Komunikaty PR

Polski mężczyzna w salonie kosmetycznym – czy znalazł już w nim miejsce dla sieb

2023-05-19  |  12:00
Biuro prasowe

Polski mężczyzna w salonie kosmetycznym – czy znalazł już w nim miejsce dla siebie?  

Jak co roku, maj rozpoczyna okres różnorodnych uroczystości. Przed nami sezon komunii, rodzinnych bankietów, ślubów, chrztów i wielu innych imprez, podczas których możemy chwalić się naszymi kreacjami i zadbanym wyglądem. O ile dla kobiet jest to zazwyczaj doskonała okazja, aby skupić się na sobie i poświęcić trochę czasu na intensywną pielęgnację, o tyle mężczyźni często ignorują kwestię dbania o siebie i niespecjalnie przykładają swoją uwagę  do swojej urody, nie wykorzystując możliwości oferowanych przez branżę kosmetyczną. Czy jednak słusznie?

Pań nie trzeba przekonywać do skuteczności i pozytywnych efektów pielęgnacji i zabiegów w salonach kosmetycznych. O tym, jak i dlaczego dbać o męską skórę zapytaliśmy Sandrę Bujnowską, kosmetolog i  właścicielkę marki SensualSpa.

Jak często możemy usłyszeć rozmowy mężczyzn na temat dbania o swoją skórę, cerę czy zdrowie? Czy pielęgnacja i dbanie o własny wygląd wśród mężczyzn wciąż stanowią temat tabu?

Od strony kosmetologów, kosmetyki i zabiegi dla mężczyzn nigdy nie stanowiły tematu tabu. Niestety, większość panów nadal wstydzi się przyznać, że jest zainteresowanych pielęgnacją twarzy i ciała. To często wynika z mylnego przekonania, że dbanie o wygląd nie pasuje do mężczyzny. Szkodzi to panom i skazuje ich na negatywne konsekwencje, które wynikają nie tylko z braku dbania o swoje ciało, ale również o swoje zdrowie.

Mężczyźni jednak nie muszą tak bardzo dbać o swoją cerę jak kobiety, prawda?

W żadnym przypadku! Musimy zdać sobie sprawę, że skóra męska, podobnie jak skóra kobieca, wymaga regularnej pielęgnacji. Męska skóra jest grubsza, pokryta gęstszym owłosieniem i posiada większą liczbę gruczołów łojowych, co sprawia, że regularne oczyszczanie i nawilżanie skóry jest jeszcze ważniejsze niż w przypadku skóry kobiet.

Na jakie zabiegi najczęściej decydują się panowie przychodzący do salonów kosmetycznych?

Najwięcej mężczyzn korzysta z zabiegów oczyszczających, nawilżających, poprawiających wygląd i kondycję skóry. Chętnie korzystają również z zabiegów przeciwstarzeniowych. Coraz więcej panów dba również o sylwetkę, w związku z czym decydują się na zabiegi modelujące i redukujące tkankę tłuszczową oraz na depilację laserową. Z pewnością to od czego stronią mężczyźni w salonach kosmetycznych to zabiegi, które nie są przyjemne w odczuciach.

Według badań, mężczyźni preferują korzystanie z jednego lub dwóch kremów, które mogą rozwiązać wszystkie ich problemy związane ze zdrowiem. Dlatego panowie chętnie sięgają po produkty, takie jak wielofunkcyjne mydło, które dbałoby jednocześnie o skórę, włosy, a najlepiej również, zwiększało poziom testosteronu i eliminowało nadmiar potu. Na szczęście podejście do tego tematu również ulega zmianie.

