Komunikaty PR

S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI

2024-07-11  |  01:00
Biuro prasowe

Jaki powinien być festiwal teatralny adresowany do młodego widza? Co zrobić, żeby wpisał się w kalendarz istotnych europejskich wydarzeń? Na te pytania odpowie S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży, który odbędzie się w Teatrze Pinokio w Łodzi w październiku. Wydarzenie ma dać początek nowemu międzynarodowemu festiwalowi S·PLOT, który zadebiutuje w przyszłym roku.

Organizowany przez Teatr Pinokio w Łodzi S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży odbędzie się w dniach 8-11 października. Jego program wypełnią dyskusje i debaty z udziałem twórców najważniejszych europejskich festiwali, przedstawicieli środowisk naukowych, pedagogów i ekspertów. Nie zabraknie sesji warsztatowych czy działań edukacyjnych, a łódzka publiczność oraz uczestnicy kongresu będą mogli zobaczyć spektakle zagraniczne, doceniane przez europejskich krytyków.

– W nowym cyfrowym świecie, w którym trudno wywołać i utrzymać zainteresowanie młodych widzów, widzimy konieczność znalezienia nowoczesnej, innowacyjnej, niestandardowej formy prezentacji i popularyzacji teatru ukierunkowanego na publiczność poniżej 18. roku życia. Stąd pomysł na festiwal poprzedzony kongresem, będącym swego rodzaju laboratorium, w którym producenci, twórcy, naukowcy, nauczyciele z Polski i zagranicy opracują nowe sposoby komunikacji z widzem najmłodszym i dorastającym – mówi Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, zarazem dyrektor S·PLOTU.

Ambicją twórców przyszłego festiwalu jest wprowadzenie nowego standardu produkcji i programowania imprez kierowanych do młodego pokolenia, dla którego punktem wyjścia będą dobre wzorce wypracowane przez organizatorów znaczących europejskich imprez. Zaproszenie do udziału w październikowym kongresie przyjęli już Noel Jordan z Edinburgh International Children's Festival, Ilija Tatić z International Festival of Children's Theatres, w Suboticy, a także reprezentujący Hessische Theaterakademie – Philipp Schulte.

– Tegoroczna, pomostowa edycja S·PLOTU to nie tylko debaty, prelekcje, dyskusje, warsztaty dla młodzieży i spotkania ekspertów, ale też niecodzienna dla łódzkiej publiczności okazja obejrzenia propozycji czterech znakomitych twórców – zapowiada Bartosz Kurowski, kurator S·PLOTU.

Grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Numen Company z Niemiec z przedstawieniem „Solace”, stworzonym z myślą o młodych dorosłych (15+), podejmie temat poszukiwania tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie. Opowieść obleczona przez twórców w mocną i niepokojącą formę teatru lalek zaskakuje geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Również z Niemiec przyjedzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Twórcy zaprezentują przygody bohaterów w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii. Zaś hiszpańska grupa Viu el Teatre! z performansem „Pintamúsica” pomoże najnajom – najmłodszym widzom w wieku niemowlęcym – doświadczyć czterech pór roku za pomocą doznań sensorycznych.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky. – Mamy też nadzieję, że goście z kraju i zagranicy dostrzegą potencjał naszej nowej siedziby i przyjmą zaproszenie do wspólnych projektów w przyszłości – dodaje.

 

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.