Komunikaty PR

Udane półrocze Galerii Katowickiej

2024-08-01  |  10:05
Biuro prasowe
Do pobrania GK ( 0.08 MB )

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w Polsce może pochwalić się bardzo dobrymi wskaźnikami zarówno pod kątem obrotów, odwiedzalności, jak i aktywności leasingowych.

Galeria Katowicka odnotowała w okresie styczeń – czerwiec br. wzrost obrotów o 8% rok do roku. Najwyższe przyrosty względem ubiegłego roku osiągnęły branże: Rozrywka, Food and Beverage oraz Zdrowie i Uroda. Najlepszym miesiącem pod kątem wyników sprzedażowych był luty 2024 r., kiedy to obroty wzrosły o 18% w ujęciu rok do roku.

O popularności Galerii Katowickiej świadczą także wyniki odwiedzalności. W pierwszym półroczu 2024 r. Galerię Katowicką odwiedziło ponad 7,6 mln klientów, co stanowi wynik o 2% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 r.

Centrum komercyjne wchodzące w skład portfela zarządzanego przez Savills IM w Polsce może pochwalić się także bardzo dobrymi wynikami dotyczącymi komercjalizacji. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. podpisano 21 umów najmu o łącznej powierzchni ponad 2 300 mkw. Wśród najemców pojawiło się 5 nowych marek – Lindt, The North Face, Gorąco Polecam, Subway oraz Lego, które właśnie w Galerii Katowickiej zdecydowało się otworzyć swój pierwszy flagowy salon na Śląsku. Otwarcie sklepu o powierzchni ponad 370 mkw. zaplanowano na początek października br.

Ponadto, aż 16 dotychczasowych najemców zdecydowało się przedłużyć umowy najmu na kolejny okres, z czego 5 powiększyło zajmowane powierzchnie. Wśród marek, które związały się z Galerią Katowicką na kolejne lata są m.in. Pandora, BNP Paribas, Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks, Tescoma czy Inglot.

Ilona Szafer, Head of Asset Management, Retail, Poland w Savills IM, skomentowała

„Pierwsze półrocze 2024 r. wskazuje, że wraz ze stopniową poprawą wskaźników gospodarczych i ogólnych nastrojów na rynku, obroty najemców oraz odwiedzalność Galerii Katowickiej konsekwentnie rosną. O bardzo dużym potencjale biznesowym tego miejsca świadczą również wyniki leasingowe. Niezwykle pozytywny trend zapoczątkowaliśmy już w 2023 r., który to zakończył się 31 podpisanymi umowami najmu, o łącznej powierzchni 5 700 mkw. Nasze aktywności komercjalizacyjne z powodzeniem kontynuowaliśmy także w pierwszym półroczu br., czego efektem było kolejnych 21 podpisanych umów. Jest to dowód, że marki nam ufają, ale przede wszystkim widzą ogromny potencjał Galerii Katowickiej i możliwość dotarcia z ofertą do szerokiego grona klientów. Cieszymy się, że obiekt, którym zarządzamy z ramienia właściciela, stale wyznacza standardy dla całego rynku retailowego w Polsce i jest bardzo chętnie odwiedzany zarówno przez mieszkańców całej Aglomeracji Śląskiej, jak i gości przybywających do Katowic.”

Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu obiektu wynosi 47,609 mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych. Galeria Katowicka posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.

Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills IM. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Bryska: W Sopocie nigdy nie odmawiam sobie przyjemności zjedzenia gofra. Cena nie gra roli

Wokalistka zapewnia, że nieco wyższe ceny w kawiarniach, restauracjach czy nawet w zwykłych budkach z przysmakami tuż przy plaży nie zniechęcają jej do wypoczynku nad Bałtykiem, bo po prostu lubi tam bywać. Często wraca do Sopotu, chociażby po to, żeby zjeść pysznego gofra z syropem karmelowym. Na ten przysmak Bryska nie żałuje pieniędzy. Jej zdaniem nieco wyższe ceny w lokalach gastronomicznych w sezonie letnim są jak najbardziej uzasadnione, bo przecież dla właścicieli takich punktów, to jedyna okazja żeby zarobić.

Polityka

Lekarz: Karol Nawrocki zapewne sporo papierosów w swoim życiu wypalił. Stwierdził, że w kampanii lepiej będzie je zastąpić woreczkami nikotynowymi

Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki podczas ostatniej debaty w TVP wykonał nietypowy gest, wsuwając do ust saszetkę, co wywołało dyskusję na temat alternatywnych produktów nikotynowych. Były wiceminister zdrowia przypomina, że stosowanie takich woreczków to jedna z metod walki z uzależnieniem od palenia tytoniu, wpisująca się w strategię redukcji szkód, a przykład osoby publicznej może podnieść świadomość społeczną na ten temat. Jednocześnie lekarz zwraca uwagę, że tego typu produkty przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych. Reguluje to przyjęta w maju nowelizacja ustawy tytoniowej.

Zdrowie

Coraz więcej alergików korzysta z immunoterapii podjęzykowej. Nie jest ona dostępna dla najmłodszych pacjentów

Immunoterapia alergenowa, polegająca na 3-5-letnim podawaniu preparatu zawierającego alergeny, jest jedyną uznaną i skuteczną metodą przyczynowego leczenia alergii. Jej zastosowanie w najmłodszym wieku pozwala uchronić pacjenta przed rozwojem poważniejszych chorób o podłożu alergicznym, takich jak astma oskrzelowa. W Polsce refundowane są głównie immunoterapie podawane podskórnie, jednak w ostatnich latach coraz popularniejsza staje się postać podjęzykowa. Doustna forma jest refundowana tylko u dzieci i młodzieży w wieku 12–18 lat oraz dla dorosłych w odczulaniu na roztocza kurzu domowego. Alergolodzy i organizacje pacjenckie apelują o rozszerzenie wskazań o inne alergeny wiatropylne i refundację preparatów od szóstego roku życia.