Komunikaty PR

TOMEK ROŻEK I ANIA LEWANDOWSKA NAUCZĄ DZIECI LUBIĆ SPORT

2024-03-21  |  09:00
Biuro prasowe

Warszawa, 20 marca 2024 r. – Fundacja Nauka. To Lubię wraz z inicjatorami, Tomaszem Rożkiem i Anną Lewandowską, uruchamiają akcję społeczną „Sport. To Lubię”, mającą na celu zwiększenie aktywności fizycznej wśród dzieci w wieku 6-10 lat oraz ich rodziców. W obliczu alarmujących danych dotyczących kondycji fizycznej najmłodszych Polaków, projekt zachęca rodziców i ich dzieci do odkrywania radości płynącej ze wspólnego uprawiania sportu.

Synergia nauki i sportu na rzecz zdrowia dzieci

Niedostateczna aktywność fizyczna wśród dzieci to problem, który wymaga natychmiastowego działania. Statystyki są nieubłagane: z najnowszych badań wynika, że 32% polskich dzieci w wieku 7-9 lat zmaga się z nadwagą lub otyłością (raport Światowej Organizacji Zdrowia, pacjent.gov.pl), a 88% nie jest w stanie wykonać podstawowych ćwiczeń gimnastycznych (raport "Aktywny powrót do szkół" Ministerstwo Edukacji i Nauki/AWF w Warszawie). Projekt „Sport. To Lubię” jest odpowiedzią na te niepokojące trendy. Akcja społeczna dostarcza wiedzę o działaniu ludzkiego organizmu i wpływie aktywności fizycznej na zdrowie w atrakcyjnej, zrozumiałej formie zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

Praktyczne narzędzia i wskazówki dla rodziców

"Sport. To Lubię" ma pokazać, że aktywność fizyczna dzieci w przedziale 6-10 lat to nie tylko zdrowie, ale także doskonała forma zabawy i integracji rodzinnej. Każde dziecko powinno mieć możliwość odkrycia radości płynącej z ruchu, a każdy rodzic - narzędzia, by tę radość wspierać i rozwijać.

Misją projektu jest przekonanie, że sport może być przyjemnością i wartościowym elementem codziennego życia rodzinnego. Akcja oferuje rodzicom i ich pociechom szereg materiałów edukacyjnych, w tym serię książek, content audio i video, aplikację mobilną oraz poradniki, które w przystępny sposób prezentują wiedzę o działaniu organizmu ludzkiego i wpływie aktywności fizycznej na zdrowie. Inicjatorzy – Anna Lewandowska i Tomasz Rożek – dzielą się wiedzą, bo wierzą, że w ten sposób, poprzez odpowiednie poznanie tematu, można skutecznie zmienić swoje nawyki i tym samym obrócić codzienność o 180 stopni. To jednak nie wszystko.

Projekt ma na celu nie tylko informowanie, ale przede wszystkim aktywizowanie dzieci i rodziców do wspólnych treningów, ucząc, jak łatwo i przyjemnie wprowadzić ruch do codziennej rutyny. Zależy nam na realnej zmianie, dlatego Ania i Tomek, poza dostarczeniem wiedzy i wskazówek, zaproszą dzieci do wspólnych ćwiczeń i szukania wraz z bliskimi idealnej dla siebie aktywności fizycznej.

Cel: 300 000 aktywnych dzieci w ciągu 2 lat

Akcja “Sport. To Lubię” ma dosłownie poderwać najmłodszych z kanapy. Projekt ma ambitny cel – dotrzeć do 300 000 dzieci w ciągu dwóch lat, promując regularną aktywność fizyczną jako źródło radości i zabawy. Zależy nam na sprawczości, dlatego łączymy siły świata sportu i nauki. Wierzymy, że dzięki temu jesteśmy w stanie realnie wpłynąć na nawyki polskich rodzin, czyli doprowadzić do sytuacji, w której codzienna dawka ćwiczeń stanie się wyczekiwaną przyjemnością, a nie niechcianą koniecznością.

"Cel, który postawiliśmy sobie wraz z Anią Lewandowską, jest ambitny. Wierzymy, że dzięki naszym wspólnym działaniom, aktywność fizyczna stanie się dla rodzin, które skorzystają z naszych materiałów, źródłem radości i zabawy. Pamiętajmy, że zaledwie 15 minut sportu dziennie może przynieść znaczące korzyści dla zdrowia i samopoczucia." - mówi Tomek Rożek.

Ania Lewandowska dodaje: "Ruch to doskonały prezent, jaki możemy dać naszym dzieciom.  Sport można lubić. Trzeba go tylko poznać. Wszystko zaczyna się od zabawy - razem nauczymy nasze dzieci lubić aktywność fizyczną i stworzymy okazję do wspólnego spędzania czasu" - takim przesłaniem Ania Lewandowska i Tomek Rożek zapraszają do wspólnego odkrywania radości płynącej z aktywności fizycznej.

Każdy dzień to okazja do ruchu

Organizatorzy zachęcają do regularnego odwiedzania strony www.sporttolubie.pl, gdzie znajdą się wszystkie niezbędne dla rodziców informacje, materiały edukacyjne oraz inspiracje do aktywnego spędzania czasu.

Kampanię przygotowała Fundacja Nauka. To Lubię, a patronat merytoryczny objęła Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Karate zdrowszą i tańszą alternatywą dla rozwoju dzieci Biuro prasowe
2024-07-26 | 09:00

Karate zdrowszą i tańszą alternatywą dla rozwoju dzieci

Kilka, a czasem kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie to wydatki, z którymi muszą liczyć się rodzice posyłający swoje pociechy na treningi sportowe. Wartą
Sport Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę?
2024-07-23 | 10:00

Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę?

Polacy zdają sobie sprawę ze znaczenia aktywności fizycznej, jednak mimo to większość z nas nie spełnia zaleceń WHO w tym zakresie. Co ciekawe, powodem nie zawsze jest brak czasu, a
Sport Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki
2024-07-22 | 12:00

Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki

Na kanale YouTube @Meczyki1 pojawia się nowy format Czas Decyzji powered by G-SHOCK, w którym Janusz Walczuk, ambasador marki G-SHOCK i Radosław Przybysz zaproszą najciekawszych ludzi ze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.