Komunikaty PR

TO JEST NASZ DRÓB! EUROPEJSKA WYSOKA JAKOŚĆ na Polagra Food 2021

2021-11-23  |  14:00
Biuro prasowe

Każdą edycję Polagra Food odwiedza kilkadziesiąt tysięcy gości z całego świata w poszukiwaniu nowych trendów, technologii oraz inspiracji. Nie inaczej było w tym roku. Targi to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania przez wystawców jakościowej polskiej żywności, a dla gości do spróbowania smakowitych potraw. Organizatora kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość, czyli Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą reprezentował dyrektor generalny – Dariusz Goszczyński oraz Małgorzata Reszczyńska. Nasze stoisko odwiedziła również Birthe Steenberg – Sekretarz Generalna AVEC.

Trzy dni targów, trzech ambasadorów i wiele pomysłów na dania z drobiem

Wśród wielu przysmaków na Polagrze 2021, nie mogło zabraknąć europejskiego drobiowego mięsa wysokiej jakości. W ciągu trzech dni ambasadorzy kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – Cristina Catese, Sebastian Krauzowicz i Jasiek Kuroń gotowali potrawy, których głównym składnikiem było mięso drobiowe.

Frekwencja na stoisku kampanii dopisała. Dania, jakie zaserwowali kucharze były różnorodne, a dzięki poradom szefów kuchni – łatwe do odtworzenia w domu czy w restauracji przez każdego, kto odwiedzał targi.

Jednym z przepisów, który zaserwowała gościom targów Cristina Catese było ragù z perliczki. Dlaczego właśnie perliczka? Ten gatunek mięsa jest lekkostrawny, bogaty w składniki odżywcze i witaminy, dlatego też warto włączyć go do naszego menu.

Perliczka pochodzi z Afryki i w czasach starożytnych ​​była wysoko ceniona na stołach faraonów. Na szczęście nie musimy podróżować daleko, żeby móc cieszyć się smakiem perliczek. Ich mięso ma smak zbliżony do bażanta, do tego stopnia, że można je przygotować w taki sam sposób, czyli gotować, grillować lub zapiekać. Dla mnie perliczka to smak Bożego Narodzenia. Uwielbiam przygotowywać rosół i tortelli
z aromatycznym nadzieniem. Polecam perliczkę, bo jest smaczna i lekkostrawna
– mówi ambasadorka kampanii Cristina Catese.

W menu podczas targów znalazły się również gotowane przez drugiego ambasadora – Sebastiana Krauzowicza - kaszotto z piersią indyka podane z serem buratta i grzybami z karmelizowanymi szalotkami, krem dyniowy ze smażonym w panko kurczakiem z dodatkiem majonezu z kolendry i limonki oraz udka z kurczaka w sosie BBQ ze szczypiorkiem z ołówkowymi ziemniakami.

- Mięso drobiowe jest uniwersalne, można je przygotować na wiele sposobów. W moich daniach jest soczyste i aromatyczne. Polecam eksperymentowanie w kuchni i dodawanie do drobiu przypraw i świeżych ziół – mówi ambasador kampanii Sebastian Krauzowicz.

Jasiek Kuroń natomiast przygotował piętnastominutowy stir fry z piersi kaczej na palonym szczypiorze, z imbirem
i miodem pitnym, jambalaya z indykiem i krewetkami oraz zupę miso z kaczką i warzywami.

Jeżeli interesują Was porady, ciekawostki i przepisy kulinarne z wykorzystaniem mięsa drobiowego – na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu znajduje się dużo cennych informacji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku! Biuro prasowe
2024-10-03 | 12:00

Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!

FRoSTA, znany producent mrożonek, kontynuuje rozwój swojej oferty, wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów. Firma stawia na 100% naturalnego smaku i proste
Żywienie Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
2024-10-03 | 12:00

Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja

  W portfolio krakowskiego producenta słodyczy pojawiły się teraz MINIczekolady funkcjonalne: Koncentracja z ekstraktem z korzenia ashwagandhy, Stres z witaminami B6 i C oraz ekstraktem
Żywienie Blue Chai Latte jednym z głównych bohaterów jesiennego menu Tchibo
2024-10-02 | 12:00

Blue Chai Latte jednym z głównych bohaterów jesiennego menu Tchibo

Tchibo otwiera nowy sezon w iście kolorowym stylu. W menu kawiarni Tchibo właśnie pojawił się napój Blue Chai Latte. Nowość charakteryzuje nietuzinkowy smak, unikatowy niebieski

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Qczaj: Alkohol niszczył moją rodzinę i moje dzieciństwo. Produkty z jego zawartością nie mogą być na wyciągnięcie ręki dla dzieci

Trener nie kryje oburzenia sprzedawaniem alkoholu w opakowaniach, które do złudzenia przypominają tubki z musem owocowym dla dzieci. Chodzi bowiem o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Qczaj ze swojego doświadczenia wie, jak szybko można wpaść w uzależnienie, dlatego jest przeciwny promowaniu i reklamowaniu alkoholu. Sam od ponad dwóch lat z całych sił walczy o wytrwanie w trzeźwości. Z ostatnich informacji wynika, że w obliczu narastającej krytyki producent alkotubek, zdecydował się wycofać je ze sklepów i wstrzymać ich produkcję.

Żywienie

David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu

Według Davida Gaboriauda przy ocenie kuchni francuskiej Polacy często kierują się stereotypami i wśród najbardziej popularnych wymieniają żabie udka i ślimaki. Jego zdaniem nic bardziej mylnego, ponieważ ten kraj ma niezwykle bogatą i tętniącą życiem kulturę kulinarną. Smakosze mają do wyboru wiele smacznych i często bardzo łatwych do przygotowania dań. Ale żeby poznać te smaki, trzeba pojechać do różnych regionów, nie tylko bazować na paryskich restauracjach.

Problemy społeczne

Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej

70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.