Komunikaty PR

AtelieRPotomski o wytycznych dla funkcjonowania salonów fryzjerskich

2020-05-14  |  11:00
Biuro prasowe

W najbliższy poniedziałek fryzjerzy wznowią swoją działalność. W jaki sposób należy zorganizować pracę salonu, by zapewnić zarówno klientom, jak i personelowi bezpieczeństwo? Jak od 18 maja będą wyglądały usługi fryzjerskie? Odpowiada Rafał Potomski z AtelieRPotomski, współtwórca regulacji Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Kilkutygodniowy dialog rządu z przedstawicielami branży beauty, obejmującej usługi fryzjerskie, dobiegł końca. Eksperci zapewniają, że udało im się opracować nowe zasady funkcjonowania salonów, które nie generują znaczących kosztów dla zakładów, a jednocześnie zapewniają bezpieczeństwo ich klientom. Regulacje wchodzą w życie 18 maja, gdy rozpocznie się trzeci etap odmrażania gospodarki. – Jestem pewny, że procedury wypracowane wspólnie z Ministerstwem Rozwoju pozwolą nam na bezpieczny powrót do pracy oraz wykonywanie usług, dbając o komfort klientów. Wiem, że większość fryzjerów stosuje je od lat, choć nikt dotąd tego od nas nie wymagał. Będzie łatwiej, niż się tego spodziewałem – mówi fryzjer Rafał Potomski.

Jak przygotować salon fryzjerski do otwarcia?

Należy zorganizować spotkanie przed otwarciem ze wszystkimi współpracownikami i przedstawić im plan na reorganizację pracy salonu. To moment na poinformowanie personelu o wprowadzeniu nowych zasadach oraz o stosowaniu środków ochronnych i procedurze dezynfekcji zakładu (z określeniem środków, częstotliwości i sposobu ich użycia). Postępowanie zgodnie z procedurami powinno być monitorowane przez wszystkich współpracowników – pomoże  w tym stworzenie systemu sprawdzania przestrzegania zasad z personelem. Rutynowe spotkania i narady wewnętrzne, jeśli są niezbędne, należy przeprowadzać przy otwartych oknach z zachowaniem co najmniej 2 metrowej odległości pomiędzy uczestnikami.

Należy zachowywać odległość 2 metrów także między klientami. Dystans ten może być zmniejszony tylko wtedy, gdy wymaga tego realizacja usługi i stosowane są inne środki ochrony indywidualnej. W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 2 metrów odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, zaleca się zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki, które powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrza np. plexi) pomiędzy stanowiskami. – Należy zrezygnować z serwowania kawy i herbaty oraz ograniczyć w miarę możliwości niewymagany kontakt fizyczny, unikać podawania dłoni, uścisków i pocałunków. Wszelkie półki z produktami muszą być czyste, zdezynfekowane – kosmetyki do odsprzedaży może dotykać tylko pracownik salonu. Należy usunąć testery z półek. Zaleca się płatność w sposób bezkontaktowy lub za pomocą karty kredytowej. W przypadku gotówki można stosować tacę lub miskę do umieszczenia w nich pieniędzy – zaznacza fryzjer.

W salonie może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk do ich obsługi. Chętnych do skorzystania z zabiegów należy umawiać w odstępach czasu tak, aby się ze sobą nie mijali. Salon fryzjerski powinien działać w trybie zmian. W środku godzin otwarcia zakładu należy zaplanować jedną, dostatecznie długą przerwę na przewietrzenie i dezynfekcję pomieszczeń przez zespół kończący zmianę. Osoby pracujące na różnych zmianach, w miarę możliwości, nie powinny się kontaktować ze sobą. Z przestrzeni wspólnych należy usunąć wszelkie zbędne przedmioty, sztuczne kwiaty, lampy, świece, inne dekoracje, zwisające kotary oraz ulotki, foldery i inne materiały reklamowe.

Fryzjer powinien starać się, aby usługa była wykonywana za plecami osoby odwiedzającej zakład. Należy przeliczyć czas obsługi klienta, do którego zostanie dodany czas potrzebny na dezynfekcję. Personel zobligowany jest ograniczyć rozmowy do minimum wymaganego do zrealizowania usługi. – Po każdym kliencie należy dezynfekować sprzęt wielokrotnego użytku do obsługi i ten, którego klient dotykał, np. nożyczki, szczotki, grzebienie, lampy, suszarki, lokówki, fotele, blaty, lustra. Po zakończeniu usługi akcesoria i sprzęt należy umieścić w odpowiednich urządzeniach sterylizujących i/lub wyczyścić je za pomocą środków dezynfekujących – podkreśla Rafał Potomski, ambasador marki Davines.

