Komunikaty PR

Platforma sprzedażowa Ekocuda.com: naturalne produkty na wyciągnięcie ręki!

2023-11-02  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weronika Madejska
Triple PR

Jaktorowska 5
01-202 Warszawa
weronika.madejska|triplepr.pl| |weronika.madejska|triplepr.pl
534 931 911
triplepr.pl

Marka Ekocuda, trendsetter na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce, ogłasza inaugurację swojej nowej inicjatywy – platformy sprzedażowej ekocuda.com. Ten innowacyjny marketplace  ma na celu rozszerzenie zasięgu Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda łącząc zarówno wystawców, jak i odwiedzających w wirtualnym świecie. Efekt? Łatwiejsza dostępność produktów oraz minimalizacja negatywnego wpływu środowiskowego, duże korzyści dla konsumentów  i producentów marek naturalnych.

Lokalny nad globalny

48% całkowitej wartości zakupów e-commerce to zakupy w ramach platform marketplace według badania Euromonitor i Google, sprawdzającego nawyki zakupowe Polaków związane z platformami sprzedażowymi w 2022 roku[1]. Polacy decydują się kupować za pośrednictwem marketplace głównie  z uwagi na szybką dostawę i odpowiednią cenę. Kobiety najchętniej kupują ubrania (44%) i kosmetyki (34%), a mężczyźni elektronikę (41%). Istotny jest także znaczący procent klientów kupujących artykuły beauty oraz związane ze zdrowiem ogólnie (27%). Polscy użytkownicy preferują lokalnych graczy z uwagi na dobre zrozumienie klienta i zbudowane zaufanie.  

Zaufany model 

Ekocuda, znane przede wszystkim z organizowanych od 2016 roku stacjonarnych Targów w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu, wychodzą naprzeciw obecnym trendom. Idąc z duchem rozwoju sprzedaży w przestrzeni online, od 25 października przenosi znajomą konsumentom jakość na innowacyjną platformę sprzedażową w Internecie. Ekocuda.com  to marketplace, który otwiera producentom kosmetyków i produktów naturalnych nowe

możliwości dotarcia do stałego grona odbiorców,  a także do świadomości konsumentów preferujących zakupy e-commerce.

Twórcy marki pragną nadal podnosić świadomość dotyczącą korzyści płynących z naturalnych produktów kosmetycznych pozbawionych szkodliwych substancji  i popularyzować ekotrendy, jednak tym razem łączą działania z osiągnięciami najnowszej technologii.

Ekocuda są jednym z najbardziej rozpoznawalnych ekobrandów, z dużym zaufaniem konsumentów. Działamy szeroko. Realizujemy wiele inicjatyw promujących zdrowie i ekologię, w tym wyjazdy w stylu slow połączone z zielonymi warsztatami.  W 2022 roku zainicjowaliśmy przyznawanie nagród Ekocuda Beauty Awards dla wyróżniających  się jakością kosmetyków naturalnych. Rosnący apetyt na wygodę, oszczędność czasu czy dostępność za jednym kliknięciem z każdego miejsca w Polsce, które charakteryzują zakupy online, oraz życie  w stylu eko stały się bezpośrednią inspiracją do stworzenia internetowego HUB-u dla producentów produktów naturalnych oraz ich konsumentów. Śledzimy zmiany, trendy i na bieżąco dostosowujemy się do nich –  tłumaczy Zuzanna Mierzejewska, Prezes Zarządu Ekocuda Sp. z o.o.

Ekocuda, pozostając wierne wartościom autentyczności, odpowiedzialności oraz ekoekonomii zwracają się ku digitalizacji. Nowa platforma sprzedażowa jest wyrazem zaangażowania marki jako pioniera w swoim segmencie, który inspiruje coraz większą liczbę świadomych konsumentów. Platforma umożliwia uczestnikom targów śledzenie nowości produktowych, obserwowanie rozwoju rynku ekologicznych kosmetyków i dokonywanie zakupów 24/7, niezależnie od miejsca. Digitalizacja może zredukować zużycie materiałów papierowych, zoptymalizować łańcuch dostaw, zmniejszyć emisje związane z transportem oraz być istotnym czynnikiem we wsparciu lokalnych przedsiębiorstw w dotarciu do większej liczby klientów, a więc może wpłynąć na zmniejszenie śladu węglowego. Przeniesienie działań do przestrzeni internetowej to więc naturalny krok zgodny z filozofią marki, ekonomią zrównoważonego rozwoju. 

