Ekocuda Beauty Awards 2022 – nagrody dla marek z misją
W ciągu ostatnich lat dostrzega się intensywny rozwój rynku kosmetyków naturalnych – w 2020 r. jego wzrost wyniósł aż 13%. Silnie rozbudowuje się także zgromadzona wokół niego społeczność. Powodów ku temu jest kilka. Kluczowa będzie tu na pewno rosnąca eko-świadomość konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na naturalne produkty i ich pochodzenie, pragną także dbać o zdrowie i środowisko. Duże znaczenie ma również fakt, że marki ekologiczne to firmy stworzone z pasji, kierujące się silnie ugruntowanymi wartościami, misją, a jednocześnie bardzo przedsiębiorcze. Pomimo post-pandemicznego kryzysu gospodarczego firmy te stawiają na nieustanny rozwój. Ekocuda Beauty Awards 2022 to nagrody, które mają na celu wsparcie i promocję wyjątkowych produktów marek kosmetyków naturalnych.
Z roku na rok rośnie świadomość polskich konsumentów, którzy przywiązują coraz większą wagę do ekologii i troski o środowisko naturalne. Społeczeństwo odczuwa także silną potrzebę powrotu do podstawowych wartości, takich jak bezpieczeństwo i zdrowie. Nie jest to tylko chwilowa moda, a utrzymujący się od dłuższego czasu trend, który przekłada się na wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi i działalnością w duchu zero waste.
- Kosmetyki naturalne na dobre rozgościły się na polskim rynku oraz w sercach konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po nie w swojej codziennej pielęgnacji. Ludzie obdarzają marki naturalne zaufaniem, ponieważ są to biznesy wiarygodne, za którymi często kryją się wielopokoleniowe tradycje czy inspirujące życiowe historie – mówi Zuzanna Mierzejewska, Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. – Rynek kosmetyków naturalnych to w przeważającej mierze małe i średnie firmy, które włożyły naprawdę dużo czasu i energii, żeby być w miejscu, w którym się teraz znajdują. Uważam, że są one wielką inspiracją, zarówno ze względu na ich przedsiębiorczość, innowacyjność, jak i zrównoważone podejście do biznesu oraz środowiska naturalnego. Warto doceniać marki, które wytwarzają wysokiej jakości produkty o czystych, naturalnych składach. Właśnie dlatego postanowiliśmy stworzyć indywidualne i wyjątkowe dla ich kategorii nagrody – dodaje.
Ekocuda to nie tylko sezonowe targi, to także edukacja i poszerzanie świadomości konsumentów. Nie każdy kosmetyk, który reklamuje się jako produkt naturalny lub ekologiczny, faktycznie nim jest. W tym przypadku liczą się nie tylko wykorzystane składniki, ale także cały proces produkcji, rodzaj używanych opakowań czy łańcuch dostaw. Dzięki targom i wydarzeniom im towarzyszącym konsumenci mogą bliżej poznać specyfikę kosmetyków naturalnych oraz rozwiać związane z nimi wątpliwości. Nowa inicjatywa Ekocuda Beauty Awards 2022 uhonoruje marki, które działają szczerze i zasługują na zaufanie konsumentów. Nagrody planowane są jako wydarzenie cykliczne, które będzie odbywać się co roku.
Pierwsza edycja nagród Ekocuda Beauty Awards 2022 rozpocznie się 10 października 2022 r. Chętne marki mogą zgłaszać swój udział do 27 października 2022 r. w aż 9 kategoriach:
- Innowacyjny Produkt Roku,
- Debiut Roku,
- Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Twarzy,
- Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Oczu,
- Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Ciała,
- Kosmetyk Roku do Makijażu,
- Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Włosów,
- Kosmetyk Roku do Kąpieli,
- Akcesorium Roku Wellness & SPA.
Nagrodzone produkty i ich twórcy uzyskają prawo do posługiwania się dedykowanym znacznikiem: „Ekocuda Beauty Awards 2022” wraz z nazwą Kategorii Konkursowej w swoich działaniach marketingowych. Zwycięskie marki otrzymają także 50% zniżki na dowolne stoisko podczas kolejnych targów Ekocuda w Warszawie (z wyłączeniem stoiska premium i strefy premium) oraz pakiet promocji w kanałach social media organizatora Nagród. Zwycięzcy otrzymają także prestiżowe Statuetki. Przygotowane zostaną one przez artystkę Magdalenę Pejgę – absolwentkę Wydziału Szkła Artystycznego na Akademii Sztuki, Architektury i Designu w Pradze, uczestniczkę 5 wystaw indywidualnych w Polsce oraz ponad 30 wystaw zbiorowych za granicą.
W komisji konkursowej zasiądzie aż pięciu ekspertów: Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. - Zuzanna Mierzejewska, technolog produkcji kosmetyków i produktów leczniczych - Katarzyna Pokonieczna, autorka podcastu o naturalnej pielęgnacji „Do Trzech razy skóra” - Monika Potaczek, aktorka, dziennikarka, producentka spektakli poetyckich i autorka projektów artystycznych Beata Jewiarz oraz dr nauk ekonomicznych Marcin Awdziej z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Więcej informacji oraz regulamin nagród znajdą Państwo na stronie internetowej: https://ekocuda.com/beauty-awards/.
- Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda tworzymy już 7 lat. Co roku szukamy nowych sposobów na ich urozmaicenie oraz zwrócenie uwagi jak największej liczby konsumentów i wystawców. Tym razem postanowiliśmy skupić się na wyróżnieniu najlepszych marek naturalnych, podkreślić szeroki wachlarz zalet wytwarzanych przez nich produktów, a także nagrodzić wybrane z nich. Chcemy zwrócić uwagę, jak rynek kosmetyków naturalnych się rozwija oraz jaki ma potencjał. Zależy nam również na pokazaniu i rozwianiu wątpliwości dotyczących skuteczności czy działania takich kosmetyków w kontrze do tych „zwykłych”, drogeryjnych. Serdecznie zachęcam do uczestnictwa w tegorocznych Targach Kosmetyków Naturalnych Ekocuda oraz do wzięcia udziału w pierwszej edycji Nagród Ekocuda Beauty Awards – zarówno w roli wystawców, uczestników, jak i partnerów wydarzenia. Razem możemy jeszcze szerzej rozbudować społeczność eko sympatyków – uzupełnia Zuzanna Mierzejewska.
1. PMR Market Experts. Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026. Dostępne pod: https://mypmr.pro/products/rynek-kosmetykow-naturalnych-w-polsce-2021 (2021)
O marce:
Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne targi, które odbywają się dwa razy w roku w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Łącznie wszystkie edycje odwiedziło ponad 242 000 osób.
Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.