Komunikaty PR

Warszawska premiera „Intruza” w Teatrze Druga Strefa

2022-11-17  |  11:12
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Remi Rachuba, polski aktor i twórca, 19 i 20 listopada zaprezentuje swój monodram na scenie Teatru Druga Strefa w Warszawie. Sztuka miała swoją premierę na prestiżowym szkockim festiwalu Fringe w Edynburgu. „Intruz” zyskał już nominację do Adrian PaganPlaywritingAward i był finalistą BBC Writersroom Drama.

Po 13 latach pracy nad monodramem i premierze na festiwalu teatralnym w Edynburgu
w sierpniu 2022, Remi Rachuba zaprezentuje monodram w Warszawie. „Intruz” doczekał się nominacji do nagrody Adrian PaganPlaywritingAward 2013 za najlepszy monodram w King’sHeadTheatre w Londynie i był w finale konkursu BBC Writersroom Drama w 2017.
W Edynburgu Remi zaprezentował dwie wersje językowe sztuki - polską i angielską.

 

„Intruz” został ciepło przyjęty przez krytyków, a prezentacja sztuki została przedłużona
o dwa tygodnie. Recenzentka The Scotsman pisała o monodramie „skomplikowany
i niepokojący […] bezkompromisowy i dający do myślenia”,a The ArtsDesk docenił grę Rachuby słowami: „Rachuba jest magnetyczny i charyzmatyczny, zręcznie zmienia postaci

i miejsca akcji oraz opowiada swoją historię z obfitą energią i poświęceniem”.

 

- Sylwester Biraga, dyrektor artystyczny Teatru Druga Strefa, przyjechał na festiwal specjalnie, aby zobaczyć przedstawienie. Sztuka bardzo mu się spodobała i zaprosił ją do swojego teatru – mówi Remi Rachuba.

 

Monodram to opowieść o Polaku-aktorze, który przybywa do Edynburga, by spełnić swoje marzenia. Niestety tuż po przyjeździe zostaje napadnięty. Brutalny atak odbija się na jego zdrowiu psychicznym. Widzowie będą mogli zobaczyć, jak główny bohater radzi sobie z własnymi lękami związanymi nie tylko ze statusem imigranta, ale przede wszystkim z byciem ofiarą przemocy. - Jest to sztuka dynamiczna, z bardzo dużą ilością czarnego humoru, w której przeplata się wiele wątków. Trzyma w napięciu do samego końca – mówi Remi Rachuba.

 

Prace nad sztuką były możliwe dzięki dofinansowaniu, które artysta otrzymał w 2012 roku od Creative Scotland. W 2020 roku Remi uzyskał również środki z ArtsCouncil England na pokaz spektakli na terenie Anglii. Niestety zostały one odwołane z powodu pandemii. Fragmenty sztuki zostały zaprezentowane w ramach Polskich Dni Dziedzictwa Narodowego organizowanych przez Ambasadę RP w Londynie w maju 2020. Pokazy „Intruza” na festiwalu teatralnym są możliwe dzięki zbiórce na intruderplay.com.

 

Remi Rachuba studiował w Wałbrzychu i Warszawie, a po przyjeździe do Szkocji został przyjęty doRoyalConservatorie of Scotland. Brał także udział w kursach aktorskich w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Moskwie. Pierwszą i zarazem bardzo dobrze przyjętą sztuką, w której zagrał Remi, była „Before I Sleep”, grupy teatralnej dreamthinkspeakzaprezentowanej podczas BrightonTheatreFestival w 2010. Potem aktor występował jeszcze w „Budowlańcach” grupy Plutot La Vie, „Pinokiu” oraz operze „Łucja z Lammermooru” w reżyserii Katie Mitchell w Royal Opera House w Londynie.

 

Monodram „Intruz” będzie można zobaczyć 19 i 20 listopada w Teatrze Druga Strefa w wersji polskojęzycznej. Przedstawienie czeka także londyńska premiera - 5 i 6 grudnia w Theatre503. Następnie monodram będzie zaprezentowany na festiwalu VAULT w Londynie pod koniec stycznia. W Londynie Remi pokaże wersję anglojęzyczną monodramu.

 

Producentem „Intruza” jest sam Remi Rachuba. Za reżyserię odpowiada Marcus Montgomery Roche, znany m.in. z reżyserii sztuki „The Agony and Ecstasy of Steve Job”. Kostiumy w „Intruzie” to dzieło Basi Bińkowskiej, zwyciężczyni nagrody LinburyPrize i nominowanej do nagrody Offie oraz StageDebutAwards.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.