Komunikaty PR

Projekt „Biustowniczki” – Bezpłatne badania piersi w centrach G City

2023-11-30  |  09:50
Biuro prasowe

Sieć obiektów handlowych należąca do G City Europe połączyła siły z Fundacją Kapitan Światełko i współtworzy niesamowity projekt pod nazwą „Biustowniczki”. Akcja polega na  organizacji bezpłatnych badań piersi dla kobiet, w ramach profilaktyki raka piersi. Już 9 grudnia taką szansę będą miały te kobiety, które udadzą się do centrum Atrium Kasztanowa w Pile.

Od wielu lat na całym świecie wiele fundacji, instytucji i firm podejmuje szereg działań mających na celu podnoszenie świadomości społeczeństw na temat raka piersi. Decydujące znaczenie w kontekście zapobiegania rozwojowi zaawansowanego nowotworu ma jego diagnostyka i wczesne wykrycie. Bezpłatne badania USG organizowane  w ramach projektu „Biustowniczki” to doskonała okazja, aby zadbać o swoje zdrowie, nie tylko w październiku

Projekt „Biustowniczki”, realizowany dzięki  Fundacji Kapitan Światełko i G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate), jest odpowiedzią na potrzeby związane z dostępem do badań. W ramach akcji chętne kobiety w wieku 18-35 roku życia, mogą bezpłatnie skorzystać z bezpiecznego i bezbolesnego badania USG, w celu wykluczenia nowotworu piersi.   

Pionierskie wydarzenie zorganizowane w czerwcu tego roku w warszawskim centrum handlowym Reduta, cieszyło się niewyobrażalnym sukcesem. W promocję akcji zaangażowały się influencerki, pracownicy sklepów w Reducie, a kobiety biorące udział w badaniach chętnie udostępniały informację o projekcie na swoich kanałach w mediach społecznościowych.

– Myślę, że najważniejsze w tym projekcie jest to, że w tym roku jesteśmy w stanie pójść o krok dalej. Nie tylko szerzymy i promujemy profilaktykę, ale dajemy kobietom realną możliwość przebadania się, a to może uratować komuś życie. Jako kobieta, podobnie jak wiele moich koleżanek z firmy G City, które włączyły się w organizację projektu, wiem jak ważna jest ta kampania i jak trudno czasami dostać się na badania, czy to ze względu na czas oczekiwania, czy na ograniczone finanse – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, G City Europe i dodaje – Pierwsze badania odbyły się w warszawskiej Reducie, w specjalnie zbudowanych w tym celu gabinetach i przez 10 godzin udało się przebadać 110 kobiet. To i tak kropla w morzu potrzeb, bo kolejka nadal była olbrzymia. Myślę, że to jest projekt, który może mieć dużo większy rozmach i dać szansę badań jeszcze większej liczbie kobiet. Wierzę też, że media mają ogromną siłę, więc z tego miejsca zapraszam do kontaktu, z nami lub z Fundacją Kapitan Światełko, wszystkie marki, firmy, osoby i lekarzy, którzy chcą dołączyć do kolejnych edycji. Obecnie, wspólnie z Fundacją, jesteśmy na etapie przyszłorocznego kalendarza, aby wystartować z akcją już na wiosnę. W każdej z naszych lokalizacji prowadzimy szeroką promocję kampanii, organizujemy specjalne miejsca na badania i zapewniamy wsparcie organizacyjne, aby jak najwięcej kobiet, w regionach naszych centrów miało szansę się przebadać. Badania w Reducie zakończyły się wykryciem kilku nowotworów, wielu zmian o charakterze torbieli oraz na skierowaniach na dalsze obserwacje. Smutne jest to, że ponad 60% rejestrujących się w akcji kobiet nie wykonuje samobadania piersi. Z kolei co piąta uczestniczka dowiedziała się o „Biustowniczkach” od bliskiej osoby, a to pokazuje jak ważne jest wsparcie bliskich i promowanie tego typu wydarzeń wśród swoich znajomych.

Sukces warszawskiej akcji sprawił, że podjęto decyzję o kolejnych wydarzeniach w sieci obiektów handlowych G City. Pod koniec września „Biustowniczki” zawitały do bytomskiej galerii Plejada, a 9 grudnia z bezpłatnych badań będą mogły skorzystać osoby odwiedzające pilską galerię Atrium Kasztanowa. Kolejna edycja kampanii planowana jest na wiosnę przyszłego roku.

Problem zbyt późnej diagnozy raka piersi bardzo często wynika z zaniedbań w zakresie badań profilaktycznych. Od kilku lat możemy obserwować rosnącą tendencję w zakresie umieralności na ten rodzaj nowotworu. Pomimo kolejnych postępów w zakresie diagnostyki, dostępu do kuracji i nowych metod leczenia wciąż brakuje edukacji, która skutecznie skłaniałaby kobiety do profilaktyki Na raka piersi zachorować można w każdym wieku, dlatego istotne jest monitorowanie także początkowo niegroźnych zmian – aby je znaleźć należy korzystać z badań przesiewowych mówi Jakub Kajdaniuk, Prezes Zarządu Fundacji Kapitan Światełko.

Więcej informacji o kampanii oraz placówkach, w których można wykonać badanie znajduje się tutaj: https://kapitanswiatelko.pl/biustowniczki.

Rak piersi jest jednym z najczęściej występujących nowotworów. W Polsce każdego roku przykrą diagnozę słyszy ponad 22 tys. kobiet. Co gorsza, u 5–10% z nich choroba rozpoznawana jest od razu w stopniu zaawansowanym. Choć w naszym kraju funkcjonuje program przesiewowych badań dla osób powyżej 50 roku życia w kierunku wykrywania raka piersi, według statystyk zgłasza się do niego jedynie 45% uprawnionych kobiet. Warto jednocześnie wspomnieć, że standardem w krajach wysoko rozwiniętych jest ponad 70% uczestnictwa.[1]

 


[1] J. Didkowska, Mammograficzne badania przesiewowe – uznany standard, Biuletyn Polskiego Towarzystwa Onkologicznego NOWOTWORY 2016; 1, 2: 175–178.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Helping Hand dba o dobre samopoczucie pracowników UNIQA w Polsce Biuro prasowe
2024-07-25 | 09:00

Helping Hand dba o dobre samopoczucie pracowników UNIQA w Polsce

Helping Hand - pierwsza w Polsce platforma wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego oraz aplikacja mobilna, wspierające dobre samopoczucie pracowników i osób
Zdrowie Vision Express wprowadza nowy pakiet opieki nad wzrokiem Vision Care +
2024-07-23 | 11:00

Vision Express wprowadza nowy pakiet opieki nad wzrokiem Vision Care +

Od niedawna klienci Vision Express mogą skorzystać z jeszcze większej liczby benefitów w ramach nowego, innowacyjnego pakietu opieki nad wzrokiem Vision Care +. To pierwsza taka usługa
Zdrowie Sylwia Gołębiewska inwestuje w Aurumaris Professional
2024-07-15 | 01:00

Sylwia Gołębiewska inwestuje w Aurumaris Professional

Rynek kosmetyki profesjonalnej wzbogacił się nową markę – Aurumaris Professional. Firma, która dotychczas działała w segmencie konsumenckim, teraz wkracza na rynek B2B,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.