Komunikaty PR

Polski mężczyzna w salonie kosmetycznym – czy znalazł już w nim miejsce dla sieb

2023-05-19  |  12:00
Biuro prasowe

Polski mężczyzna w salonie kosmetycznym – czy znalazł już w nim miejsce dla siebie?  

Jak co roku, maj rozpoczyna okres różnorodnych uroczystości. Przed nami sezon komunii, rodzinnych bankietów, ślubów, chrztów i wielu innych imprez, podczas których możemy chwalić się naszymi kreacjami i zadbanym wyglądem. O ile dla kobiet jest to zazwyczaj doskonała okazja, aby skupić się na sobie i poświęcić trochę czasu na intensywną pielęgnację, o tyle mężczyźni często ignorują kwestię dbania o siebie i niespecjalnie przykładają swoją uwagę  do swojej urody, nie wykorzystując możliwości oferowanych przez branżę kosmetyczną. Czy jednak słusznie?

Pań nie trzeba przekonywać do skuteczności i pozytywnych efektów pielęgnacji i zabiegów w salonach kosmetycznych. O tym, jak i dlaczego dbać o męską skórę zapytaliśmy Sandrę Bujnowską, kosmetolog i  właścicielkę marki SensualSpa.

Jak często możemy usłyszeć rozmowy mężczyzn na temat dbania o swoją skórę, cerę czy zdrowie? Czy pielęgnacja i dbanie o własny wygląd wśród mężczyzn wciąż stanowią temat tabu?

Od strony kosmetologów, kosmetyki i zabiegi dla mężczyzn nigdy nie stanowiły tematu tabu. Niestety, większość panów nadal wstydzi się przyznać, że jest zainteresowanych pielęgnacją twarzy i ciała. To często wynika z mylnego przekonania, że dbanie o wygląd nie pasuje do mężczyzny. Szkodzi to panom i skazuje ich na negatywne konsekwencje, które wynikają nie tylko z braku dbania o swoje ciało, ale również o swoje zdrowie.

Mężczyźni jednak nie muszą tak bardzo dbać o swoją cerę jak kobiety, prawda?

W żadnym przypadku! Musimy zdać sobie sprawę, że skóra męska, podobnie jak skóra kobieca, wymaga regularnej pielęgnacji. Męska skóra jest grubsza, pokryta gęstszym owłosieniem i posiada większą liczbę gruczołów łojowych, co sprawia, że regularne oczyszczanie i nawilżanie skóry jest jeszcze ważniejsze niż w przypadku skóry kobiet.

Na jakie zabiegi najczęściej decydują się panowie przychodzący do salonów kosmetycznych?

Najwięcej mężczyzn korzysta z zabiegów oczyszczających, nawilżających, poprawiających wygląd i kondycję skóry. Chętnie korzystają również z zabiegów przeciwstarzeniowych. Coraz więcej panów dba również o sylwetkę, w związku z czym decydują się na zabiegi modelujące i redukujące tkankę tłuszczową oraz na depilację laserową. Z pewnością to od czego stronią mężczyźni w salonach kosmetycznych to zabiegi, które nie są przyjemne w odczuciach.

Według badań, mężczyźni preferują korzystanie z jednego lub dwóch kremów, które mogą rozwiązać wszystkie ich problemy związane ze zdrowiem. Dlatego panowie chętnie sięgają po produkty, takie jak wielofunkcyjne mydło, które dbałoby jednocześnie o skórę, włosy, a najlepiej również, zwiększało poziom testosteronu i eliminowało nadmiar potu. Na szczęście podejście do tego tematu również ulega zmianie.

W dzisiejszym świecie mężczyźni coraz bardziej otwierają się na nowości związane z dbaniem o swoją urodę. Zauważam rosnącą tendencję do korzystania z zabiegów kosmetycznych przez mężczyzn, a jeszcze częściej mężczyźni sięgają po produkty do pielęgnacji skóry twarzy i ciała. Zainteresowanie panów kosmetologią oraz ogólnie branżą beauty można zaobserwować także w kontekście edukacji w tym obszarze. Wielu mężczyzn decyduje się na podjęcie kariery w tej branży z autentycznym pragnieniem promowania zdrowia w zakresie medycyny estetycznej. Coraz częściej otwierają swoje salony dedykowane specjalnie dla nich. Widoczny jest postęp, zwłaszcza w ciągu ostatnich czterech lat. Obserwuje się również wzrost liczby producentów, którzy wprowadzają linie kosmetyków dedykowane mężczyznom.

Przekonanie mężczyzn do czegoś z samej zasady może być trudne, zwłaszcza w kwestiach tak delikatnych i kontrowersyjnych jak estetyka i zdrowie. Jednak czy  paradoksalne, męska, twarda logika, bojkotująca chęć dbania o samych siebie nie jest irracjonalna?

 

Najprostszym sposobem, aby logicznie uzasadnić konieczność dbania o swoją skórę, jest porównanie tego do innych akceptowalnych działań podejmowanych przez mężczyzn w celu poprawy swojego wyglądu. Mężczyźni regularnie chodzą na siłownię, uprawiają sporty i dbają o swoje ciało głównie od wewnątrz, często pomijając aspekty zewnętrznej pielęgnacji. Jednak mężczyźni nie zdają sobie sprawy z konsekwencji procesów starzenia się. Skóra szybko traci nawilżenie i wymaga regularnego nawilżania. Ciekawe badanie dotyczące dbania o siebie przeprowadzono w Cambridge, które przytoczę. 10 000 mężczyzn podzielono na dwie grupy. Jedna grupa przeprowadzała codzienną domową pielęgnację skóry, używając kremów, podczas gdy druga grupa nie stosowała żadnych kosmetyków. Skóra tych pierwszych nie tylko wyglądała znacznie lepiej i zdrowiej, ale również zaobserwowano znaczący wzrost pewności siebie, poprawę samopoczucia, a nawet w wielu przypadkach odnotowano nagromadzenie sukcesów zawodowych. Dlatego kwestia dbania o siebie, korzystanie z zabiegów, które pomagają osiągnąć zdrowszy i piękniejszy wygląd, nie powinna być uzależniona od płci. Potrzeba dążenie do dobrego samopoczucia  we własnej skórze jest powszechne, a w dzisiejszych czasach, gdy nasza skóra jest regularnie narażana na szkodliwe wpływy, takie jak ekran, toksyny i inne zagrożenia, zaniedbywanie zewnętrznego piękna staje się irracjonalne. Oczywiście, w obszarze męskiej pielęgnacji jest jeszcze wiele do zrobienia, ale mężczyźni powinni domagać się zmian i przekonywać branże beauty, że są gotowi zadbać o siebie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu Biuro prasowe
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją
Uroda Maść Rokitnikowa
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.