Komunikaty PR

Tramwaj zwany pożądaniem ponownie w trasie

2021-12-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

W piątek 3 grudnia ulicami polskich miast ponownie ruszy „Tramwaj zwany Pożądaniem”. Już 3 grudnia tramwaj pojawi się w Poznaniu, Bydgoszczy, Katowicach i Opolu, 4 grudnia – w Łodzi i Gdańsku. Ostatnia tegoroczna odsłona tramwaju to Olsztyn 9 grudnia. Celem ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland jest szerzenie wśród młodych ludzi wiedzy o zagrożeniu HIV oraz profilaktyce zakażeń tym wirusem. Kampania realizowana jest ze środków pochodzących z konkursu Pozytywnie Otwarci finansowanego przez Gilead Sciences.

Jak podaje NIZP-PZH-PIB, w ostatnich latach liczba młodych ludzi z nowo wykrytymi zakażeniami HIV rosła, dochodząc w 2019 w grupie wiekowej 20-29 lat do 401 osób. W 2020 gwałtownie spadła – do 244. Czy to znaczy, że młodzi ludzie rzadziej zakażają się HIV? Niekoniecznie. Trzeba pamiętać, że w związku z pandemią COVID-19 liczba testów na HIV wykonanych w Polsce w 2020 roku spadła prawie o połowę w porównaniu z poprzednimi latami. Należy też wziąć pod uwagę odsetek nowo wykrytych zakażeń w różnych grupach wiekowych. Okazuje się, że w 2019 roku osoby w wieku 20-29 stanowiły niespełna 25% wszystkich zakażeń. W 2020 – już 29%.

Dlatego tak ważna jest akcja edukacyjna studentów medycyny z IFMSA-Poland. W Poznaniu Tramwaj zwany Pożądaniem będzie jeździł 3 grudnia w godzinach 20:00-23:00 na trasie Plac Wielkopolski - Pl. Ratajskiego - Fredry - Most Teatralny - Rynek Jeżycki - Kraszewskiego - Zwierzyniecka - Rondo Kaponiera - Most Teatralny - Słowiańska - Os. Sobieskiego. Ponadto studentów z ulotkami na temat HIV będzie można spotkać również podczas wieczornej imprezy w Lokum Stonewall przy ulicy Półwiejskiej.

Tego samego dnia, 3 grudnia, w Bydgoszczy studenci przejmą 4 kursy tramwaju linii nr 2 od godziny 16. W Katowicach rolę Tramwaju zwanego Pożądaniem przejmie autobus linii 12, ale wolontariuszy będzie też można spotkać w innych środkach transportu publicznego. Opole to stoiska na 3 przystankach: pl. Kopernika, Ozimska Dubois oraz Politechnika na Sosnkowskiego, jak również Cina Club, gdzie imprezowicze ubrani na czerwono na hasło „tramwaj” będą mogli 3 grudnia wejść za darmo, a za rozwiązanie quizu otrzymają czerwony drink.

Następnego dnia, w Gdańsku, tramwaj nr 6 będzie jeździł w godzinach 16:00-21:00 jako „Tramwaj zwany Pożądaniem”, a w Łodzi wolontariusze-studenci będą działać razem z doradcami z Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego na Piotrkowskiej 5.

W Olsztynie „Tramwajem zwanym Pożądaniem” staną się 9 grudnia tramwaje linii nr 3 na trasie od Dworca Głównego do Uniwersytetu-Prawocheńskiego między 10:00 a 15:00.

„Odpowiednio przeszkoleni studenci medycyny udzielać będą informacji o profilaktyce HIV, a także podpowiedzą, gdzie bezpłatnie, anonimowo i w miłej atmosferze wykonać test w kierunku zakażenia tym wirusem. W tramwaju będziemy też rozdawać materiały edukacyjne oraz prezerwatywy” – mówi Aleksandra Maciejczyk, Koordynatorka Ogólnopolska projektu Tramwaj zwany Pożądaniem.  

„Kampania ‘Tramwaj zwany pożądaniem’ świetnie wpisała się w kalendarz inicjatyw z obszaru profilaktyki HIV. Kolejne roczniki studentów uczą się dzięki niej, jak unikać zagrożeń oraz dowiadują się, gdzie można zrobić test w kierunku zakażenia. Cieszę się, że możemy wspierać przejazdy tych niezwykłych tramwajów” – podsumował Paweł Mierzejewski, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła około 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.