Komunikaty PR

Unikatowy projekt znów w Rzeszowie. Dołącz do Brave Kids!

2020-07-29  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Brave Kids powrócił w nowej formule. Tym razem bez gości z zagranicy, lecz wciąż z różnorodnością i elementami wielokulturowymi znanymi z poprzednich edycji. Uczestnicy przygotują spektakl, który najpierw pokażą jako część festiwalu Wschód Kultury, a później zaprezentują na wielkim plenerowym finale we Wrocławiu. Udział jest bezpłatny. Początek 17 sierpnia.

Brave Kids to projekt artystyczno-edukacyjny wyjątkowy pod wieloma względami. Przede wszystkim umożliwia rozwijanie talentów i współpracę na zasadzie „dzieci uczą dzieci”, dlatego próżno szukać drugiego takiego wydarzenia w Polsce. Żaden inny projekt dla najmłodszych nie kultywuje idei różnorodności tak mocno jak ten. Tegoroczna edycja jest realizowana w siedmiu miastach Polski: Rzeszowie, Wrocławiu, Warszawie, Obornikach Śląskich, Gdańsku, Wałbrzychu i Przemyślu. Jednym z jego elementów są autorskie warsztaty w formie półkolonii dla dzieci i młodzieży, które w Rzeszowie potrwają od 17 do 28 sierpnia.

Podczas niespełna dwutygodniowych półkolonii uczestnicy stworzą spektakl, który najpierw zaprezentują w Rzeszowie w ramach festiwalu Wschód Kultury. Będzie to pokaz plenerowy na bulwarze nad Wisłokiem. Później pojadą na wielki finał do Wrocławia, gdzie spotkają się z innymi uczestnikami z poszczególnych miast biorących udział w tegorocznej edycji. Razem wystąpią w pokazie „Brave Kids pod wrocławskim niebem”.

Taniec, ruch, teatr

W Rzeszowie młodzież będzie się uczyć w Młodzieżowym Domu Kultury. Zwykle są to zajęcia zawierające elementy tańca, ruchu i teatru. Uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy po kilkanaście osób. Jedną z nich stworzy zespół teatralny MDK, drugą – uczestnicy indywidualni od 8 do 17 lat. Zgłoszenia przyjmowane są TUTAJ oraz mailowo: justyna@bravefestival.pl. Półkolonie są bezpłatne. – Zapraszamy dzieci i młodzież bez względu na predyspozycje i umiejętności. Warsztaty są dla każdego. Ideą Brave Kids jest to, że młodzież uczy siebie nawzajem, a nad wszystkim czuwają profesjonalni instruktorzy artystyczni – zaprasza Justyna Warecka, koordynator projektu w Rzeszowie. Do każdej grupy przydzielona zostanie dwójka lub trójka instruktorów. Na obecną chwilę gotowość do pomocy zgłosili: Mateusz Godlewski, Justyna Król i Diana Jonkisz.

Rzeszów bierze udział w Brave Kids już po raz trzeci. W poprzednich edycjach uczestniczyli goście z zagranicy, bo taka jest tradycyjna formuła wydarzenia. Ten rok jest nieco inny, ale nie jest pozbawiony elementu wielokulturowego. – Zaplanowaliśmy wirtualne spotkania z grupami artystycznymi ze świata, które brały udział w poprzednich edycjach, by wymieniać się
zadaniami i doświadczeniami
– informuje Justyna Warecka. – Różnorodności poszukujemy także w innych wymiarach. W naszym mieście bierze udział także młodzież z niepełnosprawnościami intelektualnymi z grupy Rytm – dodaje.

Edycję rzeszowską wspiera stowarzyszenie W krainie źródeł. Pieniądze na organizację wydarzenia w całej Polsce pochodzą z dotacji uzyskanej przez inne stowarzyszenie – Kultury Teatralnej Pieśń Kozła z Wrocławia. – Trwająca edycja nie byłaby możliwa do zorganizowania bez tego finansowania. Dzięki pieniądzom wspieramy lokalnych artystów i organizacje, takie jak stowarzyszenie W krainie źródeł – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.

Uznanie na całym świecie

Brave Kids to niezwykły projekt, łączący źródłowe kultury i tradycje muzyczne, taneczne i teatralne odległe od siebie nieraz o tysiące kilometrów. To również autorski model pracy twórczej, umożliwiający dzieciom swobodne rozwijanie talentów i artystyczną współpracę. Takie podejście doskonale się sprawdziło, czego dowodem jest 10 dotychczasowych edycji projektu. Wzięło w nich udział łącznie 1500 dzieci ze 180 grup artystycznych z kilkudziesięciu krajów z pięciu kontynentów, a w swoich domach gościło je 500 polskich rodzin z 13 miast. Wspólne spektakle młodych artystów przypominały wulkany energii, zawsze były niepowtarzalne i zaskakiwały pomysłowością. Brave Kids to jedyny tego rodzaju międzynarodowy projekt. Zyskał uznanie na całym świecie.

Projekt powstał w 2009 roku przy wrocławskim Brave Festival, jednym z najbardziej uznanych i prestiżowych wydarzeń kulturalnych Wrocławia i Polski. Głównym organizatorem i pomysłodawcą Brave Kids jest wrocławskie Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła. Edycje odbywające się w każdym z miast organizowane są w partnerstwie z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury.

Więcej informacji: www.bravekids.eu oraz www.facebook.com/BraveKids

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024! Biuro prasowe
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki
Sztuka Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
2024-06-20 | 01:00

Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days

Centrum Riviera zostało partnerem  nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie
Sztuka Relacja z aukcji AHS Fundraiser i DESA Unicum 2024!
2024-06-20 | 01:00

Relacja z aukcji AHS Fundraiser i DESA Unicum 2024!

AHS Akademeia Fundraiser 2024 już za nami. To szczególne wydarzenie charytatywne mające na celu wsparcie dwóch zdolnych stypendystek w ich dalszej edukacji, co roku przyciąga nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.