Komunikaty PR

Widowiskowy październik w Operze Wrocławskiej

2020-10-07  |  11:25
Biuro prasowe

Wieczór Operetkowy z udziałem wrocławskich solistów oraz Nabucco Giuseppe Verdiego będą pierwszymi wydarzeniami w Operze Wrocławskiej po cyklu koncertów galowych, które w imponującym stylu rozpoczęły nowy sezon artystyczny.

Podczas Gali Inauguracyjnej, otwierającej nowy sezon w Operze Wrocławskiej, zaśpiewało dziesięcioro śpiewaków największych operowych scen świata. To wydarzenie muzyczne wzbudziło ogromne zainteresowanie melomanów – bilety na wszystkie pięć koncertów zostały sprzedane w ekspresowym tempie. Imponujący początek sezonu rozbudza nadzieje widzów.

­– Koncerty galowe były zapowiedzią tego, co przygotowaliśmy dla naszych melomanów w tym sezonie artystycznym. Dlatego bardzo nas cieszy, że zostały tak dobrze przyjęte przez naszą wymagającą, wspaniałą publiczność. Oznacza to dla nas, że obraliśmy dobry kierunek ­– mówi  Halina Ołdakowska, Dyrektor Opery Wrocławskiej. – Tymczasem przed nami kolejne wydarzenia artystyczne, na które serdecznie Państwa zapraszamy.

Już 10 października w Wieczorze Operetkowym wystąpią soliści Opery Wrocławskiej i orkiestra pod batutą Adama Banaszaka. Usłyszymy m.in. madziarskie rytmy z Księżniczki czardasza Kálmánna i Cygańskiej miłości Lehára. Nie zabraknie również wiedeńskich Odgłosów wiosny Straussa czy „Usta milczą, dusza śpiewa” z Wesołej wdówki.

Natomiast 11 października zobaczymy jedno z najbardziej rozpoznawalnych dzieł literatury operowej – Nabucco Giuseppe Verdiego, w adaptacji Cezarego Ibera. Reżyser Krystian Lada przeniósł wydarzenia z czasów starożytnych w XX wiek, podkreślając uniwersalny charakter narracji. W rolach głównych wystąpią:  Mikołaj Zalasiński (Nabucco), Łukasz Załęski (Ismaele), Rafał Siwek (Zaccaria) oraz Karina Skrzeszewska (Abigaille).

Z kolei 17 października rozpocznie się cykl Koncertów Symfonicznych. Orkiestra Opery Wrocławskiej, pod batutą Bassema Akiki, zagra Uwerturę do Wesela Figara Mozarta oraz dwa wielkie dzieła:  Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104 Antonín Dvořáka – solistą będzie wybitny wiolonczelista Sébastien Walnier; wykonana zostanie również II Symfonia op. 12 Richarda Straussa.

Październik dostarczy wielu wrażeń także miłośnikom baletu oraz tańca współczesnego. Wszystko za sprawą Wieczoru Młodych Choreografów. Już 20 października na deskach Opery zaprezentują się wrocławscy tancerze ze swoimi autorskimi choreografiami.

Intensywny październik zakończą Poławiacze pereł (Les Pêcheurs de perles) Georges’a Bizeta – nomen omen prawdziwa perła w repertuarze każdego teatru operowego. Jest to opowieść o miłości, przyjaźni i zazdrości. Niezwykle barwny spektakl – od strony inscenizacyjnej jak i muzycznej.

Bilety na wydarzenia można kupić w kasach oraz na stronie www.opera.wroclaw.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.