Komunikaty PR

Jak dbać o włosy w odpowiedzialny i przyjazny dla środowiska sposób?

2022-04-05  |  14:00
Biuro prasowe

Picie wody w butelkach wielorazowego użytku, ograniczenie mięsa, nadawanie rzeczom drugiego życia i kupowanie mniejszej ilości rzeczy – to pierwsze kroki do tego, by zacząć funkcjonować w dobry dla planety sposób. Jednak nie są to jedyne możliwości, by być eko. Alternatywy istnieją już niemalże w każdej dziedzinie życia, a zielone decyzje można podejmować nawet jeśli chodzi o pielęgnację włosów. Udowadnia to Grupa L'Oréal, produkując kosmetyki w konkretny sposób oraz wprowadzając odpowiednie rozwiązania w swoich salonach fryzjerskich.

„Bycie eko” to (na szczęście dla planety) trend, który zyskuje na popularności. Umocniła go pandemia, w wyniku której wykreowały się nowe wzorce zachowań. Ludzie zaczęli bardziej zwracać uwagę na społeczną odpowiedzialność firm. Coraz więcej z nas sprawdza, jak wyglądają procesy produkcyjne i ma to dla nas znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych[1]. Aktualnie już blisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba stawiająca dobro planety na pierwszym miejscu.[2]

Ta część z nas, która do tego grona należy i która poza dobrem planety, ma też na uwadze troskę o siebie i swój wygląd, z pewnością jest na bieżąco ze sposobem działań i deklaracjami marek beauty. Osoby te mogą interesować takie aspekty jak zmniejszenie użycia plastiku czy ilości generowanych odpadów przez producentów kosmetyków, a także przechodzenie na model gospodarki obiegu zamkniętego, redukowanie emisji dwutlenku węgla, czy pozyskiwanie składników potrzebnych do produkcji kosmetyków ze zrównoważonych źródeł. To wszystko składa się na podejmowanie świadomych decyzji odnośnie pielęgnacji skóry czy włosów, a profesjonalne marki fryzjerskie wchodzące w skład Grupy L'Oréal, biorą to pod uwagę.

W latach 2013-2020 udało im się zredukować emisję dwutlenku węgla o 81%, a zużycie wody o 49%. Ulepszono też profil środowiskowy lub społeczny w przypadku 96% nowych bądź odnowionych produktów, a fabryka L’Oréal Warsaw Plant w Kaniach pod Warszawą zainwestowała w stację recyklingu wody, która obecnie odzyskuje do 5500 m3 miesięcznie, co odpowiada 11 milionom półlitrowych butelek. Z kolei L’Oréal Warsaw Plant ma stać się fabryką o zamkniętym obiegu – już teraz wykorzystywana do jej pracy woda trafia wyłącznie do produktu gotowego i jest wykorzystywana do celów sanitarnych, natomiast pozostała woda używana w fabryce jest oczyszczana i wykorzystywana ponownie w zamkniętej pętli.

W ramach działającego od 2020 roku programu „L'Oréal for the Future”, Grupa ma zamiar podjąć jeszcze więcej działań z zakresu zrównoważonego rozwoju. Do 2025 roku ma stać się w 100% neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Z kolei do 2030 roku 100% formuł i opakowań produktów opatrzonych logotypami marek L’Oréal Professionnel Paris, Kérastase, Matrix, Biolage i Redken będzie pochodzić ze zrównoważonych źródeł, a żaden z nich nie będzie powiązany z wylesianiem. Mają również zostać podjęte kroki, które umożliwią konsumentom ograniczenie emisji gazów cieplarnianych wynikających z użytkowania produktów L’Oréal o 25%[3]. A także, by 100% wody potrzebnej do funkcjonowania fabryk była oddawana recyklingowi i ponownie wykorzystywana w obiegu.

Sięganie po kosmetyki wytwarzane w odpowiedzialny sposób to nie jedyna zielona decyzja, którą można podjąć w obszarze beauty. Również przed wizytą w salonie fryzjerskim można zrobić odpowiednie rozeznanie i wybrać ten, który działa ekologicznie. Czym może się to objawiać? Prostymi, ale znaczącymi rozwiązaniami – takimi, jakie Marlena Błasik-Kasperek i Agnieszka Kawa wprowadziły w swoich współpracujących z Grupą L'Oréal salonach (Molequa w Lublinie i The Stylist w Rzeszowie). Mowa m.in. o energooszczędnych żarówkach, dużej ilości kwiatów doniczkowych, segregowaniu odpadów czy rezygnacji z jednorazowych akcesoriów fryzjerskich.

