Komunikaty PR

Warszawska premiera „Intruza” w Teatrze Druga Strefa

2022-11-17  |  11:12
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Remi Rachuba, polski aktor i twórca, 19 i 20 listopada zaprezentuje swój monodram na scenie Teatru Druga Strefa w Warszawie. Sztuka miała swoją premierę na prestiżowym szkockim festiwalu Fringe w Edynburgu. „Intruz” zyskał już nominację do Adrian PaganPlaywritingAward i był finalistą BBC Writersroom Drama.

Po 13 latach pracy nad monodramem i premierze na festiwalu teatralnym w Edynburgu
w sierpniu 2022, Remi Rachuba zaprezentuje monodram w Warszawie. „Intruz” doczekał się nominacji do nagrody Adrian PaganPlaywritingAward 2013 za najlepszy monodram w King’sHeadTheatre w Londynie i był w finale konkursu BBC Writersroom Drama w 2017.
W Edynburgu Remi zaprezentował dwie wersje językowe sztuki - polską i angielską.

 

„Intruz” został ciepło przyjęty przez krytyków, a prezentacja sztuki została przedłużona
o dwa tygodnie. Recenzentka The Scotsman pisała o monodramie „skomplikowany
i niepokojący […] bezkompromisowy i dający do myślenia”,a The ArtsDesk docenił grę Rachuby słowami: „Rachuba jest magnetyczny i charyzmatyczny, zręcznie zmienia postaci

i miejsca akcji oraz opowiada swoją historię z obfitą energią i poświęceniem”.

 

- Sylwester Biraga, dyrektor artystyczny Teatru Druga Strefa, przyjechał na festiwal specjalnie, aby zobaczyć przedstawienie. Sztuka bardzo mu się spodobała i zaprosił ją do swojego teatru – mówi Remi Rachuba.

 

Monodram to opowieść o Polaku-aktorze, który przybywa do Edynburga, by spełnić swoje marzenia. Niestety tuż po przyjeździe zostaje napadnięty. Brutalny atak odbija się na jego zdrowiu psychicznym. Widzowie będą mogli zobaczyć, jak główny bohater radzi sobie z własnymi lękami związanymi nie tylko ze statusem imigranta, ale przede wszystkim z byciem ofiarą przemocy. - Jest to sztuka dynamiczna, z bardzo dużą ilością czarnego humoru, w której przeplata się wiele wątków. Trzyma w napięciu do samego końca – mówi Remi Rachuba.

 

Prace nad sztuką były możliwe dzięki dofinansowaniu, które artysta otrzymał w 2012 roku od Creative Scotland. W 2020 roku Remi uzyskał również środki z ArtsCouncil England na pokaz spektakli na terenie Anglii. Niestety zostały one odwołane z powodu pandemii. Fragmenty sztuki zostały zaprezentowane w ramach Polskich Dni Dziedzictwa Narodowego organizowanych przez Ambasadę RP w Londynie w maju 2020. Pokazy „Intruza” na festiwalu teatralnym są możliwe dzięki zbiórce na intruderplay.com.

 

Remi Rachuba studiował w Wałbrzychu i Warszawie, a po przyjeździe do Szkocji został przyjęty doRoyalConservatorie of Scotland. Brał także udział w kursach aktorskich w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Moskwie. Pierwszą i zarazem bardzo dobrze przyjętą sztuką, w której zagrał Remi, była „Before I Sleep”, grupy teatralnej dreamthinkspeakzaprezentowanej podczas BrightonTheatreFestival w 2010. Potem aktor występował jeszcze w „Budowlańcach” grupy Plutot La Vie, „Pinokiu” oraz operze „Łucja z Lammermooru” w reżyserii Katie Mitchell w Royal Opera House w Londynie.

 

Monodram „Intruz” będzie można zobaczyć 19 i 20 listopada w Teatrze Druga Strefa w wersji polskojęzycznej. Przedstawienie czeka także londyńska premiera - 5 i 6 grudnia w Theatre503. Następnie monodram będzie zaprezentowany na festiwalu VAULT w Londynie pod koniec stycznia. W Londynie Remi pokaże wersję anglojęzyczną monodramu.

 

Producentem „Intruza” jest sam Remi Rachuba. Za reżyserię odpowiada Marcus Montgomery Roche, znany m.in. z reżyserii sztuki „The Agony and Ecstasy of Steve Job”. Kostiumy w „Intruzie” to dzieło Basi Bińkowskiej, zwyciężczyni nagrody LinburyPrize i nominowanej do nagrody Offie oraz StageDebutAwards.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku
Teatr DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE
2024-06-27 | 10:00

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE PIERWSZY SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE   Siedem premier, wznowienia po dostosowaniu spektakli do możliwości nowych scen,
Teatr „Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze
2024-06-17 | 16:00

„Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze

Już 26 czerwca na deskach warszawskiego Teatru Dramatycznego odbędzie się premiera „Mahamaya Electronic Devices”, spektaklu autorstwa uznanego dramatopisarza i laureata Paszportu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.