Komunikaty PR

Ekocuda Beauty Awards 2022 – nagrody dla marek z misją

2022-10-15  |  10:00
Biuro prasowe

W ciągu ostatnich lat dostrzega się intensywny rozwój rynku kosmetyków naturalnych – w 2020 r. jego wzrost wyniósł aż 13%. Silnie rozbudowuje się także zgromadzona wokół niego społeczność. Powodów ku temu jest kilka. Kluczowa będzie tu na pewno rosnąca eko-świadomość konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na naturalne produkty i ich pochodzenie, pragną także dbać o zdrowie i środowisko. Duże znaczenie ma również fakt, że marki ekologiczne to firmy stworzone z pasji, kierujące się silnie ugruntowanymi wartościami, misją, a jednocześnie bardzo przedsiębiorcze. Pomimo post-pandemicznego kryzysu gospodarczego firmy te stawiają na nieustanny rozwój. Ekocuda Beauty Awards 2022 to nagrody, które mają na celu wsparcie i promocję wyjątkowych produktów marek kosmetyków naturalnych.

Z roku na rok rośnie świadomość polskich konsumentów, którzy przywiązują coraz większą wagę do ekologii i troski o środowisko naturalne. Społeczeństwo odczuwa także silną potrzebę powrotu do podstawowych wartości, takich jak bezpieczeństwo i zdrowie. Nie jest to tylko chwilowa moda, a utrzymujący się od dłuższego czasu trend, który przekłada się na wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi i działalnością w duchu zero waste.

- Kosmetyki naturalne na dobre rozgościły się na polskim rynku oraz w sercach konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po nie w swojej codziennej pielęgnacji. Ludzie obdarzają marki naturalne zaufaniem, ponieważ są to biznesy wiarygodne, za którymi często kryją się wielopokoleniowe tradycje czy inspirujące życiowe historie – mówi Zuzanna Mierzejewska, Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. – Rynek kosmetyków naturalnych to w przeważającej mierze małe i średnie firmy, które włożyły naprawdę dużo czasu i energii, żeby być w miejscu, w którym się teraz znajdują. Uważam, że są one wielką inspiracją, zarówno ze względu na ich przedsiębiorczość, innowacyjność, jak i zrównoważone podejście do biznesu oraz środowiska naturalnego. Warto doceniać marki, które wytwarzają wysokiej jakości produkty o czystych, naturalnych składach. Właśnie dlatego postanowiliśmy stworzyć indywidualne i wyjątkowe dla ich kategorii nagrody – dodaje.

Ekocuda to nie tylko sezonowe targi, to także edukacja i poszerzanie świadomości konsumentów. Nie każdy kosmetyk, który reklamuje się jako produkt naturalny lub ekologiczny, faktycznie nim jest. W tym przypadku liczą się nie tylko wykorzystane składniki, ale także cały proces produkcji, rodzaj używanych opakowań czy łańcuch dostaw. Dzięki targom i wydarzeniom im towarzyszącym konsumenci mogą bliżej poznać specyfikę kosmetyków naturalnych oraz rozwiać związane z nimi wątpliwości. Nowa inicjatywa Ekocuda Beauty Awards 2022 uhonoruje marki, które działają szczerze i zasługują na zaufanie konsumentów. Nagrody planowane są jako wydarzenie cykliczne, które będzie odbywać się co roku.

Pierwsza edycja nagród Ekocuda Beauty Awards 2022 rozpocznie się 10 października 2022 r. Chętne marki mogą zgłaszać swój udział do 27 października 2022 r. w aż 9 kategoriach:

  1. Innowacyjny Produkt Roku,
  2. Debiut Roku,
  3. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Twarzy,
  4. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Oczu,
  5. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Ciała,
  6. Kosmetyk Roku do Makijażu,
  7. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Włosów,
  8. Kosmetyk Roku do Kąpieli,
  9. Akcesorium Roku Wellness & SPA.

 

Nagrodzone produkty i ich twórcy uzyskają prawo do posługiwania się dedykowanym znacznikiem: „Ekocuda Beauty Awards 2022” wraz z nazwą Kategorii Konkursowej w swoich działaniach marketingowych. Zwycięskie marki otrzymają także 50% zniżki na dowolne stoisko podczas kolejnych targów Ekocuda w Warszawie (z wyłączeniem stoiska premium i strefy premium) oraz pakiet promocji w kanałach social media organizatora Nagród. Zwycięzcy otrzymają także prestiżowe Statuetki. Przygotowane zostaną one przez artystkę Magdalenę Pejgę – absolwentkę Wydziału Szkła Artystycznego na Akademii Sztuki, Architektury i Designu w Pradze, uczestniczkę 5 wystaw indywidualnych w Polsce oraz ponad 30 wystaw zbiorowych za granicą.

