Komunikaty PR

S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI

2024-07-11  |  01:00
Biuro prasowe

Jaki powinien być festiwal teatralny adresowany do młodego widza? Co zrobić, żeby wpisał się w kalendarz istotnych europejskich wydarzeń? Na te pytania odpowie S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży, który odbędzie się w Teatrze Pinokio w Łodzi w październiku. Wydarzenie ma dać początek nowemu międzynarodowemu festiwalowi S·PLOT, który zadebiutuje w przyszłym roku.

Organizowany przez Teatr Pinokio w Łodzi S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży odbędzie się w dniach 8-11 października. Jego program wypełnią dyskusje i debaty z udziałem twórców najważniejszych europejskich festiwali, przedstawicieli środowisk naukowych, pedagogów i ekspertów. Nie zabraknie sesji warsztatowych czy działań edukacyjnych, a łódzka publiczność oraz uczestnicy kongresu będą mogli zobaczyć spektakle zagraniczne, doceniane przez europejskich krytyków.

– W nowym cyfrowym świecie, w którym trudno wywołać i utrzymać zainteresowanie młodych widzów, widzimy konieczność znalezienia nowoczesnej, innowacyjnej, niestandardowej formy prezentacji i popularyzacji teatru ukierunkowanego na publiczność poniżej 18. roku życia. Stąd pomysł na festiwal poprzedzony kongresem, będącym swego rodzaju laboratorium, w którym producenci, twórcy, naukowcy, nauczyciele z Polski i zagranicy opracują nowe sposoby komunikacji z widzem najmłodszym i dorastającym – mówi Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, zarazem dyrektor S·PLOTU.

Ambicją twórców przyszłego festiwalu jest wprowadzenie nowego standardu produkcji i programowania imprez kierowanych do młodego pokolenia, dla którego punktem wyjścia będą dobre wzorce wypracowane przez organizatorów znaczących europejskich imprez. Zaproszenie do udziału w październikowym kongresie przyjęli już Noel Jordan z Edinburgh International Children's Festival, Ilija Tatić z International Festival of Children's Theatres, w Suboticy, a także reprezentujący Hessische Theaterakademie – Philipp Schulte.

– Tegoroczna, pomostowa edycja S·PLOTU to nie tylko debaty, prelekcje, dyskusje, warsztaty dla młodzieży i spotkania ekspertów, ale też niecodzienna dla łódzkiej publiczności okazja obejrzenia propozycji czterech znakomitych twórców – zapowiada Bartosz Kurowski, kurator S·PLOTU.

Grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Numen Company z Niemiec z przedstawieniem „Solace”, stworzonym z myślą o młodych dorosłych (15+), podejmie temat poszukiwania tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie. Opowieść obleczona przez twórców w mocną i niepokojącą formę teatru lalek zaskakuje geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Również z Niemiec przyjedzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Twórcy zaprezentują przygody bohaterów w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii. Zaś hiszpańska grupa Viu el Teatre! z performansem „Pintamúsica” pomoże najnajom – najmłodszym widzom w wieku niemowlęcym – doświadczyć czterech pór roku za pomocą doznań sensorycznych.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky. – Mamy też nadzieję, że goście z kraju i zagranicy dostrzegą potencjał naszej nowej siedziby i przyjmą zaproszenie do wspólnych projektów w przyszłości – dodaje.

 

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Biuro prasowe
2024-07-22 | 10:00

URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA

  URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Jakie cuda skrywają pracownie artystyczne? Co kryje się za kulisami dwóch scen? Czym jest Pokój Spokój? Odpowiedzi na
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku
Teatr DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE
2024-06-27 | 10:00

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE PIERWSZY SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE   Siedem premier, wznowienia po dostosowaniu spektakli do możliwości nowych scen,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.