Naturalne perfumy polskiej marki Fridge by yDe
14 niszowych zapachów z kolekcji yDe to zaproszenie do podróży przez nastroje, emocje, wspomnienia, ale także do odkrycia tego, co nieznane. Perfumy stworzone przez Magdalenę Beyer, właścicielkę polskiej marki Fridge, powstały jako 14 wyjątkowych opowieści. Każda z nich opiera się na innym motywie przewodnim, zaskakuje nutami zapachowymi, a często również niespotykanymi kompozycjami.
Magda Beyer w swojej pracy nad perfumami działa intuicyjnie. Wyobraża sobie połączenia, dopasowania bądź sprzeczności, które w warstwie zapachowej uwiodą i przyciągną do siebie kobiety. Tworząc na bazie naturalnych olejków eterycznych i absolutów, skomponowała 14 różnorodnych perfum, które są zaledwie punktem wyjścia do tego, jak dany zapach rozwinie się na danej osobie.
Proces kreowania perfum jest niezwykle intrygujący. Bo jest w zapachach pewna tajemnica. Niby ulotne, ale mocno oddziałują na wyobraźnię. W zetknięciu ze skórą tworzą się różne odcienie zapachu, zapach inaczej się "układa’ – mówi Magdalena Beyer.
Wśród 14 stworzonych do tej pory perfum można znaleźć takie połączenia aromatyczne jak orchidea z różą herbacianą, kwiat tuberozy z wanilią i zieloną herbatą, imbir i pomarańcze z trawą cytrynową, a nawet paprocie w oparach whisky i cedru. Zdarza się, że Magda komponuje wbrew zasadom – tak było w przypadku zapachu don’t follow me. Jest on zderzeniem kilku pozornie niepasujących do siebie składników, takich jak kminek, goździk, róża, bergamotka, drzewo sandałowe i rzadki, egzotyczny kwiat, pozostający sekretem marki. W efekcie otrzymujemy dojrzały, wyjątkowo mocny i trwały zapach, który stopniowo rozwija się na skórze.
Mimo że Magda Beyer nie trzyma się kurczowo zasad kompozycji, są aspekty, w których nie uznaje kompromisu. Jednym z nich jest produkowanie kosmetyków, w tym perfum, w zgodzie z naturą i ze świadomością, jak duży wpływ mają one na kondycję skóry, ale również samopoczucie. Składniki kosmetyków Fridge mają niski ślad węglowy, większość pozyskiwanych przez markę surowców pochodzi z upraw ekologicznych, a na własnej plantacji dzikiej róży właściciele nie stosują nawozów ani pestycydów. Kilka pierwszych stworzonych przez Magdę zapachów zawiera śladowe dodatki składników syntetycznych. Jednak w miarę powstawania kolejnych kompozycji skład ograniczył się już wyłącznie do naturalnych olejków eterycznych, absolutów i ekstraktów roślinnych. Co więcej, zapachy Fridge by yDe są wegańskie, mogą być więc stosowane bezpośrednio na skórę, również przez kobiety w ciąży. Brak syntetycznych składników w szerokiej ofercie marki może na początku zaskoczyć – perfumy uwalniają swoje nuty zapachowe powoli, stopniowo rozwijając się do pełnego doświadczenia aromatów. Jest to jednak wyjątkowa szansa na znalezienie idealnej kompozycji w bardzo świadomy sposób.
Perfumy są rozlewane do eleganckich, szklanych flakonów – białych lub czarnych – w zależności od charakteru zapachu. Buteleczki zamykane są specjalnymi zakrętkami, wykonanymi z filamentu PLA, czyli biodegradowalnego materiału, wywodzącego się z takich składników jak skrobia kukurydziana czy trzcina cukrowa, dzięki czemu nazywany jest on „zielonym plastikiem”. Oprócz dostępnych w ofercie flakonów 45ml, można również znaleźć mniejsze pojemności 10ml, które są doskonałym rozwiązaniem dla tych kobiet, które szukają kilku zapachów na różne okazje lub pory dnia, uwielbiają testować lub łączyć perfumy na skórze, by znaleźć swoją idealną mieszankę.
W zależności od potrzeby lub nastroju, miłośniczki naturalnych aromatów mogą wybierać spośród szerokiej gamy kompozycji. Zwolenniczki delikatnych i świeżych zapachów powinny zwrócić uwagę na perfumy frozen lotus (360 zł/45ml), w których podstawę stanowi mrożony kwiat lotosu oraz odświeżające liście mięty. Z kolei dla kobiet gustujących w cięższych zapachach marka przygotowała kuszącą kompozycję between words (330zł/45ml), pod której nazwą skrywa się zaskakujące połączenie jaśminu, pieprzu i mandarynki z orzeźwiającym drzewem cedrowym oraz białym lotosem. Z myślą o kobietach pragnących otulić się ciepłym, nieoczywistym zapachem, stworzono oparte na przeciwnościach perfumy almost white (330 zł/45ml), które są zestawieniem delikatnej lilii japońskiej i eleganckiego cedru himalajskiego z rose de mai i szałwią w tle.
Pozostałe perfumy skomponowane przez Magdalenę Beyer oraz więcej informacji można znaleźć na stronie www.yde.pl oraz na profilu społecznościowym marki Fridge na Facebooku: www.facebook.com/fridgebyyde i Instagramie: www.instagram.com/fridge_by_yde/. Zapachy są również dostępne w salonie marki Fridge, który mieści się w centrum Warszawy przy ul. Mikołaja Kopernika 6.

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.