Klinika medycyny estetycznej w czasie pandemii – co się zmieniło przez ten rok?
Minął już prawie rok, odkąd musieliśmy nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Inaczej zachowujemy się na co dzień, w kontaktach z rodziną, w pracy oraz w sklepie, inaczej korzystamy z usług, które są dostępne na rynku. Jak sytuacja z pandemią wpłynęła na rynek medycyny estetycznej? Co się zmieniło przez ten czas w podejściu pacjentów do zabiegów? Na te pytania odpowiada dr Ewa Rybicka z warszawskiej kliniki Estetica Nova!
Czas dostosowywania się
Wszyscy pamiętamy, jak w marcu ubiegłego roku czas zatrzymał się w miejscu. Wiele z branż musiało czasowo wstrzymać swoje funkcjonowanie. Tak też było w przypadku branży beauty. Na szczęście po pewnym czasie sytuacja wróciła do normalności i pacjenci mogli wrócić do swoich klinik oraz korzystać z zabiegów, jednakże w większym niż dotychczas reżimie sanitarnym. – Zdecydowanie, po wielu miesiącach życia w obostrzeniach związanych z pandemią chciałabym podziękować naszym pacjentom za to, że doceniają procedury bezpieczeństwa wprowadzone po lockdownie w maju, których skrupulatnie przestrzegamy. Doceniam to, że dbamy o siebie nawzajem, co pozwala nam kontynuować naszą misję zdrowego spojrzenia na piękno – mówi dr Ewa Rybicka.
Nadal chcemy dbać o swoje piękno!
Po początkowych obawach, związanych z funkcjonowaniem w pandemii, okazało się, że nadal chcemy dobrze wyglądać, a praca zdalna wielokrotnie umożliwia bardziej swobodne niż do tej pory korzystanie z dobrodziejstw medycyny estetycznej – nikt wszak nie zauważy ewentualnych siniaczków czy opuchlizny. Ale to nie wszystko! Są zabiegi, które pomimo pandemii cieszą się nadal wyjątkową popularnością. Jakie? – Co ciekawe, należą do nich zabiegi na ciało (także zimą). Szczerze mówiąc myślałam, że w związku z tym, iż praktycznie nie wyjeżdżamy do ciepłych destynacji, zabiegi modelujące sylwetkę będą nieco mniej oblegane. Ale tak nie jest. Niezwykłą popularnością cieszy się kriolipoliza Z lipo – świetny zabieg modelujący sylwetkę, który bardzo często łączymy z serią Icoone. Cieszy mnie bardzo, że pacjenci doceniają biodermogenezę, zabieg rehabilitujący skórę z rozstępami. Metodą tą osiągamy piękne efekty zabiegowe, zarówno w rozstępach świeżych (np. u młodych dziewcząt), jak i starych, powstałych kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat wcześniej – dodaje dr Ewa Rybicka. A co jest popularne teraz? Obecne, zimowe miesiące to czas, gdy oczywiście królują zabiegi laserowe. – Niezależnie od epidemii problemy naczyniowe, takie jak rumień czy teleangiektazje nie powinny czekać. Zamykamy zatem naczynia i rumień, polecamy tutaj wspaniale sprawdzającą się technologię ALT. Urządzenie Leonardo jest z nami już drugi sezon, doceniane przez naszych pacjentów za piękne efekty oraz bezbolesne zabiegi. Dla nas poza tymi zaletami, ważne jest bezpieczeństwo, jakiego jest gwarancją przy zabiegach naczyniowych – dodaje.
Nie rezygnujemy z nowości!
Konieczność funkcjonowania w pandemii nie spowodowała jednak, że rynek zamknął się na nowości – wprost przeciwnie. Aby poszerzyć ofertę zabiegów dostępnych dla pacjentów w klinice Estetica Nova wprowadzono nowe terapie. – W okresie pandemii wzbogaciłam nasze portfolio zabiegowe o dwa świetne zabiegi. Pierwszy Endolift, to technologia laserowa, światłowodowa. Wprowadziłam ją, aby poprawić skuteczność w sytuacjach, które wymagają likwidacji podwójnego podbródka czy tzw. chomiczków, zarówno tłuszczowych, jak i spowodowanymi wiotkością skóry. Po kilku miesiącach pracy mogę śmiało powiedzieć, że jest to zabieg do zadań specjalnych. Drugi – laser tulowy Lavieen, zdobył moje serce ze względu na unikalną możliwość pracy subablacyjnej, co pozwala przy minimalnym czasie rekonwalescencji uzyskać efekt napiętej, jasnej skóry. Lavieen skradł także serce moich pacjentów ze względu na efekt baby face, osiągany już po pierwszym zabiegu – wyjaśnia ekspert.
Pielęgnacja w domu i w gabinecie
Wszyscy z nadzieją patrzymy w przyszłość, czekając na powrót do normalności. I pomimo tego, że był to trudny rok, to sprawił, że inaczej spojrzeliśmy na rzeczywistość i nauczyliśmy się funkcjonować w innych warunkach. A jakie trendy przewidujemy na nadchodzące miesiące? – I teraz, i w przyszłości należy szczególnie dbać o skórę, która jest drażniona maskami. W zależności od typu skóry, rożnie się to objawia. Na szczęście dysponujemy w klinice szeroką gamą zabiegów – dobieramy zarówno te wykonywane w gabinecie, jak i pielęgnację domową w zależności od zaburzeń w pracy skóry, które obserwujemy – tłumaczy dr Ewa Rybicka.

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.