TO JEST NASZ DRÓB! EUROPEJSKA WYSOKA JAKOŚĆ na Polagra Food 2021
Każdą edycję Polagra Food odwiedza kilkadziesiąt tysięcy gości z całego świata w poszukiwaniu nowych trendów, technologii oraz inspiracji. Nie inaczej było w tym roku. Targi to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania przez wystawców jakościowej polskiej żywności, a dla gości do spróbowania smakowitych potraw. Organizatora kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość, czyli Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą reprezentował dyrektor generalny – Dariusz Goszczyński oraz Małgorzata Reszczyńska. Nasze stoisko odwiedziła również Birthe Steenberg – Sekretarz Generalna AVEC.
Trzy dni targów, trzech ambasadorów i wiele pomysłów na dania z drobiem
Wśród wielu przysmaków na Polagrze 2021, nie mogło zabraknąć europejskiego drobiowego mięsa wysokiej jakości. W ciągu trzech dni ambasadorzy kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – Cristina Catese, Sebastian Krauzowicz i Jasiek Kuroń gotowali potrawy, których głównym składnikiem było mięso drobiowe.
Frekwencja na stoisku kampanii dopisała. Dania, jakie zaserwowali kucharze były różnorodne, a dzięki poradom szefów kuchni – łatwe do odtworzenia w domu czy w restauracji przez każdego, kto odwiedzał targi.
Jednym z przepisów, który zaserwowała gościom targów Cristina Catese było ragù z perliczki. Dlaczego właśnie perliczka? Ten gatunek mięsa jest lekkostrawny, bogaty w składniki odżywcze i witaminy, dlatego też warto włączyć go do naszego menu.
– Perliczka pochodzi z Afryki i w czasach starożytnych była wysoko ceniona na stołach faraonów. Na szczęście nie musimy podróżować daleko, żeby móc cieszyć się smakiem perliczek. Ich mięso ma smak zbliżony do bażanta, do tego stopnia, że można je przygotować w taki sam sposób, czyli gotować, grillować lub zapiekać. Dla mnie perliczka to smak Bożego Narodzenia. Uwielbiam przygotowywać rosół i tortelli
z aromatycznym nadzieniem. Polecam perliczkę, bo jest smaczna i lekkostrawna – mówi ambasadorka kampanii Cristina Catese.
W menu podczas targów znalazły się również gotowane przez drugiego ambasadora – Sebastiana Krauzowicza - kaszotto z piersią indyka podane z serem buratta i grzybami z karmelizowanymi szalotkami, krem dyniowy ze smażonym w panko kurczakiem z dodatkiem majonezu z kolendry i limonki oraz udka z kurczaka w sosie BBQ ze szczypiorkiem z ołówkowymi ziemniakami.
- Mięso drobiowe jest uniwersalne, można je przygotować na wiele sposobów. W moich daniach jest soczyste i aromatyczne. Polecam eksperymentowanie w kuchni i dodawanie do drobiu przypraw i świeżych ziół – mówi ambasador kampanii Sebastian Krauzowicz.
Jasiek Kuroń natomiast przygotował piętnastominutowy stir fry z piersi kaczej na palonym szczypiorze, z imbirem
i miodem pitnym, jambalaya z indykiem i krewetkami oraz zupę miso z kaczką i warzywami.
Jeżeli interesują Was porady, ciekawostki i przepisy kulinarne z wykorzystaniem mięsa drobiowego – na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu znajduje się dużo cennych informacji.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.