Komunikaty PR

S·PLOT: PIĘKNE I MĄDRE SPEKTAKLE DLA NASTOLATKÓW I... NIEMOWLĄT

2024-10-03  |  15:00
Biuro prasowe

Czasem światło i dźwięk, czasem mistrzowski gest animatora wprawiającego w ruch lalkę, a innym razem nowe technologie – już za kilka dni Łódź odwiedzą uznane europejskie zespoły teatralne, które na różne sposoby opowiadają młodym widzom o rzeczach ważnych. Numen Company i Theater Gruene Sosse z Niemiec oraz katalońskie Animal Religion i Viu el Teatre wystąpią w Teatrze Pinokio w ramach S·PLOTU  Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży.

S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży, który odbędzie się w dniach 8-11 października to niecodzienna szansa dla łódzkiej publiczności, by na scenach Teatru Pinokio w Łodzi obejrzeć znakomite spektakle europejskich grup teatralnych, święcących tryumfy na międzynarodowych festiwalach.

– Nie trzeba obawiać się bariery językowej. W naszym programie znalazło się pięć spektakli. Trzy z nich zostały zrealizowane bez słów. Pozostałe – będą prezentowane po polsku – zapewnia Bartosz Kurowski, kurator S·PLOTU. – Nie będzie też innych barier: przygotowaliśmy prezentacje z audiodeskrypcją oraz tłumaczenie na polski język migowy – wyjaśnia.

Propozycją dla nastolatków i młodych dorosłych jest przedstawienie „Solace”. Zespół Numen Company z Niemiec sięga po mocną i nieco niepokojącą formę teatru lalek, by zaskakiwać widza geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Publiczność obserwując stopniowe budowanie relacji między aktorem i lalką zyskuje pretekst do rozmowy o poszukiwaniu tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie.

Na nieco młodszych widzów (13+) czekać będzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę świetnie znanej wielu pokoleniem czytelników powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Spektakl „Karlsson vom Dach” został zrealizowany w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii, a poprzez interakcje zachęca odbiorców do konfrontacji własnej wizji rzeczywistości z prawami rządzącymi światem dorosłych.

W czasie S·PLOTU grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Za pomocą światła, dźwięku i akrobacji, ani na chwilę nie odwracając swojej uwagi od potrzeb odbiorcy, zbuduje magiczną atmosferę i zaprosi publiczność do interakcji – poznawania różnorakich możliwości i upodobań swojego ciała: klaszczących dłoni i tupoczących stóp. Krótki, trwający 25 minut, performans scala bardzo proste z pozoru działania oraz innowacyjne sposoby budowania relacji z odbiorcą.

Do najmłodszych widzów, tzw. „najnajów” w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym skierowana jest też propozycja katalońskiej grupa Viu el Teatre! Jej performans „Pintamúsica” ma być dla maluchów okazją do poznawania czterech pór roku poprzez doznania sensoryczne: bogactwo i różnorodność starannie dobranych obrazów, dźwięków oraz bodźców dotykowych, a także interakcje w formie luźnej zabawy w bezpiecznej przestrzeni teatru.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi – „Folwark zwierzęcy”.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU i reżyser spektaklu.

Bilety można kupić w kasie teatru od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00 lub online na platformie Bilety24.

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki Biuro prasowe
2025-05-19 | 09:00

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

Czas i uwaga rodziców bezwarunkowo poświęcone dziecku to niedoceniany a bezcenny prezent. Warto o tym pamiętać zwłaszcza planując Dzień Dziecka. Wspólne wyjście do
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.