Toyoty zdominowały rajd Baja Szczecinek 2020
Rajd Baja Szczecinek otworzył sezon Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, a zawodnicy po długiej przerwie powrócili na rajdowe trasy. Odcinki specjalne, wyznaczone na poligonowych terenach wokół miejscowości Okonek i Czarne, były techniczne, szybkie i wymagające. Najlepiej poradzili sobie z nimi kierowcy rajdówek ze znaczkiem Toyoty. Kuba Przygoński w Hiluxie wygrał klasyfikację generalną i grupę T1, a Tomasz Piec zwyciężył wśród aut produkcyjnych grupy T2.
Kuba Przygoński – zwycięski debiut w Szczecinku
Kuba Przygoński w duecie z pilotem Timo Gottschalkiem startowali w Szczecinku po raz pierwszy. Już po prologu byli na prowadzeniu, a na mecie drugiego OS-u zameldowali się na 3. pozycji. Jednak szybko powrócili na miejsce lidera rajdu i nie oddali go już do końca. Zdecydowanie wygrali trzy z czterech odcinków specjalnych, kończąc rajd z przewagą ponad 2 minut.
„Cieszę się, że wróciłem za kierownicę Hiluxa po długiej przerwie. Odcinki specjalne były krótkie, ale szybkie i techniczne, a roadbook dobrze przygotowany. To był dobry rajd i kolejny zebrany puzzle w układance zwanej Dakar 2021” – podsumował swój występ Kuba Przygoński, zawodnik Orlen Team.
Tomasz Piec – najszybszy w grupie T2
Początek sezonu to bardzo dobra frekwencja, do rajdu zgłosiło się prawie 50 załóg samochodowych, w tym w grupie T2 wystartowało 11 kierowców. To prawdziwy renesans tej kategorii, która w ostatnich latach cierpiała na brak większej konkurencji. Tomasz Piec, pilotowany przez Michała Marczewskiego, to doświadczony zawodnik i trzykrotny mistrz CEZ. Kierowca startujący Toyotą Land Cruiser 155 T2 po raz kolejny miał powody do zadowolenia. Do Szczecinka przyjechał z misją obrony swoich tytułów, a duża konkurencja jeszcze bardziej go do tego zmotywowała.
„Ponad 10 aut w grupie T2 to doskonałe warunki do tego, by pokazać się z najlepszej strony jako kierowca. Jestem zadowolony z mojej strategii, cały czas kontrolowałem sytuację i z sukcesem dojechałem do mety” – powiedział Tomasz Piec, odbierając puchar za zwycięstwo.
Toyoty w rajdzie
W rajdzie Baja Szczecinek wystartowało pięć samochodów Toyoty – Hilux Kuby Przygońskiego, trzy Land Cruisery w grupie T2 i jeden Land Cruiser w grupie Open. Wszystkie samochody dojechały do mety bez większych problemów. W grupie T2 załoga Michał Horodeński / Arkadiusz Sałaciński zajęła 4. miejsce, a Patrycja Brochocka dojechała jako dziewiąta. Piotr Sołtys z Tomaszem Brzezińskim samotnie finiszowali w grupie Open. Zespół TOYOTA – Solter Motorsport jest liderem w kategorii Producentów.
„W rajdzie pojechałem w grupie Open Land Cruiserem 155 w specyfikacji, którą przygotowujemy do startów w maratonach pustynnych” – powiedział na mecie Piotr Sołtys, kierowca i szef zespołu TOYOTA – Solter Motorsport. – „Ta specyfikacja różni się od T2 głównie frontem i specjalną płytą osłonową, dopasowaną do jazdy po wydmach. Na odcinkach specjalnych sprawdzałem na przyszłość także nastawy zawieszenia i kilka innych ważnych elementów”.
Kolejnym rajdem sezonu 2020 dla terenówek jest Baja Poland, która odbędzie się na początku września.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.