„WIELKI BUZZ GROW” WRACA Z OPOLA Z KOLEJNYMI NAGRODAMI
Mały Ernest lubi rysować, ale jego ostatnie dzieło to jakiś „bazgroł”, który powinien trafić do śmietnika – tak zaczyna się „Wielki Buzz Grow”, spektakl Teatru Pinokio w Łodzi, w reżyserii Doroty Abbe, dobrze już znany widzom łódzkiego teatru. Teraz ta niosąca radość i nadzieję opowieść zdobyła uznanie publiczności XXXI Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Lalek w Opolu oraz jury festiwalu, które nagrodziło muzykę i kostiumy do przedstawienia.
W Opolu dobiegła końca XXXI edycja Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Lalek. Wśród prezentowanych konkursowych spektakli był łódzki „Wielki Buzz Grow” – spektakl dla widzów od szóstego roku życia w reżyserii Doroty Abbe, niosący budujące przesłanie: każdy z nas, mimo wielu niedoskonałości, ma w sobie pewien ładunek: dozę pięknego autentyzmu i… autentycznego piękna. Przedstawienie, choć pełne humoru, całkiem na serio wspiera najmłodszych w budowaniu poczucia własnej wartości i wewnętrznej siły.
Jury festiwalu w którym zasiedli: reżyserka i scenografka Justyna Łagowska (przewodnicząca), teatrolożka Bożena Sawicka, reżyser Beniamin Bukowski, kompozytor Piotr Dziubek oraz krytyczka teatralna Henryka Mazurkiewicz doceniło audiowizualną stronę przedstawienia, którego prapremiera odbyła się 9 kwietnia 2022 roku. Nagrodę w kategorii Muzyka przyznano Grzegorzowi Mazoniowi, który odpowiadał również za oprawę muzyczną przedstawienia „Kulka” – największego tryumfatora tegorocznej edycji Festiwalu. W kategorii Kostiumy nagroda jury trafiła do członków Grupy Mixer: Doroty Gaj-Woźniak, Moniki Ulańskiej i Roberta Woźniaka.
Nagrody przyznane w Opolu to kolejne już wyróżnienie dla „Wielkiego Buzz Growa”. Kilka tygodni temu tytuł zdobył nagrodę Jury Dziecięcego na VI Festiwalu Małych Prapremier w Wałbrzychu. Jury festiwalu również dostrzegło wizualny aspekt spektaklu przyznając nagrodę za scenografię Grupie Mixer.
MAMMA MIA! JAKI TŁUM! REKORDOWY CASTING W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI
ANDRZEJ SEWERYN I DAR POEZJI CZESŁAWA MIŁOSZA
„Wejdź Nowa” z własnym zakończeniem. Teatr Pinokio w Łodzi przełamuje bariery
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
Aktorka nieprzypadkowo wspiera kampanię „Dzieciństwo bez przemocy” organizowaną przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Ten temat jest jej bardzo bliski, bo również wychowywała się w domu, w którym podnoszono na nią rękę. Katarzyna Ankudowicz nie ukrywa, że pozostawiło to trwały ślad w jej psychice i przez lata ciężko jej było się uporać z tą traumą. Teraz, gdy sama jest matką, robi wszystko, by nie popełniać błędów, jakie zdarzały się jej rodzicom.
Prawo
Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
Według danych Dun & Bradstreet, na które powołuje się BIG Info Monitor, na koniec 2023 roku w Polsce działało 2,2 tys. księgarń. W 95 proc. są to mikro- i małe przedsiębiorstwa, często jednoosobowe działalności gospodarcze. Od 2010 roku z rynku zniknęło blisko tysiąc księgarń, przede wszystkim tych najmniejszych. Główną przyczyną jest nierówna konkurencja, jaką stworzyły wielkie podmioty, m.in. tanie księgarnie internetowe. Branża oczekuje kompleksowej ustawy, która zdefiniowałaby książkę jako dobro kultury, ucywilizowała rynek i pomogła mu wyjść z przewlekłego kryzysu.
Film
Qczaj: Nie lubię oglądać horrorów. Ich negatywna energia powoduje u mnie rozedrganie
Na długiej playliście ulubionych produkcji trenera są wzruszające filmy o miłości, komedie romantyczne, filmy świąteczne i thrillery psychologiczne. Do wielu tytułów co jakiś czas powraca po to, by na nowo odkryć ich przesłanie. Qczaj zaznacza jednak, że nie wszystkie gatunki filmowe są mu bliskie. Odkąd uprawia jogę i medytuje, to przede wszystkim unika horrorów, które jego zdaniem niosą ze sobą negatywną energię.