Komunikaty PR

TO ERDMAN I KRUCIŃSKI BĘDĄ SIAĆ GROZĘ W TRANSYLWANII. ZNAMY OBSADĘ MUSICALU

2023-11-02  |  11:00
Biuro prasowe

TO ERDMAN I KRUCIŃSKI BĘDĄ SIAĆ GROZĘ W TRANSYLWANII. ZNAMY OBSADĘ MUSICALU „DRAKULA”

Samotność, nieśmiertelność, sny o potędze i odwieczna walka dobra ze złem – Teatr Muzyczny w Łodzi przygotowuje autorską wersję „Drakuli” z muzyką Jakuba Lubowicza w reżyserii Jakuba Szydłowskiego. Właśnie ogłosił obsadę wybraną w dwuetapowym castingu. W tytułowej roli wampira-arystokraty zobaczymy Pawła Erdmana i  Janusza Krucińskiego.   

O obsadzie głównych ról musicalu „Drakula” zdecydował casting, do którego zgłosiło się blisko 160 wykonawców. Do kolejnego etapu przeszło 70 z nich.

– Podczas przesłuchań spotkaliśmy się z dobrze nam znanymi nazwiskami, ale pojawiło się kilka nowych, bardzo interesujących osób – relacjonuje Jakub Szydłowski, autor libretta i reżyser „Drakuli”. – O ostatecznym wyborze wykonawców zdecydowały nie tylko umiejętności wokalne i taneczne, ale też sceniczny temperament potrzebny do zbudowania wyrazistych postaci, pozwalających dobrze znaną opowieść zinterpretować na nowo – wyjaśnia.

Temperamentu z pewnością odmówić nie można Pawłowi Erdmanowi i Januszowi Krucińskiemu, obsadzonym w roli hrabiego Drakuli. Paweł Erdman  to solista Teatru Muzycznego w Łodzi (m.in. Kajfasz w „Jesus Christ Superstar” i Javert w „Les Misérables”), a Janusz Kruciński to prawdziwa legenda polskich scen musicalowych (m.in. Jean Valjean w „Les Misérables” w TM ROMA i Teatrze Muzycznym w Łodzi, Quasimodo w „Notre Dame de Paris” w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej, Jekyll/Hyde w „Jekyll/Hyde” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu). Obaj, dzielą też aktualnie rolę Franka Abagnale w najnowszym przeboju sceny przy Północnej – musicalu „Złap  mnie, jeśli potrafisz”.

–  Z niecierpliwością czekam na „Drakulę”, ponieważ to pierwszy spektakl autorski w naszym teatrze od dłuższego czasu. Co więcej, to dzieło twórców bardzo z nami związanych, a na scenie zobaczymy wielu naszych etatowych pracowników – podkreśla Grażyna Posmykiewicz, dyrektor Teatru Muzycznego w Łodzi.

Solistą łódzkiego teatru jest Piotr Płuska, wybrany do roli pogromcy wampirów – Profesora Van Helsinga.

– Uwielbiam,  kiedy w spektaklu dobro zwycięża nad złem i lubię grać silne postaci, zdecydowane i walczące o sprawiedliwość, mające w sobie ten mroczny, niedopowiedziany pierwiastek. A taki właśnie będzie Van Helsing – mówi Płuska.

Z zespołu Teatru Muzycznego w Łodzi rekrutuje się też Marek Prusisz, na zmianę z Jarosławem Oberbekiem kreujący postać Renfielda – urzędnika, podróż do Transylwanii przypłacającego szaleństwem.

W musicalu nie zabraknie wyrazistych postaci kobiecych. W roli Lucy Westenry, pierwszej ofiary hrabiego-wampira zobaczyć będzie można Agnieszkę Przekupień, znaną łódzkiej publiczności między innymi z kreacji Ellen w „Miss Saigon” i Marii Magdaleny w „Jesus Christ Superstar” oraz debiutującą w Łodzi Oliwię Drożdżyk, związaną z Teatrem Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni. 

Z kolei Joanna Gorzała, której drzwi do musicalowej kariery otworzyła łódzka inscenizacja „Miss Saigon” wcieli się w rolę Miny Murray. Tak jak, Anna Federowicz zbierająca fenomenalne recenzje za rolę Brandy w „Złap mnie, jeśli potrafisz”. O uwolnienie bohaterki spod wpływu wampira walczyć będzie narzeczony Miny, Jonathan Harker. W tej roli wystąpią: święcący tryumfy na polskich scenach musicalowych Marcin Franc oraz – po raz pierwszy w Łodzi – Filip Bieliński.

W castingu wybrani zostali również Jeremiasz Gzyl i Kamil Olczyk (Doktor Jack Seward), Wojciech Daniel i Paweł Draszba (Quincey P. Morris), Łukasz Lenart i Michał Słomka (Arthur Holmwood). Ważną rolę w tej historii odegrają też oblubienice Drakuli, w które wcielą się Agata Bieńkowska, Justyna Cichomska, Martyna Henke, Emilia Klimczak, Natalia Kłodnicka i Justyna Kopiszka.

W pozostałych rolach można będzie zobaczyć cały zespół Teatru Muzycznego w Łodzi oraz jego tancerzy.

Autorem libretta musicalu „Drakula”, opartego na powieści Brama Stokera  jest Jakub Szydłowski, zarazem reżyser spektaklu. Muzykę skomponował Jakub Lubowicz, kierownik muzyczny spektaklu. Scenografię, tworzy Grzegorz Policiński, kostiumy projektuje Anna Chadaj, a choreografię opracowuje sprawdzony duet – Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka. 

Premiera zaplanowana jest na 18 maja 2024 roku, sprzedaż biletów rozpocznie się w grudniu.

 

 

OBSADA – ROLE GŁÓWNE

 

Hrabia Drakula
Paweł Erdman, Janusz Kruciński

 

Profesor Abraham Van Helsing
Piotr Płuska

 

Lucy Westenra 

Oliwia Drożdżyk, Agnieszka Przekupień

 

Mina Murray 

Anna Federowicz, Joanna Gorzała

 

Jonathan Harker
Filip Bieliński, Marcin Franc

 

Doktor Jack Seward
Jeremiasz Gzyl, Kamil Olczyk

 

Renfield
Jarosław Oberbek, Marek Prusisz

 

Quincey P. Morris
Wojciech Daniel, Paweł Draszba

 

Arthur Holmwood
Łukasz Lenart, Michał Słomka

 

Oblubienice:

Agata Bieńkowska

Justyna Cichomska

Martyna Henke

Emilia Klimczak

Natalia Kłodnicka

Justyna Kopiszka

 

 

 

 

REALIZATORZY:

 

Scenariusz, reżyseria i inscenizacja:

Jakub Szydłowski

 

Muzyka i kierownictwo muzyczne:

Jakub Lubowicz

 

Scenografia:

Grzegorz Policiński

 

Kostiumy:

Anna Chadaj

Choreografia:

Jarosław Staniek

Katarzyna Zielonka

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki Biuro prasowe
2025-05-19 | 09:00

W Dzień Dziecka wyruszcie razem do krainy Calineczki

Czas i uwaga rodziców bezwarunkowo poświęcone dziecku to niedoceniany a bezcenny prezent. Warto o tym pamiętać zwłaszcza planując Dzień Dziecka. Wspólne wyjście do
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo

Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Farmacja

Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.