Komunikaty PR

Sieć Drogerii Jawa inwestuje… w dobre relacje

2020-08-10  |  15:59
Biuro prasowe
Kontakt

Milena Świątkowska
LB Relations

Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Do pobrania Komunikat ( 0.02 MB )

Na mapie sieci handlowych w Polsce wyrasta nowy czempion segmentu perfumeryjno-drogeryjnego. Na sukces Drogerii Jawa wpływ mają: przemyślany wybór lokalizacji sklepów, niestandardowe działania marketingowe i – przede wszystkim – wyjątkowa dbałość o zadowolenie klienta. Potwierdzeniem skuteczności tej metody są najniższe w branży spadki sprzedaży w trakcie pandemii oraz najwyższe, w porównaniu z konkurencją, oceny klientów pozostawione w serwisie Google Maps.

Według najnowszej, czerwcowej analizy trendów sprzedaży, realizowanej przez firmę badawczą Nielsen, sytuacja związana z pandemią i wynikającymi z niej obostrzeniami sanitarnymi miała znaczny wpływ na handel, w tym również na sieci drogerii i perfumerii. Dla przykładu, wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych zmalała o 7,5%, Jednak w tym samym okresie sprzedaż w sieci Drogerii Jawa tych samych produktów wzrosła o 0,8%. Ogólnie, w ujęciu LFL, Drogeria Jawa zanotowała wzrost na poziomie 16,2%.

„Filozofia lokalizowania placówek poza dużymi galeriami handlowymi uodporniła Drogerie Jawa na rynkowe spadki sprzedaży wywołane pandemią. Nie dotknęły nas przede wszystkim obostrzenia związane z zamykaniem galerii handlowych, a dobrze opracowane procedury spowodowały, że klienci nadal się czuli komfortowo w naszych sklepach, pomimo zwiększonego reżimu sanitarnego” ocenia Wojciech Radliński, Prezes Zarządu, Drogerie Jawa.

Siła Ekspertek Piękna

Polscy klienci cenią fachowe porady ekspertów. O tej zasadzie pamiętają właściciele marki Drogerie Jawa, którzy od 2013 roku konsekwentnie budują sieć sklepów, w których spotykają Ekspertki Piękna, bo takie miano noszą pracownicy drogerii. W ten sposób Jawa podkreśla, że ich podstawowym zadaniem jest merytoryczne wsparcie klientów w dobrze kosmetyków i perfum, a nie sama sprzedaż produktów. I chociaż sytuacja związana z pandemią wstrzymała otwarcia następnych sklepów, to już wkrótce mieszkańcy kolejnych miast będą mogli udać się na zakupy do nowych Drogerii Jawa.

„Polki mają prawo dbać o swoją urodę za pomocą najlepszych kosmetyków.
Nasz pomysł jest prosty – mamy świetne produkty, a nasze Ekspertki Piękna potrafią je dobrać do potrzeb każdej klientki”
mówi Mariusz Pawlik, Dyrektor Handlowy i Category Managementu, Drogerie Jawa.

Najlepsze drogerie

W opublikowanym niedawno zestawieniu opinii klientów z serwisu Google Maps dotyczącym sieci handlowych*. Sieć Drogerii Jawa zwyciężyła w kategorii „drogerie i perfumerie” zdobywając 4,46 punktu na 5 możliwych i wyprzedzając następną sieć Rossman o 0,1 punktu. Ocenę 4 i więcej punktów zdobyło 6 sieci drogerii. Sieć Jawa zajęła również pierwsze miejsce w kategorii sieci do 10 000 ocen dystansując sklepy różnych segmentów – odzieżowe, ze sprzętem sportowym lub elektronicznym.

Wyniki Google Maps są zgodne z przeprowadzonymi przez nas badaniami satysfakcji klientów. W kategorii obsługa dostaliśmy 9,6 punktu, a w kategorii wystrój wnętrza – 9,5 punktu. Nasze klientki oczekują profesjonalnego doradztwa ze strony zaangażowanego personelu w przyjaznym i eleganckim wnętrzu. Cieszę się, że mają poczucie, że ich potrzeby są zaspokojone w Drogeriach Jawa” komentuje Wojciech Radliński, Prezes Zarządu, Drogerie Jawa.

Obecnie w Polsce działają 63 Drogerie Jawa o preferowanej przez polską klientkę średniej powierzchni sklepu 150 m2. Sklepy stawiają na wystrój wnętrza, dostęp do szerokiego wyboru najwyższej jakości produktów oraz Ekspertki Piękna, które regularnie przechodzą szkolenia podnoszące ich kompetencje i zapoznające z cechami najnowszych produktów.

Najważniejsze są dobre relacje

Drogerie Jawa wybrały niestandardowe działania marketingowe. Firma inwestuje w media własne: wydawany w nakładzie 150 tys. kwartalnik „Piękno by Jawa” oraz comiesięczne gazetki promocyjne, stronę internetową, media społecznościowe oraz aplikację na telefony komórkowe, z której korzysta już ponad 70 tys. osób. Dopełnieniem działań marketingowych są reklamy wielkoformatowe informujące o konkretnych sklepach, a także szereg wydarzeń specjalnych, organizowanych bezpośrednio w drogeriach.

Inwestujemy w relacje z naszymi klientami. Wychodzimy z założenia, że nasza jakość broni się sama, a zadowolone klientki polecają nas sobie nawzajem. Dopełnieniem tego polecania są nasi ambasadorzy marki – eksperci, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, inspirują i rekomendują odpowiednie produkty” podkreśla Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa.

W gronie ambasadorów Drogerii Jawa znajdziemy makijażystkę Martę Gąskę, stylistę fryzur Piotra Postka, psycholog Wiolettę Konopę-Stelmach, dr n. med. Hannę Stolińską – dietetyka klinicznego oraz Anetę Suchowierską – dyplomowanego kosmetologa.

 


* https://gazetka-24.pl/ranking-sklepow

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Antyoksydacyjne, wiosenne beauty-wyzwanie Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

Antyoksydacyjne, wiosenne beauty-wyzwanie

Wiosna to czas wyznaczania nowych pielęgnacyjnych i kosmetycznych celów. Perfekcyjne przygotowanie do lata, odmłodzenie i poprawa kolorytu skóry pojawiają się na liście
Uroda Dieta a zdrowie jamy ustnej, czyli jakie produkty wspierają zdrowie naszych zębó
2024-04-22 | 10:48

Dieta a zdrowie jamy ustnej, czyli jakie produkty wspierają zdrowie naszych zębó

Mówi się „jesteś tym, co jesz” - to popularne powiedzenie nabiera jeszcze większego sensu, jeśli skupimy się na kondycji jamy ustnej. Ta część naszego organizmu jest
Uroda Czego potrzebują włosy kręcone?
2024-04-18 | 15:00

Czego potrzebują włosy kręcone?

Piękne, sprężyste i zdrowo wyglądające loki to beauty-marzenie nie tylko włosomaniaczek. By mogły olśniewać, włosy kręcone wymagają szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.