W dzisiejszym świecie mężczyźni coraz bardziej otwierają się na nowości związane z dbaniem o swoją urodę. Zauważam rosnącą tendencję do korzystania z zabiegów kosmetycznych przez mężczyzn, a jeszcze częściej mężczyźni sięgają po produkty do pielęgnacji skóry twarzy i ciała. Zainteresowanie panów kosmetologią oraz ogólnie branżą beauty można zaobserwować także w kontekście edukacji w tym obszarze. Wielu mężczyzn decyduje się na podjęcie kariery w tej branży z autentycznym pragnieniem promowania zdrowia w zakresie medycyny estetycznej. Coraz częściej otwierają swoje salony dedykowane specjalnie dla nich. Widoczny jest postęp, zwłaszcza w ciągu ostatnich czterech lat. Obserwuje się również wzrost liczby producentów, którzy wprowadzają linie kosmetyków dedykowane mężczyznom.

Przekonanie mężczyzn do czegoś z samej zasady może być trudne, zwłaszcza w kwestiach tak delikatnych i kontrowersyjnych jak estetyka i zdrowie. Jednak czy  paradoksalne, męska, twarda logika, bojkotująca chęć dbania o samych siebie nie jest irracjonalna?

 

Najprostszym sposobem, aby logicznie uzasadnić konieczność dbania o swoją skórę, jest porównanie tego do innych akceptowalnych działań podejmowanych przez mężczyzn w celu poprawy swojego wyglądu. Mężczyźni regularnie chodzą na siłownię, uprawiają sporty i dbają o swoje ciało głównie od wewnątrz, często pomijając aspekty zewnętrznej pielęgnacji. Jednak mężczyźni nie zdają sobie sprawy z konsekwencji procesów starzenia się. Skóra szybko traci nawilżenie i wymaga regularnego nawilżania. Ciekawe badanie dotyczące dbania o siebie przeprowadzono w Cambridge, które przytoczę. 10 000 mężczyzn podzielono na dwie grupy. Jedna grupa przeprowadzała codzienną domową pielęgnację skóry, używając kremów, podczas gdy druga grupa nie stosowała żadnych kosmetyków. Skóra tych pierwszych nie tylko wyglądała znacznie lepiej i zdrowiej, ale również zaobserwowano znaczący wzrost pewności siebie, poprawę samopoczucia, a nawet w wielu przypadkach odnotowano nagromadzenie sukcesów zawodowych. Dlatego kwestia dbania o siebie, korzystanie z zabiegów, które pomagają osiągnąć zdrowszy i piękniejszy wygląd, nie powinna być uzależniona od płci. Potrzeba dążenie do dobrego samopoczucia  we własnej skórze jest powszechne, a w dzisiejszych czasach, gdy nasza skóra jest regularnie narażana na szkodliwe wpływy, takie jak ekran, toksyny i inne zagrożenia, zaniedbywanie zewnętrznego piękna staje się irracjonalne. Oczywiście, w obszarze męskiej pielęgnacji jest jeszcze wiele do zrobienia, ale mężczyźni powinni domagać się zmian i przekonywać branże beauty, że są gotowi zadbać o siebie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Wypiękniej na wiosnę z Redutą! Weź udział w akcji GLOW UP i skorzystaj z bezpłat Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:15

Wypiękniej na wiosnę z Redutą! Weź udział w akcji GLOW UP i skorzystaj z bezpłat

Zadbaj o siebie na wiosnę razem z Redutą! Weź udział w wydarzeniu i odkryj tajniki piękna oraz zdrowego stylu życia podczas Reduta Glow-Up! Już 17-18 maja Atrium Reduta stanie się areną
Uroda Duet: ceramidy i peptydy dla odmłodzenia skóry
2024-05-13 | 18:00

Duet: ceramidy i peptydy dla odmłodzenia skóry

Jednym z najważniejszych wyzwań dla skóry o każdej porze roku zdecydowanie jest zapobieganie objawom upływającego czasu. Kosmetolodzy podkreślają, że kluczowa dla realizacji tego
Uroda Kremy BB w wiosennych stylizacjach
2024-05-13 | 15:00

Kremy BB w wiosennych stylizacjach

Wiosna to źródło nieskończonych inspiracji stylizacyjnych i makijażowych. Eksperci wskazują, że nadchodzący sezon stoi pod znakiem delikatnego makijażu i multifunkcjonalnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.