W komisji konkursowej zasiądzie aż pięciu ekspertów: Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. - Zuzanna Mierzejewska, technolog produkcji kosmetyków i produktów leczniczych - Katarzyna Pokonieczna, autorka podcastu o naturalnej pielęgnacji „Do Trzech razy skóra” - Monika Potaczek, aktorka, dziennikarka, producentka spektakli poetyckich i autorka projektów artystycznych Beata Jewiarz oraz dr nauk ekonomicznych Marcin Awdziej z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Więcej informacji oraz regulamin nagród znajdą Państwo na stronie internetowej: https://ekocuda.com/beauty-awards/.

- Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda tworzymy już 7 lat. Co roku szukamy nowych sposobów na ich urozmaicenie oraz zwrócenie uwagi jak największej liczby konsumentów i wystawców. Tym razem postanowiliśmy skupić się na wyróżnieniu najlepszych marek naturalnych, podkreślić szeroki wachlarz zalet wytwarzanych przez nich produktów, a także nagrodzić wybrane z nich. Chcemy zwrócić uwagę, jak rynek kosmetyków naturalnych się rozwija oraz jaki ma potencjał. Zależy nam również na pokazaniu i rozwianiu wątpliwości dotyczących skuteczności czy działania takich kosmetyków w kontrze do tych „zwykłych”, drogeryjnych. Serdecznie zachęcam do uczestnictwa w tegorocznych Targach Kosmetyków Naturalnych Ekocuda oraz do wzięcia udziału w pierwszej edycji Nagród Ekocuda Beauty Awards – zarówno w roli wystawców, uczestników, jak i partnerów wydarzenia. Razem możemy jeszcze szerzej rozbudować społeczność eko sympatyków – uzupełnia Zuzanna Mierzejewska.


1. PMR Market Experts. Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026. Dostępne pod: https://mypmr.pro/products/rynek-kosmetykow-naturalnych-w-polsce-2021 (2021)

 


O marce:

Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne targi, które odbywają się dwa razy w roku w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Łącznie wszystkie edycje odwiedziło ponad 242 000 osób.

Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Marcelina Zawadzka: Kiedyś sama decydowałam o swoim życiu i nie byłam od nikogo zależna. Teraz już przy opiece nad synkiem jestem zdana na pomoc innych

Prezenterka przyznaje, że bycie mamą to ciągłe wykraczanie poza swoją strefę komfortu, bo od momentu narodzin dziecka jest się całkowicie odpowiedzialnym za tę małą istotę i trzeba ustawić wszystko pod jej potrzeby. Każdego dnia macierzyństwo uczy ją pokory i pokazuje, że nie na wszystko ma wpływ i nie wszystkiemu jest w stanie zapobiec. Często nie pozostaje nic innego, jak przyjąć trudne doświadczenia i wyciągnąć z nich odpowiednią lekcję. Marcelina Zawadzka zdradza, że jej dziewięciomiesięczny syn już stawia pierwsze kroki i jest niezwykle ciekawy świata. Czasami towarzyszy jej także w pracy.

Prawo

Liczba związków nieformalnych w Polsce przekracza pół miliona. W Sejmie trwają prace nad przepisami dla nich

Temat związków partnerskich ponownie znalazł się w centrum debaty publicznej i politycznej w Polsce. W Sejmie trwają prace nad poselskim projektem ustawy o związkach partnerskich. Choć poparcie społeczne dla prawnego uznania relacji niemałżeńskich – zarówno jednopłciowych, jak i heteroseksualnych – pozostaje wysokie, wciąż kwestia ta czeka na rozstrzygnięcie.

Podróże

Beata Pawlikowska: Babia Góra to jest teraz moje ulubione miejsce w Polsce. Jest w niej coś magicznego, więc marzę o tym, żeby tam wrócić

Podróżniczka przyznaje, że majowa wyprawa na Babią Górę mimo kiepskiej pogody okazała się niezwykle ekscytującą przygodą. W prognozach na ten dzień miało być 20 stopni ciepła i dużo słońca, natomiast kiedy wyszła na szlak, padał deszcz, deszcz ze śniegiem i grad, a termometry pokazywały zaledwie kilka stopni powyżej zera. Beata Pawlikowska cieszy się jednak, że nie zniechęciła się taką aurą, bo ta wędrówka zadziałała na nią niezwykle kojąco.