Komunikaty PR

Rekordowa widownia spektakli online Opery Wrocławskiej

2020-11-24  |  14:00
Biuro prasowe

Prawie 40 tysięcy widzów zgromadziły listopadowe spektakle transmitowane online przez Operę Wrocławską. Widzowie docenili najwyższą jakość muzyczną i wizualną oraz doskonale dobraną obsadę solistów – gościnnych jak i rodzimych.

Przeniesienie spektakli na wirtualne deski to odpowiedź na decyzję rządową o zamknięciu dla publiczności instytucji kultury. Melomani mieli okazję uczestniczyć w czterech, pierwszych w historii Opery Wrocławskiej, widowiskach transmitowanych na żywo.

­ Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pozytywnego przyjęcia, z jakim spotkały się nasze transmisje. Otrzymujemy wiele głosów wsparcia oraz podziękowań, że zdecydowaliśmy się tak odważnie wyjść z kulturą do widzów i odwiedzić ich w domach – powiedziała Halina Ołdakowska, Dyrektor Opery Wrocławskiej. Wszystkie transmisje odbyły się za pośrednictwem kanału YouTube Opery Wrocławskiej.

Podczas minionego weekendu, licznie zgromadzeni przed ekranami miłośnicy opery, mieli  przyjemność dwukrotnie zobaczyć Cyganerię Giacomo Pucciniego. Podczas spektaklu orkiestrę poprowadził Maestro Bassem Akiki, Dyrektor Artystyczny Opery Wrocławskiej. Ponad 16 tysięcy widzów mogło usłyszeć  Adriannę Ferfecką jako Mimì, Piotra Buszewskiego jako Rodolfo, Marię Rozynek-Banaszak w roli Musetty, Adama Zarembę w roli Marcella, Tomasza Rudnickiego kreującego Schaunarda i  Jerzego Butryna - Colline’a.

Odbiór ostatniego streamingu był bardzo pozytywny, co potwierdzają liczne wpisy Melomanów w mediach społecznościowych Opery:

- Przecudny spektakl. Bardzo dziękujemy za wszystkie wzruszenia!

- Było jak zwykle pięknie i magicznie, występ wprawiał wręcz w zachwyt. Jako Wrocławianka jestem dumna z Opery Wrocławskiej, każdy spektakl jest perfekcyjny, każdy szczegół dopracowany. Jestem wdzięczna i zaszczycona, że mam możliwość oglądać opery z udziałem najlepszych wykonawców, dziękuję! Do zobaczenia na żywo!

- Nie ma wystarczająco pięknych słów aby wyrazić wdzięczność, podziw i uznanie dla wszystkich Artystów, Realizatorów(!) i Dyrekcji, którzy pozwolili nam w tych dziwacznych czasach przenieść się „na żywo” w świat „Cyganerii”.

Wielu pozytywnych wrażeń i emocjonalnych uniesień dostarczył Wieczór Patriotyczny, który został przygotowany przez artystów Opery Wrocławskiej. Ponad pięciotysięczna publiczność mogła usłyszeć chór pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys oraz solistów: Elizę Kruszczyńską, Marię Rozynek-Banaszak, Annę Lichorowicz-Erdei, Jadwigę Postrożną, Tomasza Rudnickiego i Jędrzeja Tomczyka, którym akompaniowali operowi pianiści: Szymon Atys, Ashot Babrouski oraz Ivan Zhukov. Całość była dopełniona recytacjami Michała Zborowskiego.

Pierwszym z transmitowanych na żywo wydarzeń było koncertowe wykonanie Strasznego Dworu Stanisława Moniuszki. Koncert zgromadził rekordową liczbę niemal 17 tysięcy widzów. Podczas koncertu wystąpili znakomici soliści: Edyta Piasecka (Hanna), Elwira Janasik (Jadwiga), Arnold Rutkowski (Stefan), Jerzy Butryn (Zbigniew). Partię Cześnikowej wykonała Małgorzata Walewska, Miecznika zaśpiewał Stanisław Kuflyuk, a partię Skołuby Remigiusz Łukomski. Jako Damazy wystąpił Aleksander Zuchowicz, a w rolę Macieja wcielił się Mariusz Godlewski.

Ostatnia z zaplanowanych transmisji – balet A. Adama Giselle, która miała odbyć się w sobotę 28 listopada, musiała zostać odwołana.

- Sytuacja epidemiczna zmusiła nas do decyzji o odwołaniu ostatniego z listopadowych streamingów. Jednak zachęceni bardzo pozytywnym odbiorem i popularnością z jaką spotkały się nasze transmisje, pracujemy już nad kolejnymi pomysłami, by pozostać w kontakcie z naszymi melomanami –  zakończyła Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.

Zgodnie z decyzją rządu dotyczącą wydłużenia terminu zamknięcia instytucji kultury, Opera Wrocławska pozostanie zamknięta dla widzów do 27 grudnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.