Fryzjerstwo może iść o krok dalej i podjąć jeszcze bardziej zaawansowane działania. Do innowacyjnych rozwiązań, które obecnie są testowane, a będą dostępne dla salonów jeszcze w tym roku, należą słuchawki prysznicowe Giosa. Zastosowanie ich przy myjkach pozwala zwiększyć oszczędność wody do 61%. W technologii zastosowano głowicę z frakcjonowanym powietrzem, podobną do tej wykorzystywanej w silnikach rakietowych. Pozwala to 10-krotnie zmniejszyć rozmiar kropelek oraz zwiększyć prędkość przepływu wody.  Pionierskie są również wszelkiego rodzaju narzędzia cyfrowe, takie jak aplikacja z paletami odcieni „Style My Hair PRO”, które pozwalają zmniejszyć ilość materiałów drukowanych.

Zwrot ku ekologii to zdecydowanie pozytywny kierunek, jednak należy pamiętać o tym, dlaczego powstała ta tendencja. Miało na to wpływ m.in. znaczące ocieplenie Ziemi, będąca efektem tego zmiana klimatu czy ekstremalne anomalia pogodowe. Z pewnością wiele osób zauważyło te zjawiska oraz zdaje sobie sprawę z idących za nimi konsekwencji. Odczują je obecne, ale przede wszystkim przyszłe pokolenia, dlatego tak ważne jest, by w codziennych wyborach zawsze decydować się na to, co mniej zaszkodzi planecie. Z pozoru mało znaczące decyzje pojedynczych ludzi mogą być tym, co zatrzyma postępujące zmiany. Dlatego najlepsze, co możemy zrobić to małymi krokami zmieniać swój styl życia na bardziej ekologiczny i zachęcać do tego innych.


[1] Raport Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości. Moda. Uroda. Elektronika”, 2020 r.

[2] Badanie firmy Ernst & Young Future Consumer Index, 2021 r.

[3] w porównaniu z rokiem 2016, średnio i w przeliczeniu na jeden gotowy produkt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Maść Rokitnikowa Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:
Uroda Efekt wow przed „wielkim wyjściem”
2024-12-30 | 10:10

Efekt wow przed „wielkim wyjściem”

Grudzień i styczeń to czas, kiedy szczególnie zależy nam na tym, by błyszczeć. Święta, noc sylwestrowa i upragnione, karnawałowe szaleństwa, które czekają nas już za
Uroda Moc witaminy C dla pięknej skóry zimą
2024-12-30 | 08:00

Moc witaminy C dla pięknej skóry zimą

Jednym z kluczowych zimowych problemów skóry jest utrata blasku, świeżości i witalności. To właśnie teraz najwyraźniej dostrzegamy zmęczenie i szarość cery. Kosmetolodzy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem

W trakcie swojej kariery sportowej lekkoatleta specjalizujący się w biegu na 800 m odniósł wiele sukcesów i zdobył medale na najważniejszych międzynarodowych zawodach. Ale jak się okazuje, w domu nie jest  jedynym mistrzem. Jego żona bowiem również może się poszczycić tytułem mistrzyni świata, ale nie w sporcie. Renata Kszczot specjalizuje się w microbladingu, czyli metodzie makijażu permanentnego brwi. Olimpijczyk jest niezwykle dumny z osiągnięć partnerki, wspiera ją i stwarza jej przestrzeń potrzebną do rozwijania pasji. W zamian za to ona wprowadza go w tajniki swojej pracy.

Gwiazdy

Iga Baumgart-Witan: Mama nie pozwoliła mi na udział w programie „Mistrzowskie pojedynki”. Zdecydowałam się i już pierwszego dnia marzyłam, żeby wrócić do domu

Biegaczka nie ukrywa, że miała kilka momentów zwątpienia w kwestii swojego udziału w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”. Po obejrzeniu zajawki zagranicznej edycji zrozumiała bowiem, jak wymagające mogą być konkurencje, i nie była do końca przekonana, czy sobie z nimi poradzi. Oliwy do ognia dolała jej mama, która absolutnie nie godziła się na ten wyjazd. Mimo wątpliwości Iga Baumgart-Witan postanowiła jednak stawić czoła trudnościom i zmierzyć się z wyczerpującymi wyzwaniami, ale jak zaznacza – nic za wszelką cenę.

Media

Iwona Guzowska: W programie „Mistrzowskie pojedynki" jest kilka osób stricte nastawionych na rywalizację. Chciały jak najwyżej zajść i szły po trupach do celu

Mistrzyni świata w kickboxingu z entuzjazmem wspomina swój udział w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”, bo jak podkreśla, okazał się dla niej wyjątkowo cennym doświadczeniem. Realizując poszczególne zadania, sportowcy musieli bowiem stawić czoła nie tylko rywalom, ale i własnym ograniczeniom. Iwona Guzowska zdradza też, że niektórzy uczestnicy byli mocno zdeterminowani. Nie ukrywali, że przyjechali po to, żeby wygrać, i nie dawali sobie żadnej taryfy ulgowej.