Do piękna…przez empatię
Kasia Jop to dyplomowany kosmetolog medyczny, certyfikowany beauty expert, business woman; właścicielka Comfort Zone Zurich by Jop. Kiedy otwierała salon piękności, myślała o miejscu, w którym kobiety będą mogły poczuć się swobodnie, zrelaksować, otworzyć. Chciała zaoferować im bezpieczną przystań, w której poczują się naprawdę pięknie, bo będą mogły być sobą. Przez ostatnią dekadę pomogła tysiącom kobiet uwierzyć w siebie i zrozumieć, że jeśli właściwej terapii dermatologicznej towarzyszyć będzie holistyczne podejście do zdrowia i urody, nasza skóra nam za to podziękuje. Potrafi uważnie słuchać. Poznaje sekrety i problemy swoich pacjentek, z wytrwałością i empatią doradza kobietom, które zostały nieuczciwie potraktowane przez innych lekarzy. Skrupulatnie dopasowuje do indywidualnych potrzeb terapie i zabiegi pielęgnacyjne.
Jak mówi w jednym z wywiadów:
„Sekret mojego sukcesu nie kryje się w innowacyjnym sprzęcie czy szerokiej
gamie usług. Od początku chodzi o empatyczne podejście do klienta, oparte
na szczerości, zrozumieniu i trosce. Droga do odkrywania własnego piękna to w
dużej mierze samoocena i osobista pielęgnacja. Dobrze dobrane kosmetyki i
profesjonalnie wykonane zabiegi to zaledwie połowa sukcesu. Moją misją jest
pomóc kobietom poczuć się komfortowo w ich własnej skórze”.
Empatia w medycynie estetycznej polega nie tylko na umiejętności słuchania i zrozumienia potrzeb oraz oczekiwań pacjenta, ale także na uczciwej, szczerej komunikacji oraz edukacji.
Po pierwsze: zrozumienie pacjenta
Każda osoba ma swoje unikalne powody, dla których decyduje się na zabieg estetyczny – mogą to być kompleksy, chęć poprawy samooceny czy pragnienie dostosowania się do zmieniających się standardów piękna. Lekarz lub kosmetolog, którzy potrafią wczuć się w sytuację pacjentki, są w stanie lepiej doradzić i zaproponować rozwiązania, które będą zgodne z jej oczekiwaniami.
Po drugie: budowanie zaufania
Empatyczne podejście sprzyja budowaniu zaufania między pacjentem a specjalistą. Kiedy pacjent czuje, że jego obawy są traktowane poważnie, jest bardziej skłonny do otwarcia się i dzielenia swoimi wątpliwościami. Taka relacjapozwala na dokładniejsze zrozumienie motywacji pacjenta oraz na dostosowanie planu leczenia do jego indywidualnych potrzeb.
Po trzecie: edukacja i informacja
Dla wielu kobiet, zachowanie młodzieńczego wyglądu może być źródłem radości i pozytywnego nastawienia do życia, jednak nadmierne dążenie do idealnego wyglądu może prowadzić do problemów psychicznych, takich jak dysmorfofobia (zaburzenie, w którym osoba obsesyjnie martwi się o swoje wady wyglądu) czy uzależnienie od zabiegów estetycznych. W takich przypadkach, to właśnie medycyna estetyczna może stać się źródłem stresu i niepokoju.
Empatyczne podejście musi więc obejmować także edukację pacjentów i to nie tylko na temat dostępnych zabiegów, ale też ich potencjalnych efektów, skutków ubocznych oraz związanego z nimi ryzyka. Informowanie pacjentów o tym, czego mogą się spodziewać, pozwala na podejmowanie świadomych decyzji i minimalizuje lęk związany z daną terapią.
“Wspieranie pacjentów w ich drodze do akceptacji siebie i poprawy jakości życia jest równie ważne jak osiągnięcie pożądanych efektów estetycznych”.
Zdaniem Kasi Jop, empatyczne podejście w medycynie estetycznej to klucz do sukcesu, który przynosi korzyści zarówno pacjentom, jak i specjalistom.
“Zrozumienie potrzeb pacjenta, budowanie zaufania oraz holistyczne podejście do zdrowia przyczyniają się do lepszych wyników i satysfakcji z przeprowadzonych zabiegów”.
www.comfortzonezurich.ch

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd
Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Motoryzacja
Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.