Komunikaty PR

Premiera Nieszporów sycylijskich Verdiego w ARTE.tv - transmisja online na żywo

2022-01-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

W czwartek 20 stycznia o godzinie 19.00 europejski kanał kulturalny ARTE.tv będzie transmitować na żywo premierę „Nieszporów sycylijskich” Verdiego w inscenizacji reżyserki Emmy Dante. Bezpłatna transmisja z napisami w języku polskim, prosto z Teatro Massimo w Palermo, odbędzie się online, na stronie arte.tv/opera.

 

Akcja „Nieszporów sycylijskich” Giuseppe Verdiego opiera się na historycznych wydarzeniach powstania Sycylijczyków przeciwko francuskim okupantom w 1282 roku. Prapremiera „Nieszporów sycylijskich” odbyła się w 1855 roku w Paryskiej Operze Narodowej, podczas Wystawy Światowej. Fakt, że akcję opery można rozumieć jako parabolę włoskiego risorgimento, zauważyła również włoska cenzura i czuła się zmuszona usunąć kilka fragmentów. Dlatego oryginalną wersję dzieła można było wystawić dopiero po utworzeniu nowego państwa włoskiego w 1861 roku. Pięcioaktowa francuska wersja opery będzie wystawiana w Palermo po raz pierwszy.

 

Pełna symboliki inscenizacja Emmy Dante podkreśla analogie między operą Verdiego a walką palermian z włoską mafią na początku lat 90. W ten sposób w sezonie operowym 2022 Teatro Massimo upamiętnia 30. rocznicę zamordowania przez mafię sędziów Giovanniego Falconego i Paola Borsellina.

Transmisja będzie dostępna za darmo, jak wszystkie programy sezonu operowego Saison ARTE Opera, na terenie całej Europy, z napisami w sześciu językach (po polsku, angielsku, francusku, niemiecku, hiszpańsku i włosku). Po zakończeniu transmisji na żywo, opera będzie także dostępna jako wideo na żądanie na stronie arte.tv/opera.

 

Dyrygować będzie dyrektor muzyczny teatru: Omer Meir Wellber. W rolach głównych wystąpią: Selene Zanetti jako księżniczka Helena, Leonardo Caimi jako Henri, Mattia Olivieri jako Guy de Montfort i Luca Tittoto jako Jean Procida.

 

Operę będzie można obejrzeć bezpłatnie pod linkiem https://www.arte.tv/pl/videos/105766-000-A/nieszpory-sycylijskie-giuseppe-verdiego/.

 

Nieszpory sycylijskie” Giuseppe Verdiego z Teatro Massimo w Palermo są częścią sezonu ARTE Opera, który powstał w ramach współpracy ARTE z wiodącymi operami w Europie przy wsparciu Unii Europejskiej.

 

Nieszpory sycylijskie Giuseppe Verdiego z Teatro Massimo w Palermo

Opera, ZDF/ARTE, Niemcy, Włochy 2022, 200 min,

Kierownictwo muzyczne: Omer Meir Wellber

Inscenizacja: Emma Dante

Przygotowanie plastyczne sceny: Carmine Maringola

Kostiumy: Vanessa Sannino

Scenografia: Sandro Maria Campagna

Choreografia: Manuela Lo Sicco

Reżyseria świateł: Cristian Zucaro

Kierownictwo chóru: Ciro Visco

Dyrektor baletu: Davide Bombana

Orkiestra, chór i balet Teatro Massimo w Palermo

Wystąpią: Selene Zanetti (księżniaczka Helena), Carlotta Vichi (Ninetta), Leonardo Caimi (Henri), Mattia Olivieri (Guy de Montfort), Luca Tittoto (Jean Procida), Matteo Mezzaro (Thibault), Francesco Pittari (Danieli), Pietro Luppina (Mainfroid), Alessio Verna (Robert), Andrea Pellegrini (pan de Bethune), Gabriele Sagona (hrabia de Vaudemont)

Cyfrowy sezon ARTE Opera

ARTE w ramach partnerstwa z 21 wiodącymi europejskimi operami i festiwalami operowymi realizuje od 2018 roku cyfrowy sezon ARTE Opera. Co miesiąc widzowie mogą oglądać nowe produkcje, dostępne bezpłatnie na terenie całej Europy. Dzięki wsparciu finansowemu programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa“ są w napisach w sześciu językach: niemieckim, francuskim, angielskim, polskim, włoskim i hiszpańskim. Europejski projekt ma na celu przedstawienie różnorodności artystycznej i jakości europejskich produkcji operowych oraz dotarcie do nowych widzów.

Partnerzy cyfrowego sezonu operowego Saison ARTE Opera:

Festiwal operowy w Aix-en-Provence, Holenderska Opera Narodowa (Amsterdam), Teatr Operowy Gran Teatre del Liceu (Barcelona), Opera Państwowa Unter den Linden (Berlin), Teatr Królewski La Monnaie (Bruksela), Opera Sempera (Drezno), Opera Państwowa w Hamburgu (Hamburg), Fińska Opera Narodowa (Helsinki), Opera w Lozannie (Lozanna), Royal Opera House (Londyn), Teatr Królewski Teatro Real (Madryt), La Scala (Mediolan), Bawarska Opera Państwowa (Monachium), Teatr Operowy Teatro Massimo (Palermo), Paryski Teatr Opéra-Comique (Paryż), Paryska Opera Narodowa (Paryż), Czeska Opera Narodowa (Praga), Opera Narodowa nad Renem (Sztrasburg), Wexford Festival Opera (Wexford), Wiedeńska Opera Państwowa (Wiedeń), Opera w Zurychu (Zurych).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.