Komunikaty PR

WARSZTATY TEATRALNE DLA OSÓB ZE ZBUNTOWANYM CIAŁEM. TRWA NABÓR ZGŁOSZEŃ

2024-05-15  |  10:00
Biuro prasowe

WARSZTATY TEATRALNE DLA OSÓB ZE ZBUNTOWANYM CIAŁEM. TRWA NABÓR ZGŁOSZEŃ

To propozycja dla starszych nastolatków i osób dorosłych, które dotąd nie rozwijały swoich teatralnych pasji, myśląc, że przeszkodę stanowi ich niepełnosprawność ruchowa. W Teatrze Pinokio w Łodzi trwają zapisy na czerwcowe warsztaty rozwijające w praktyce umiejętności taneczne i aktorskie, a także technikę mowy czy emisję głosu. Organizatorzy i trenerzy dostosują zajęcia do szczególnych potrzeb uczestników.

Warsztaty „Kreatywność ciała. Kreatywność słowa. Warsztaty dla osób z alternatywną motoryką” w Teatrze Pinokio w Łodzi odbędą się w dwa czerwcowe weekendy. Pierwsze spotkania zaplanowane są na 8 i 9 czerwca, kiedy to zajęcia taneczne poprowadzi Tatiana Cholewa, która wykonuje i tworzy profesjonalną sztukę ze skomplikowanym i zbuntowanym ciałem, jako tancerz, performer czy choreograf.

Jest osobą poruszającą się na wózku – wózek jest jej motoryką, ale również bywa rekwizytem. Zakłócając dotychczasowe wyobrażenie o wystarczających warunkach fizycznych i umiejętnościach technicznych do pokazywania sztuki za pomocą ciała, Tatiana czerpie siłę i osiąga nowe możliwości w prezentowaniu swojej sztuki. Oprócz występów na scenie, prowadzi również warsztaty i laboratoria taneczne. Edukuje na rzecz sztuki dostępnej, brała także udział w kampanii społecznej „Jestem Artystą” w ramach projektu „Europe Beyond Access”.

Tydzień później odbędą się kolejne spotkania. Warsztat „Oddech, emisja głosu, technika mowy”. Tajniki pracy z głosem uczestnikom zdradzi Piotr Osak – aktor, kompozytor, instruktor teatralny, absolwent Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie), na stałe związany z Teatrem Pinokio w Łodzi. Aktywny również jako muzyk – wokalista i instrumentalista – był półfinalistą 33. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Fascynuje się śpiewem gardłowym, etnicznym, białym, a także fotografią i montażem filmowym.

Tego samego dnia odbędą się warsztaty aktorskie prowadzone przez Natalię Wieciech Aktorka Teatru Pinokio w Łodzi jest absolwentką Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu). Jej działalność artystyczna obejmuje udział w wielu festiwalach teatralnych w Europie i Azji. Wielokrotnie prowadziła spotkania edukacyjne i konstruowała scenariusze zajęć warsztatowych – głównie z zakresu aktorstwa i plastyki ciała. Współpracowała z Instytutem Teatralnym w Warszawie w ramach akcji „Włącz Teatr” oraz „Lato w Teatrze”.

Udział w warsztatach jest bezpłatny, a nabór trwa do 24 maja. Zgłoszenia czy dodatkowe pytania kierować można drogą mailową na adres: b.kurowski@teatrpinokio.pl. W zgłoszeniu należy podać numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz wszelkie dodatkowe informacje, które uczestnik uzna, że chciałby przekazać organizatorom na temat swoich potrzeb specjalnych, co pozwoli zagwarantować wszystkim uczestnikom odpowiednie warunki pracy.

Teatr Pinokio w Łodzi ma złamane bariery architektoniczne, a organizatorzy gwarantują też pomoc w transporcie z dworców czy przystanków na terenie Łodzi, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.

Warsztaty to część większego projektu, na którego realizację blisko 300 tysięcy złotych Teatr Pinokio w Łodzi zdobył w Ogólnopolskim Konkursie KULTURA WRAŻLIWA, realizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pozyskane pieniądze posłużą realizacji obszernego, wieloaspektowego przedsięwzięcia wokół premierowego spektaklu „Brzydkie kaczątko” na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena. Przedstawienie zawierające elementy charakterystyczne dla teatru lalek, teatru maski, musicalu oraz widowiska tanecznego, będzie skierowane do dzieci od 4 do 6 roku życia oraz ich bliskich i opiekunów. Wprowadzenie audiodeskrypcji, symultanicznego tłumaczenia na Polski Język Migowy i możliwości wykorzystania pętli indukcyjnej, zainstalowanej w ramach projektu dadzą możliwość uczestnictwa w kulturze uczestnikom na ogół pozbawionym tej możliwości. Z kolei zastosowanie przystępnego języka (easy-to-read) do tworzenia scenariusza rozszerzy grupę docelową o publiczność z niepełnosprawnością intelektualną. Twórcy nie zapominają też o odbiorcach szczególnie wrażliwych na bodźce sensoryczne, dlatego planują rozważną i odpowiedzialną konstrukcję widowiska.

– Wiemy, że niemożliwa jest produkcja spektaklu odpowiadającego na wszystkie potrzeby, niemniej chcemy zmierzać do tego, co niemożliwe – mówi Bartosz Kurowski, koordynator ds. współpracy międzynarodowej i rozwoju w Teatrze Pinokio w Łodzi. – Interesuje nas wypracowanie takiego procesu tworzenia spektaklu, który w założeniu i od samego początku będzie ukierunkowany na priorytet dostępności – dodaje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr Night Fever Dinner Show w Manuarte Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:00

Night Fever Dinner Show w Manuarte

Restauracja Manuarte w Manufakturze zaprasza w niesamowitą podróż przez świat tańca, smaku i najlepszej zabawy. W odmienionej przestrzeni klubowej na piętrze zabytkowego budynku
Teatr DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE
2024-06-27 | 10:00

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE

DOSTOSOWANI I DUMNI. TEATR PINOKIO W ŁODZI PODSUMOWUJE PIERWSZY SEZON W NOWEJ SIEDZIBIE   Siedem premier, wznowienia po dostosowaniu spektakli do możliwości nowych scen,
Teatr „Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze
2024-06-17 | 16:00

„Mahamaya Electronic Devices” Iwana Wyrypajewa zadebiutuje w warszawskim Teatrze

Już 26 czerwca na deskach warszawskiego Teatru Dramatycznego odbędzie się premiera „Mahamaya Electronic Devices”, spektaklu autorstwa uznanego dramatopisarza i laureata Paszportu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.