SKUTECZNE ZDZIWIENIE I LEŚNA WSPÓLNOTA. DWIE PRAPREMIERY W TEATRZE PINOKIO
SKUTECZNE ZDZIWIENIE I LEŚNA WSPÓLNOTA.
DWIE PRAPREMIERY W TEATRZE PINOKIO JUŻ W TEN WEEKEND
Warstwy leśnego społeczeństwa, tajemnice dźwięków i znaków, które odkryć można, posługując się sekretną sztuką czytania – już w ten weekend Teatr Pinokio w Łodzi zaprasza na „Zamieniam się w słuch” w reżyserii Honoraty Mierzejewskiej-Mikoszy oraz wyreżyserowany przez Gabriela Gietzky’ego spektakl „Ciepłe pszczoły, zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci”. Dwie prapremiery otwierają pierwszy sezon teatru w nowej siedzibie przy ul. Sienkiewicza 75/77.
„Zamieniam się w słuch” to działanie teatralne eksplorujące połączenia między obrazem, dźwiękiem i znakiem, bazujące na nowatorskiej metodzie nauki czytania „Skuteczne zdziwienie” autorstwa prof. Moniki Wiśniewskiej-Kin. Reżyserka Honorata Mierzejewska-Mikosza stworzyła angażujące młodego widza widowisko mające za zadanie uczynić naukę czytania nie przykrą koniecznością, ale pretekstem do zabawy, rozbudzenia wyobraźni i pogłębienia dziecięcej wrażliwości.
– Pierwszy raz jako reżyserka spotkałam się z trudnym zadaniem przełożenia metody naukowej na spektakl – mówi Honorata Mierzejewska-Mikosza. – Przedstawienie opowiada o dźwiękach, o słuchaniu, o tym, jak dźwięczą głoski i co łączy je z literami. Wykorzystujemy nie tylko słowa, ale i przestrzenne obiekty, z których można wydobywać różne dźwięki – wyjaśnia i zaprasza widzów od czwartego roku życia w najbliższą sobotę i niedzielę o g. 12.00. Za scenografię i kostiumy do spektaklu odpowiada Ewa Woźniak, za oprawę muzyczną Iga Eckert, a projekcje przygotował Aleksander Janas.
Uroczyste otwarcie pierwszego sezonu w nowej siedzibie zaplanowane jest na sobotę, na g. 16.00. Po krótkiej części oficjalnej scenę przejmą bohaterowie spektaklu „Ciepłe pszczoły, zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci” w reżyserii Gabriela Gietzky’ego, dyrektora Teatru Pinokio. Bazująca na leśnej trylogii Petera Wohllebena opowieść to zaproszenie do świata natury, w którym zwierzęta mierzą się z własnymi rozterkami i budują wspólnotę, dla dzieci często bardziej egzotyczną niż świat betonowych bloków, błyszczących billboardów i korporacyjnych logotypów. Czy w lesie jest internet? Czy wilki chodzą do szkoły? Czy leśni mieszkańcy czują to samo, co my? Odpowiedzi na te pytania przyniesie pełna emocji wycieczka przez las z aktorami-przewodnikami, dla której choreografię opracował Szymon Michlewicz-Sowa, a którą muzyką oprawił Marcin Nenko. Scenografię i kostiumy przygotowała Grupa Mixer. Za reżyserię świateł odpowiada Karolina Gębska.
– Coraz odważniej wychodzimy z ciasnych ram, mając do zaproponowania znacznie więcej niż „teatr lalkowy” czy „teatr dla dzieci”. Kolejny krok ku naszemu odbiorcy stanowi teatr otwartej formy, pozwalający międzypokoleniowej widowni dzielić się z nami swoimi refleksjami niezależnie od wieku – podkreśla Gabriel Gietzky.
Szczegółowe informacje na temat repertuaru Teatru Pinokio w Łodzi i wydarzeń weekendu otwarcia znaleźć można na stronie www.teatrpinokio.pl.
Kontakt prasowy:
Magdalena Król, 577 972 353
REALIZATORZY:
„Zamieniam się w słuch”
Na podstawie metody opracowanej przez prof. Monikę Wiśniewską-Kin, pn. Skuteczne zdziwienie
Reżyseria: Honorata Mierzejewska-Mikosza
Scenografia: Ewa Woźniak
Muzyka: Iga Eckert
Projekcje: Aleksander Janas
Prapremiera: 30 września 2023 r.
Głosów użyczyli: Danuta Kołaczek, Marcel i Jaśmina Mikosza oraz Dzieci ze Szkoły Podstawowej Towarzystwa Oświatowego „Edukacja” w Łodzi.
Spektakl powstał z myślą o widzu w wieku 4+
„Ciepłe pszczoły, zimne jelenie albo jak pozbyć się dzieci"
Na podstawie tekstów Petera Wohllebena
Adaptacja: Łukasz Zaleski
Reżyseria: Gabriel Gietzky
Scenografia: Grupa MIXER
Muzyka: Marcin Nenko
Choreografia: Szymon Michlewicz-Sowa
Reżyseria świateł: Karolina Gębska
Prapremiera: 30 września 2023 r.
Spektakl powstał z myślą o widzu w wieku 7+
Licencja do utworów oryginalnych:
Das geheime Leben der Bäume / Das geheime Netzwerk der Natur / Das Seelenleben der Tiere by Peter Wohlleben © 2011 by Ludwig Verlag Muenchen,
a division of Penguin Random House Verlagsgruppe GmbH
Licencja do polskiego tłumaczenia:
„Sekretne życie drzew” / „Duchowe życie zwierząt” / „Nieznane więzi natury” autorstwa Petera Wohllebena w tłumaczeniu Ewy Kochanowskiej na licencji udzielonej przez Wydawnictwo Otwarte Sp. z o.o.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.