S·PLOT. RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SPEKTAKLE
S·PLOT. RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SPEKTAKLE
Poszukiwanie własnej tożsamości w skomplikowanym świecie, sensoryczne doświadczanie otoczenia przez maluchy, nowe technologie, jako sposób opowiadania dobrze znanych historii – w październiku Łódź odwiedzą cztery znakomite zespoły teatralne z Hiszpani i Niemiec. Będą gośćmi S·PLOTU – Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży w Teatrze Pinokio. Od dziś kupować można bilety na kongresowe spektakle.
Organizowany przez Teatr Pinokio w Łodzi S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży odbędzie się w dniach 8-11 października. Zgromadzi ekspertów – teoretyków i praktyków – którzy będą dyskutować nad wyzwaniami stojącymi przed twórcami teatru ukierunkowanego na publiczność poniżej 18. roku życia. Gośćmi kongresu będą też zagraniczne zespoły, które zaprezentują spektakle, znakomicie wpisujące się w ideę kongresu i odpowiadające na pytanie, jak w nowym cyfrowym świecie wywołać i utrzymać zainteresowanie młodych widzów.
W czasie S·PLOTU grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Za pomocą światła, dźwięku i akrobacji, ani na chwilę nie odwracając swojej uwagi od potrzeb odbiorcy zbuduje magiczną atmosferę i zaprosi publiczność do interakcji – poznawania różnorakich możliwości i upodobań swojego ciała: klaszczących dłoni i tupoczących stóp. Performans scala bardzo proste z pozoru działania oraz innowacyjne sposoby budowania relacji z odbiorcą. Krótki, trwający 25 minut, performans bez słów zaprezentowany zostanie także z audiodeskrypcją w języku polskim.
W Łodzi zagości też zespół Numen Company z Niemiec z przedstawieniem „Solace”, stworzonym z myślą o młodych dorosłych (15+), w którym podejmuje temat poszukiwania tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie. Opowieść obleczona przez twórców w mocną i niepokojącą formę teatru lalek zaskakuje geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Publiczność obserwuje stopniowe budowanie relacji między człowiekiem oraz obiektem – aktorem oraz lalką. Ten spektakl również zostanie zrealizowany bez słów, a organizatorzy przewidzieli pokaz z audiodeskrypcją w języku polskim.
Również z Niemiec przyjedzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Spektakl „Karlsson vom Dach” został zrealizowany w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii, a poprzez zastosowanie interakcji przybliża proces kreowania przez dziecko pierwszej wizji rzeczywistości oraz jej konfrontację z prawami rządzącymi światem dorosłych. Przedstawienie teatralne w języku polskim przeznaczone jest dla grupy docelowej w wieku 13+. Przewidziane są jego pokazy z audiodeskrypcją w języku polskim, z tłumaczeniem na polski język migowy oraz z napisami w języku angielskim.
Czwartym z zagranicznych gości S·PLOTU będzie katalońska grupa Viu el Teatre! Jej performans „Pintamúsica” skierowany jest do najmłodszych widzów – w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Dla maluchów ma być okazją do poznawania czterech pór roku poprzez doznania sensoryczne: bogactwo i różnorodność starannie dobranych obrazów, dźwięków oraz bodźców dotykowych oraz interakcje w formie luźnej zabawy w bezpiecznej przestrzeni teatru. W tym przypadku również przewidziany jest pokaz z audiodeskrypcją w języku polskim.
Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi – „Folwark zwierzęcy”.
– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU i reżyser spektaklu. – Tegoroczna kongresowa edycja S·PLOTU to zapowiedź przyszłego festiwalu o tej samej nazwie, który planujemy od przyszłego roku. Zależy nam, by uczestnicy tegorocznego spotkania: producenci, twórcy, naukowcy, nauczyciele z Polski i zagranicy pomogli nam wypracować nowy standard produkcji i programowania imprez kierowanych do młodego pokolenia – dodaje..
Bilety na spektakle prezentowane w czasie kongresu trafiły właśnie do sprzedaży. Można je kupić w kasie teatru od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00 lub online na platformie Bilety 24. Bilet normalny na każdy ze spektakli kosztuje 43 złote, a ulgowy – 40 złotych.
S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.