Komunikaty PR

Wizja przyszłości – to hasło tegorocznej edycji Europejskiego Forum Teatru

2023-05-04  |  12:20
Biuro prasowe

Wizja przyszłości – to hasło tegorocznej edycji Europejskiego Forum Teatru

Komisja Europejska ogłosiła termin i miejsce Europejskiego Forum Teatru (ETF). Odbędzie się ono w dniach 11–13 maja 2023 roku w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Celem wydarzenia jest wzmocnienie znaczenia międzynarodowej współpracy artystycznej oraz omówienie ważnych tematów związanych z wyzwaniami stojącymi przed teatrami w XXI wieku. W wydarzeniu stacjonarnym wezmą udział zaproszeni goście, zaś wszyscy zainteresowani będą mieli okazję obejrzeć na żywo transmisję z ceremonii otwarcia i zamknięcia.

Ambitny program

Program wydarzenia, stworzony w oparciu o wartości Komisji Europejskiej określone w rocznym programie „Kreatywna Europa” obejmie 37 paneli dyskusyjnych, rozmowy z twórcami, warsztaty i spotkania networkingowe. Wierzymy, że Forum powtórzy sukces pierwszego Europejskiego Forum Teatru z 2020 roku, które odbyło się w Dreźnie, i będzie okazją do wielu inspirujących i efektywnych dyskusji pomiędzy decydentami i podmiotami z sektora teatru oraz sztuk performatywnych. Celem wydarzenia jest zwrócenie uwagi na kluczowe wyzwania i potrzeby europejskiego teatru oraz wypracowanie solidnych podstaw dla bardziej strategicznego i jednolitego podejścia do sztuki teatralnej.

Strategiczna współpraca międzynarodowa

Przedstawiciele wszystkich państw członkowskich UE, instytucji europejskich oraz społeczeństwa obywatelskiego będą dążyć do wypracowania wspólnych, uniwersalnych praktyk. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez określenie potrzeb i identyfikację istniejących zasobów, aby zapewnić artystom i osobom zawodowo zajmującym się teatrem dostęp do niezbędnych umiejętności, wsparcia i narzędzi komunikacyjnych potrzebnych do zaangażowania się w strategiczną współpracę międzynarodową.

Program trzydniowego wydarzenia skupiony będzie na trzech głównych tematach. Pierwszy dzień będzie poświęcony poszukiwaniu wspólnych płaszczyzn porozumienia między uczestnikami, a drugi badaniu możliwości twórczej współpracy artystycznej. Ostatniego dnia forum skupimy się na wyzwaniach stojących przed branżą, w tym demokracji, współpracy międzynarodowej, sile teatru, zrównoważonemu rozwojowi i zielonym przemianom oraz gotowości do pracy w środowisku cyfrowym.

Rekomendacje Opolskie

Punktem kulminacyjnym tegorocznego Forum będzie publikacja dokumentu Rekomendacje Opolskie 2023, którego celem jest pomoc przedstawicielom branży w rozpoznaniu i dostosowaniu się do szans i zagrożeń, przed którymi stoją teatry we współczesnym świecie. Opierając się na politycznym postępie zainicjowanym podczas Forum Teatru w 2020 roku i późniejszej publikacji Deklaracji Drezdeńskiej, rekomendacje zebrane i opracowane w Opolu mają za zadanie wykształcić trwałą płaszczyznę porozumienia między twórcami teatru i decydentami. Publikacja ta stanowi realną szansę na stworzenie silnej europejskiej polityki kulturalnej służącej rozwojowi sztuki teatralnej.

Sztandarowe wydarzenie branży teatralnej i sztuk performatywnych

Mamy nadzieję, że Europejskie Forum Teatru 2023 stanie się kluczowym wydarzeniem poświęconym branży teatralnej i sztukom performatywnym dla państw członkowskich Unii Europejskiej. Kontynuując kierunek rozważań z 2020 roku, zakończonych podpisaniem Deklaracji Drezdeńskiej, pragniemy sformułować reguły, dzięki którym europejski sektor teatralny będzie bardziej zrównoważony i wyposażony w narzędzia do radzenia sobie z wyzwaniami, przed którymi stoi.

Więcej informacji: European Theatre Forum 2023 | Culture and Creativity (europa.eu)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.