Unikalna współpraca Nobonobo z Wydziałem Wzornictwa ASP w Warszawie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dynamicznie zachodzące zmiany klimatyczne zmuszają nas do gruntownej reorganizacji życia, rezygnacji z dotychczasowych przyzwyczajeń i nawyków. Potrzeba ewolucji dotyka nie tylko codziennego życia, lecz także architektury i designu. Jak zatem zaprojektować piękne przedmioty, zgodne ze zrównoważonym i ekologicznym rozwojem? Marka Nobonobo we współpracy z Wydziałem Wzornictwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych odpowiada na to pytanie unikalnym projektem „Przyszłość sofy tapicerowanej”.
W tym roku marka Nobonobo, wyróżniająca się zaawansowanym wzornictwem i wysoką jakością produktów przeznaczonych do wnętrz, nawiązała współpracę z Pracownią Projektowania, którą na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych prowadzi dr Tomek Rygalik – jeden z najbardziej uznanych polskich designerów, człowiek wielu talentów, kurator i doktor sztuki. Współpracuje z wiodącymi krajowymi i światowymi markami, a także realizuje wiele projektów dla instytucji kultury. Rygalik jest entuzjastą, który wierzy w sens udziału projektanta w procesie naprawiania świata. Właśnie dlatego tegoroczny projekt przebiegał pod hasłem „Przyszłość sofy tapicerowanej”. Jego głównymi założeniami były stworzenie mebla tapicerowanego przyjaznego dla środowiska i włączenie młodych designerów w proces odpowiedzialnej oraz ekologicznej produkcji i gospodarki cyrkulacyjnej.
W wyjątkowym przedsięwzięciu uczestniczyło jedenastu studentów ASP – Agata Bandurska, Emilia Kolanowska, Janek Wilczak, Kacper Putkowski, Mateusz Wappa, Rafał Kocik, Sara Francuz, Xenia Kwiatkowska, Zofia Kozłowska, Zuza Telka i Krystian Niemiec. W efekcie powstało dziewięć nowatorskich projektów sof, zachwycających unikatowym wzornictwem oraz dbałością o detale. Warto podkreślić, że każdy spełniał wymagania organizatora konkursu i wpisywał się w proekologiczny nurt projektowy.
Finalnie, firma wybrała jeden z projektów, który planuje zrealizować i wprowadzić do swojej oferty produktowej. Autorem zwycięskiej koncepcji jest Janek Wilczak, który stworzył klasyczny model wypoczynkowy, urzekający prostotą kolorów i wysmakowanymi detalami. Premiera sofy zaplanowana jest na 2022 rok.
Więcej informacji na: https://nobonobo.pl/

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.