Co zyskują naturalne marki na marketplace?

Jednym z kluczowych atutów Ekocuda.com, dla producentów brandów kosmetycznych i naturalnych, jest możliwość pozyskania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży artykułów ekologicznych. Platforma umożliwia producentom prezentację produktów oraz promocję swoich marek na stronie internetowej Ekocuda.com, a także na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Producenci mogą znacząco zwiększyć rozpoznawalność swoich marek i zasięgi reklamowe. Platforma umożliwia docieranie do konkretnej grupy docelowej, tj. osób zainteresowanych kosmetykami naturalnymi i dbającymi o ekologię. Najważniejszym atutem marketplace Ekocuda.com jest prostota obsługi. Firmy mogą założyć sklepy na platformie, promować produkty i przeprowadzać transakcje bez konieczności podejmowania dodatkowych działań. Należności za sprzedaży automatycznie trafiają na rachunek bankowy producenta. I co ważne,  jak pokazują wyżej cytowane dane, firmy mają możliwość współpracy z jednym z najbardziej rozpoznawalnych ekobrandów. Dzięki temu partnerstwu można zyskać zaufanie klientów i wzmocnić pozycję na rynku naturalnych produktów.

Ekocuda.com to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty ekologiczne  oraz narzędzie, które pomaga producentom rozwijać swoją działalność w sposób efektywny i przyjazny dla środowiska.

O marce:

Ekocuda – prekursor na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce. Organizowane od 2016 roku Targi skupiają przede wszystkim polskie marki kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku. Edycje odbywające się na przestrzeni lat m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu wspierają producentów, budują świadomość ekologiczną oraz przyczyniają  się do zwiększenia popytu na ekokosmetyki.

Obecnie nadszedł czas na rozpoczęcie nowego rozdziału. Platforma sprzedażowa marketplace ekocuda.com otwiera nowe możliwości dotarcia do stałego grona uczestników i partnerów biznesowych Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda z każdego miejsca i o każdej porze.


[1] Według nowego badania przeprowadzonego przez Euromonitor.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Triple PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Finanse

Polacy chcą jak najszybciej przechodzić na emeryturę i nie chcą na niej pracować. Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej

Tylko 11,6 proc. osób w wieku 50–74 lat, które pobierają emeryturę, nadal pracuje. Choć ten wskaźnik nieco rośnie, to nadal niska jest skłonność do pozostawania aktywnym zawodowo po uzyskaniu uprawnień emerytalnych. Niecałe 19 proc. chciałoby pracować po osiągnięciu wieku emerytalnego. Zdaniem prof. Elżbiety Gołaty z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu konieczne są zachęty do dłuższej aktywności zawodowej, bo na podniesienie wieku emerytalnego nie ma przyzwolenia społeczeństwa.

Podróże

Qczaj: W te wakacje planuję zwiedzić sporą część Stanów Zjednoczonych. Pojadę z siostrą do Yellowstone

W Stanach Zjednoczonych trener zamierza spędzić co najmniej miesiąc. Jak zaznacza, szczególnie marzy o tym, by zobaczyć Park Narodowy Yellowstone – miejsce, które zafascynowało go po obejrzeniu popularnego serialu. Qczaj planuje też zabrać mamę na wycieczkę samochodową po atrakcyjnych trasach USA. Pielęgnowanie relacji rodzinnych jest dla niego niezwykle ważne, dlatego chce efektywnie spędzić czas z bliskimi tak, by po wakacjach pozostały im miłe wspomnienia.