z pracowni krawieckiej teatru Pinokio w Łodzi. Przystępując do pracy zdecydowały się na lalkę mimiczną, czyli taką która potrafi wyrażać emocje twarzą za sprawą dłoni animatora. W praktyce teatralnej prowadzenie takich lalek nie wymaga szerokiego gestu i ruchu scenicznego, bo ekspresją twarzy oddają wszystko, co potrzebne w budowaniu postaci i opowiadaniu historii. Lalki tego typu nazywane są również muppetami lub… pyskówkami.

Oryginalny i wykonany w jednym egzemplarzu muppet Jurka Owsiaka, został stworzony z wykorzystaniem lekkich materiałów, w tym gąbki, co sprawia, że jest w pełni funkcjonalny i doskonale nadaje się do animacji. Wyjątkowy charakter tego unikatu podkreśla nie tylko oryginalna metka Teatru Pinokio, ale również serce włożone w ręczne wykonanie i kilkudniowy proces tworzenia z troską o najmniejsze detale. Głowa Mupperta została wykonana z gąbki, a do obszycia i ubrań użyto różnorodnych tkanin, pozwalających odtworzyć charakterystyczny styl Jurka Owsiaka.

Lalka przekazana na licytację przez Prezydent Łodzi Hannę Zdanowską i Teatr Pinokio w Łodzi dochodem ze sprzedaży zasili konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i jest z pewnością świetną propozycją nie tylko dla kolekcjonerów lalek teatralnych.

Dodatkowo, nabywca muppeta Jurka Owsiaka, otrzyma zaproszenie dla dwóch osób na dowolny spektakl w Teatrze Pinokio, a także możliwość zwiedzania kuluarów i pracowni, gdzie powstają niezwykłe lalki teatralne.

Aukcję znaleźć można pod linkiem: https://allegro.pl/oferta/unikalny-muppet-jurka-owsiaka-i-zaproszenie-15049250026.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.