Urlop jesienią? Piękno Słowacji czeka na odkrycie!
Jesień to świetny moment na urlop dla wszystkich tych, którzy cenią ciszę i spokój. Brak tłumów na turystycznych szklakach, to także dobre rozwiązanie ze względu na kolejną falę koronawirusa, która przechodzi przez Europę. Szukający wypoczynku za granicą nie muszą rezygnować z planów. Słowacja stawia na bezpieczną turystykę i przedstawia lokalny COVID automat, który określa gdzie i pod jakim warunkiem można wyjechać. Możliwości jest wiele: na przykład do jednego z dziewięciu parków narodowych, z których słynie Słowacja. Polskich turystów zaprasza SLOVAKIA TRAVEL.
Bezpieczeństwo to podstawa – szczególnie, jeśli planujemy podróż w dobie pandemii. To dla tego Słowacja wprowadza pewne ograniczenia, aby odwiedzający kraj turyści mogli komfortowo i odpowiedzialnie odpoczywać. Większość powiatów na Słowacji jest według aktualnego covid automatu w kolorze pomarańczowym lub czerwonym. Co to oznacza? W przypadku obu kolorów poruszanie się między strefami nie jest ograniczone. Spacery i relaks mają podczas jesiennych dni zielone światło. To świetny moment, by odwiedzić Poloniny, jeden z dziewięciu słowackich parków narodowych. Park narodowy Poloniny (w Polsce znany jako Bieszczady) słynie z licznych puszcz, które znajdują się na Liście Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego UNESCO. W słowackich powiatach oznaczonych kolorem pomarańczowym, dla zaszczepionych turystów są dostępne hotele, muzea, galerie, kolejki linowe i gondolowe. Otwarte są także tarasy widokowe czy restauracje. Centra wellness, uzdrowiska i aquaparki są dostępne dla 50% maksymalnego obłożenia. W czerwonych powiatach obowiązuje noszenie masek FFP2. W hotelach ze strefy wellness mogą korzystać tylko zameldowani goście. Warunki wyżywienia reguluje zaś hotel. Kolejki gondolowe dla w pełni zaszczepionych turystów są otwarte bez ograniczeń.
W praktyce to oznacza, że na Słowacji nie zatrzymało się życie, jak na wiosnę tego roku.
Przestrzeganie obostrzeń ze względu na pandemię jest konieczne, ale dla wszystkich podmiotów działających w branży turystycznej jest ważne, że mogą świadczyć swoje usługi klientom z kraju i zagranicy, nawet z mniejszymi ograniczeniami. Słowacja oferuje turystom atrakcje o każdej porze roku. Teraz są to wycieczki rowerowe lub krajoznawcze oraz zwiedzanie zabytków. Są to świetne okazje na aktywny wypoczynek, doładowanie energii i budowanie odporności
– powiedział Václav Mika, dyrektor SLOVAKIA TRAVEL.
Chociaż w górach panuje jesień, stoki narciarskie już teraz przygotowują się na sezon. Oferują zniżki, dzięki którym będzie można oszczędzić na feriach zimowych i jeździe na nartach. Jedno jest pewne: wbrew pandemii koronawirusa – zima nie zostanie odwołana.
Ci, którzy planują jesienny wypoczynek na Słowacji, przed wyjazdem muszą zarejestrować się w systemie eHranica i pokazać zaświadczenie o szczepieniu w paszporcie covidowym lub przedłożyć inny ogólnokrajowy certyfikat (osoby w pełni zaszczepione są zwolnione z kwarantanny; podobnie dzieci poniżej 12 roku i 2 miesięcy życia, o ile rodzice lub opiekunowie, z którymi wjeżdżają na terytorium Słowacji, nie podlegają kwarantannie). Narodowy certyfikat musi posiadać pieczątkę upoważnionej instytucji lub musi być elektroniczne weryfikowalny i sporządzony również w języku angielskim. Rejestracja na eHranica dotyczy wszystkich osób powyżej 12 roku i 2 miesięcy życia.
O SLOVAKIA TRAVEL
SLOVAKIA TRAVEL jest narodową organizacją propagującą i wspierającą rozwój ruchu turystycznego na rynku krajowym i zagranicznym. Powstała 01.04.2021 jako państwowa organizacja budżetowa.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.