Przed wykonaniem usługi

Zaleca się – za zgodą pracowników – wykonanie bezdotykowego pomiaru i rejestracji temperatury ciała personelu. Przyjmowanie klientów następuje wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych, poczekalniewyłączone z użytku. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel potwierdza telefonicznie wizytę. Jeśli klient przyjdzie do salonu bez maseczki ochronnej lub rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć, salon powinien mu je zapewnić. Osoba korzystająca z usług fryzjera przy wejściu do gabinetu myje ręce lub je dezynfekuje, również przy wyjściu należy umożliwić klientowi dezynfekcję rąk.

W trakcie wykonywania usługi

Pracownik zobowiązany jest nosić rękawiczki (jednorazowe, zmieniane po każdym kliencie lub wielorazowe myte i dezynfekowane pomiędzy klientami), osłaniać usta i twarz, a jeśli zabieg tego wymaga – także gogli lub przyłbic. Zaleca się używanie ręczników jednorazowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, oraz wykorzystywanie peleryn jednorazowych lub wielorazowych odpowiednio zdezynfekowanych lub pranych w temperaturze min. 60 stopni Celsjusza z użyciem detergentu, po każdym kliencie. Fryzjera obowiązuje zakaz używania, ale też wyjmowania telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi. Jeśli zaś chodzi o klientów, są zobowiązani do noszenia maseczek, rękawiczek jednorazowych, nieużywania i niewyjmowania telefonów komórkowych.

Po zakończeniu usługi

Pracownik sprząta i dezynfekuje powierzchnie dotykowe na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzia, urządzenia, a także inne powierzchnie, których mógł dotykać. Od zakończenia usługi do kolejnej wizyty powinno minąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji, zgodnie z jego instrukcją użycia, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku. Po każdej wizycie należy przewietrzyć pomieszczenie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Wypiękniej na wiosnę z Redutą! Weź udział w akcji GLOW UP i skorzystaj z bezpłat Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:15

Wypiękniej na wiosnę z Redutą! Weź udział w akcji GLOW UP i skorzystaj z bezpłat

Zadbaj o siebie na wiosnę razem z Redutą! Weź udział w wydarzeniu i odkryj tajniki piękna oraz zdrowego stylu życia podczas Reduta Glow-Up! Już 17-18 maja Atrium Reduta stanie się areną
Uroda Duet: ceramidy i peptydy dla odmłodzenia skóry
2024-05-13 | 18:00

Duet: ceramidy i peptydy dla odmłodzenia skóry

Jednym z najważniejszych wyzwań dla skóry o każdej porze roku zdecydowanie jest zapobieganie objawom upływającego czasu. Kosmetolodzy podkreślają, że kluczowa dla realizacji tego
Uroda Kremy BB w wiosennych stylizacjach
2024-05-13 | 15:00

Kremy BB w wiosennych stylizacjach

Wiosna to źródło nieskończonych inspiracji stylizacyjnych i makijażowych. Eksperci wskazują, że nadchodzący sezon stoi pod znakiem delikatnego makijażu i multifunkcjonalnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość

Aktor zdążył się już przekonać, że remont mieszkania to nie jest prosta sprawa. I choć ma do dyspozycji wykwalifikowaną ekipę wykończeniową oraz korzysta z bogatej oferty firm, które podjęły z nim współpracę, jeśli chodzi o dostarczenie odpowiednich materiałów budowlanych i elementów wyposażenia wnętrz, to i tak zawsze coś staje na przeszkodzie i prace nie mogą się zakończyć w planowanym terminie. Rafał Zawierucha ma jednak nadzieję, że w ciągu kilku najbliższych tygodni uda mu się wprowadzić do nowego lokum.

Psychologia

Katarzyna Zielińska: Na dobranoc nie oglądamy telewizji, tylko czytamy dzieciom książki. To jest ten moment, kiedy możemy budować relację z naszymi pociechami

Aktorka, która jest ambasadorką kampanii #TataTeżCzyta2024, zapewnia, że wraz z mężem z ogromną przyjemnością kultywuje tradycję wieczornego czytania swoim synkom, ośmioletniemu Henrykowi i sześcioletniemu Aleksandrowi. Chłopcy mają już ulubione lektury, wśród nich są miedzy innymi książki detektywistyczne, przyrodnicze, o sporcie i o kosmosie. Katarzyna Zielińska podkreśla, że cała rodzina uwielbia ten wieczorny rytuał i czerpie z niego wiele korzyści.

Nauka

Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy

Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych doszli do wniosku, że aby zapanować nad gniewem, należy zmniejszyć pobudzenie fizjologiczne. W wyciszeniu uczucia złości i opanowaniu agresji mogą się więc sprawdzić metody, które od lat wykorzystuje się w walce ze stresem. Okazuje się, że wyładowywanie gniewu, np. bieganiem, może przynieść chwilowe zadowolenie, ale będzie raczej podnosić poziom pobudzenia i nie zapewni wyciszenia emocji.