Komunikaty PR

S·PLOT: JEDEN KONGRES, DWIE KONFERENCJE. TRWA NABÓR WYSTĄPIEŃ

2024-08-20  |  11:00
Biuro prasowe

S·PLOT: JEDEN KONGRES, DWIE KONFERENCJE.

TRWA NABÓR WYSTĄPIEŃ

 

Jak definiować, tworzyć i badać teatr oraz sztuki performatywne dla młodych widzów? Jakie są światowe trendy w tej dziedzinie? O tym dyskutować będą uczestnicy dwóch równoległych konferencji naukowych w ramach Międzynarodowego Kongresu Sztuk Perfomatywnych dla Dzieci i Młodzieży S·PLOT, który odbędzie się w dniach
8–11 października w Łodzi. Organizatorzy: Teatr Pinokio w Łodzi, Katedra Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego oraz Studenckie Koło Naukowe Teatrologów Uniwersytetu Łódzkiego do 26 sierpnia prowadzą nabór prelegentów.

„Teatr i sztuki performatywne dla dzieci i młodzieży” to tytuł, który łączy dwie konferencje naukowe, które odbędą się w czasie Międzynarodowego Kongresu Sztuk Perfomatywnych dla Dzieci i Młodzieży S·PLOT. Różni je perspektywa – teoretyczna lub praktyczna, a co za tym idzie nieco inna grupa uczestników i sposób podejścia do tematu.

 – Zależy nam na zgromadzeniu szerokiego grona badaczy i twórców, którzy z różnych perspektyw analizują teatr dla dzieci i młodzieży. Chcemy stworzyć istotne forum wymiany myśli naukowej i praktyk artystycznych, skupiające badaczy oraz twórców z Polski i zagranicy – mówi Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU. – Dzięki tej konferencji chcemy nie tylko pogłębić wiedzę na temat sztuk performatywnych skierowanych do młodej widowni, ale również zainicjować nowe kierunki badań i twórczości, które w przyszłości wpłyną na kształtowanie tego obszaru sztuki – dodaje.

Organizatorzy stawiają sobie za cel rozpoznanie i umocowanie w dyskursie naukowym zjawisk związanych z teatrem i sztukami performatywnymi dla młodej widowni.

– Zwrot performatywny w latach 60. XX wieku spowodował wiele zmian w teatrze oraz sztukach pochodnych, eksponując ich wydarzeniowość oraz redukując granice między nadawcą i odbiorcą. Estetyka performatywności Eriki Fischer-Lichte, Nowa Teatrologia autorstwa Marca de Marinisa albo teatrologia performatyczna Dariusza Kosińskiego to obszary nauki, umiejscawiające te zjawiska w teorii. Tożsame procesy zachodzą też na gruncie teatru ukierunkowanego na widza najmłodszego i dorastającego. Celem naszych konferencji jest rozpoznanie tego obszaru badawczego oraz umocowanie go w dyskursie naukowym teorii widowisk – dopowiada Bartosz Kurowski, kurator S·PLOTU.

Trwa nabór zgłoszeń prelegentów do obu konferencji. Do uczestnictwa w konferencji naukowej „Teatr i sztuki performatywne dla dzieci i młodzieży – perspektywy praktyczne” organizatorzy zapraszają osoby tworzące i produkujące sztuki performatywne. Liczą również na obecność przedstawicieli i przedstawicielek samorządów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz organizacji pozarządowych. Z kolei do udziału w konferencji „Teatr i sztuki performatywne dla dzieci i młodzieży – perspektywy teoretyczne” zachęcają osoby z Polski i zagranicy, prowadzące badania naukowe oraz analizujące sztuki performatywne tego rodzaju z zastosowaniem wielorakich paradygmatów – antropologicznych, teatrologicznych, performatycznych, a także pedagogicznych.

Tematyka wystąpień konferencyjnych obejmuje m.in. wpływ teatru na widza najmłodszego i dorastającego, rolę teatru w regionach zagrożonych wykluczeniem oraz sposoby dostosowania formy przekazu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ważnym elementem dyskusji będą również kwestie związane z finansowaniem, programowaniem i produkcją wydarzeń teatralnych skierowanych do młodego widza.

Prezentacje mogą być przygotowane zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Udział prelegentów w konferencji jest bezpłatny, a szczegółowe informacje dostępne są pod adresem: s.plot@teatrpinokio.pl.

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Perfomatywnych dla Dzieci i Młodzieży połączy w sobie perspektywy teoretyczne z praktycznymi, oferując zarówno refleksję naukową, jak i praktyczne warsztaty oraz prezentacje artystyczne. Wydarzenie ma dać początek nowemu międzynarodowemu festiwalowi S·PLOT, który zadebiutuje w przyszłym roku.

 

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr SKARPETKI POWRACAJĄ! W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI ZACZĘŁY SIĘ PRÓBY DO PREMIERY Biuro prasowe
2024-08-21 | 10:00

SKARPETKI POWRACAJĄ! W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI ZACZĘŁY SIĘ PRÓBY DO PREMIERY

SKARPETKI POWRACAJĄ! W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI ZACZĘŁY SIĘ PRÓBY DO PREMIERY SPEKTAKLU „BANDA CZARNEJ FROTTE” Gdyby skarpetki mogły mówić, miałyby do
Teatr URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA
2024-07-22 | 10:00

URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA

  URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Jakie cuda skrywają pracownie artystyczne? Co kryje się za kulisami dwóch scen? Czym jest Pokój Spokój? Odpowiedzi na
Teatr S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
2024-07-11 | 01:00

S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI

Jaki powinien być festiwal teatralny adresowany do młodego widza? Co zrobić, żeby wpisał się w kalendarz istotnych europejskich wydarzeń? Na te pytania odpowie S·PLOT Międzynarodowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.