Komunikaty PR

Urlop jesienią? Piękno Słowacji czeka na odkrycie!

2021-10-20  |  13:00
Biuro prasowe

Jesień to świetny moment na urlop dla wszystkich tych, którzy cenią ciszę i spokój. Brak tłumów na turystycznych szklakach, to także dobre rozwiązanie ze względu na kolejną falę koronawirusa, która przechodzi przez Europę. Szukający wypoczynku za granicą nie muszą rezygnować z planów. Słowacja stawia na bezpieczną turystykę i przedstawia lokalny COVID automat, który określa gdzie i pod jakim warunkiem można wyjechać. Możliwości jest wiele: na przykład do jednego z dziewięciu parków narodowych, z których słynie Słowacja. Polskich turystów zaprasza SLOVAKIA TRAVEL.

Bezpieczeństwo to podstawa – szczególnie, jeśli planujemy podróż w dobie pandemii. To dla tego Słowacja wprowadza pewne ograniczenia, aby odwiedzający kraj turyści mogli komfortowo i odpowiedzialnie odpoczywać. Większość powiatów na Słowacji jest według aktualnego covid automatu w kolorze pomarańczowym lub czerwonym. Co to oznacza? W przypadku obu kolorów poruszanie się między strefami nie jest ograniczone. Spacery i relaks mają podczas jesiennych dni zielone światło. To świetny moment, by odwiedzić Poloniny, jeden z dziewięciu słowackich parków narodowych. Park narodowy Poloniny (w Polsce znany jako Bieszczady) słynie z licznych puszcz, które znajdują się na Liście Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego UNESCO. W słowackich powiatach oznaczonych kolorem pomarańczowym, dla zaszczepionych turystów są dostępne hotele, muzea, galerie, kolejki linowe i gondolowe. Otwarte są także tarasy widokowe czy restauracje. Centra wellness, uzdrowiska i aquaparki są dostępne dla 50% maksymalnego obłożenia. W czerwonych powiatach obowiązuje noszenie masek FFP2. W hotelach ze strefy wellness mogą korzystać tylko zameldowani goście. Warunki wyżywienia reguluje zaś hotel. Kolejki gondolowe dla w pełni zaszczepionych turystów są otwarte bez ograniczeń.

W praktyce to oznacza, że na Słowacji nie zatrzymało się życie, jak na wiosnę tego roku.

Przestrzeganie obostrzeń ze względu na pandemię jest konieczne, ale dla wszystkich podmiotów działających w branży turystycznej jest ważne, że mogą świadczyć swoje usługi klientom z kraju i zagranicy, nawet z mniejszymi ograniczeniami. Słowacja oferuje turystom atrakcje o każdej porze roku. Teraz są to wycieczki rowerowe lub krajoznawcze oraz zwiedzanie zabytków. Są to świetne okazje na aktywny wypoczynek, doładowanie energii i budowanie odporności

– powiedział Václav Mika, dyrektor SLOVAKIA TRAVEL.

Chociaż w górach panuje jesień, stoki narciarskie już teraz przygotowują się na sezon. Oferują zniżki, dzięki którym będzie można oszczędzić na feriach zimowych i jeździe na nartach. Jedno jest pewne: wbrew pandemii koronawirusa – zima nie zostanie odwołana.

Ci, którzy  planują jesienny wypoczynek na Słowacji, przed wyjazdem muszą zarejestrować się w systemie eHranica i pokazać zaświadczenie o szczepieniu w paszporcie covidowym lub przedłożyć inny ogólnokrajowy certyfikat (osoby w pełni zaszczepione są zwolnione z kwarantanny; podobnie dzieci poniżej 12 roku i 2 miesięcy życia, o ile rodzice lub opiekunowie, z którymi wjeżdżają na  terytorium Słowacji, nie podlegają kwarantannie). Narodowy certyfikat musi posiadać pieczątkę upoważnionej instytucji lub musi być elektroniczne weryfikowalny i sporządzony również w języku angielskim. Rejestracja na eHranica dotyczy wszystkich osób powyżej  12 roku i 2 miesięcy życia.

 

O SLOVAKIA TRAVEL

SLOVAKIA TRAVEL jest narodową organizacją propagującą i wspierającą rozwój ruchu turystycznego na rynku krajowym i zagranicznym. Powstała 01.04.2021 jako państwowa organizacja budżetowa.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Wakacje w listopadzie? Druga połowa miesiąca dużo tańsza! Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:00

Wakacje w listopadzie? Druga połowa miesiąca dużo tańsza!

Listopad to ostatni dzwonek na to, by załapać się na pozostałe w tym roku dwa przedłużone weekendy, 1 i 11 listopada. Ale nie tylko! W tym miesiącu warto lecieć gdzieś tym bardziej, że
Podróże Wypoczynek bez dzieci bez poczucia winy
2024-10-30 | 11:56

Wypoczynek bez dzieci bez poczucia winy

Dekadę temu rozwiązanie „children free” było w Polsce skandalem. Dziś nikogo już nie dziwi i ma coraz więcej zwolenników. Mazowiecki hotel Manor House SPA już w 2014 r.
Podróże Kuchnia jesienna Korei Południowej: Sezonowe smaki i tradycje
2024-10-30 | 09:00

Kuchnia jesienna Korei Południowej: Sezonowe smaki i tradycje

Jesień w Korei Południowej to czas intensywnych przygotowań do nadchodzącej zimy oraz celebracji obfitości sezonowych plonów. Wraz z ochłodzeniem, kuchnia koreańska zmienia swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.